Obserwuj nasze profile social media

  • „oddzielne formułki ze zgodą na przetwarzanie danych w celach otrzymywania informacji handlowych, a osobno w celach marketingowych” – czym się różnią cele marketingowe od wysyłania informacji handlowych?

    Serio pytam, bo jak patrzę na ustawową definicję informacji handlowej, to nie potrafię podać przykładu działań marketingowych, które nie niosłyby „…informacji przeznaczonych do promowania, bezpośrednio lub pośrednio, towarów, usług lub wizerunku
    przedsiębiorstwa, organizacji lub osoby prowadzącej działalność
    handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub wykonującą zawód regulowany…”.

  • Piotr Wódkowski

    „Właściciel sklepu internetowego zgodnie z prawem powinien przed dokonaniem transakcji uzyskać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji zamówienia.” Według mnie to nieprawda zarówno w aktualnym jak i nowym stanie prawnym. W aktualnej ustawie o ochronie danych osobowych, konieczność przetwarzania danych dla realizacji umowy jest samodzielną (odrębną od zgody) przesłanką pozwalającą na przetwarzanie danych (art. 23 ust. 1 pkt 3). RODO też zawiera podobny przepis (art. 6 ust. 1 lit b). Jeśli się mylę, to poproszę o podstawę prawną.

    • Piotr Plichta

      Przecież to właśnie napisał autor

      • Piotr Wódkowski

        Piotr nie rozumiem. Autor napisał, że trzeba uzyskać zgodę, ja wykazuję że nie trzeba – tak to widzę.