Email marketing zdobywa coraz większe uznanie. Kampanie z jego udziałem, są nagradzane na najróżniejszych konkursach. Wyniki w raportach z kampanii mówią same za siebie. Ciężko już dyskutować z tezą, że email marketing sprzedaje i się przydaje.

Warto więc wiedzieć co to jest  mailing czy newsletter i jakiego rodzaju wiadomości można wyróżnić w ramach działań email marketingowych.

Mailing, newsletter, autoresponder. Czym to się rózni?

Nowy MEGAPORADNIK marketingu internetowego - 10 obszarów, które zapewnią Ci widoczność w sieci!

  • sprawdź opinie ekspertów e-marketingu
  • poznaj najnowsze dane, trendy i wskazówki

Czytam!

Newsletter

Newsletter służy do stałej komunikacji z Klientami mającej na celu informowanie odbiorców o nowościach, zmianach, ofertach, aktualizacjach w obrębie danej firmy czy tematu.

  • Powinien on posiadać jeden stały wygląd szablonu, ze zmieniającą się tylko treścią w kolejnych edycjach. Odbiorca bowiem przyzwyczaja się do wyglądu i układu tej wiadomości.
  • Newsletter należy  wysyłać jednego konkretnego dnia z jednakową częstotliwością np. 10. dnia każdego miesiąca, albo co 2 tygodnie, lub też np. codziennie.
  • Warto także pamiętać, że newsletter powinien zawierać tzw. treści premium tzn. wartość dodaną do tego co znajdzie na stronie czy w sklepie. Musi on bowiem mieć powód aby chcieć dostawać od Ciebie wiadomości. Treść premium to np. rabaty, poradniki, e-booki, czy informacje z pierwszej ręki o nowościach lub wyprzedażach.

Co to jest newsletter, mailing, autoresponder?

Mailing

W odróżnieniu od newslettera, mailing to jednorazowa reklama, która dociera na skrzynkę odbiorców. Nie jest ona zazwyczaj komunikacją mającą na celu budowanie relacji a jedynie poinformowanie o produkcie i zachęcenie do zakupy, założenia konta, czy udziału w imprezie. Charakteryzuje się:

  • dużą grafiką,
  • małą ilością tekstu,
  • przyciskiem “call to action” czyli namawiającym do działania np. “zapisz się już dziś”, “załóż konto”, “kup teraz” czy “sprawdź”.

Jest to zazwyczaj kreacja, która na Twojej skrzynce znajdzie się tylko raz, każda następna będzie komunikować już coś innego. Mailingi takie często jednak mylone są z tzw. spamem czyli nie zamówioną informacją handlową. Różnica polega na tym, że na otrzymywanie ogłoszeń, odbiorca musiał kiedyś wyrazić zgodę. Ma także możliwość zrezygnowania z ich otrzymywania bowiem, w każdej tego typu wiadomości znajduje się link rezygnacji, który powoduje wypisanie danego adresu z bazy odbiorców.

 

Co to jest mailing?

Autoresponder

Autoresponder to wszelkiego rodzaju maile transakcyjne, które mają cel czysto informacyjny. Wysyłane są po to aby poinformować o założeniu konta, dodaniu do newslettera, zakupieniu nowej pary butów czy skończeniu danego zadania. Są to maile, w których zdecydowanie większą wagę przykłada się do treści niż do grafiki i bez marketingowych zdobników informuje się odbiorcę o danym fakcie. Ważne jednak, aby do tego typu maili używać dobrych systemów do email markeitngu, tak aby wysyłane komunikaty trafiały do skrzynek odbiorczych a nie do zakładki spam.

przykładowy autoresponder

 

Ogłoszenie

To rodzaj bardzo informacyjnego maila, który jest wysyłany do Klientów i zawiera ważny komunikat. Jest on na tyle istotny, że nie powinien czekać do czasu aż będziesz wysyłać swój newsletter. Najważniejsza w tym mailu jest informacja i to ona w formie tekstowej powinna być sednem maila. Nie należy więc kombinować z graficzną formą, która mogłaby rozpraszać odbiorcę. Ważne jest też aby możliwie cały komunikat zawrzeć w mailu, nie odsyłać odbiorcy na landing page bo utraci on w ten sposób sedno informacji.

Obserwuj nasze profile social media

  • Mariusz Mitura

    Świetny artykuł, samo sedno sprawy, dziękuję bardzo

    • Joanna Wójcik FreshMail

      Wielkie dzięki za pozytywny feedback :) bardzo się staramy, żeby nasi Czytelnicy zawsze znajdowali na blogu to czego szukają. Pozdrowienia!

  • http://4foodsecrets.blogspot.com/ Wioletta

    Krótko a treściwie – i już wszystko wiem :) Dzięki :)

  • Justyna

    Dziękuję za zamieszczenie tego artykułu bardzo mi pomógł.

  • Salomea

    Krótki i konkretny artykuł. Zawsze miałam problemy z rozróżnieniem mailingu od newslettera ale już jest wszystko jasne :)