Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony
Email marketing w e-commerce – 3 sposoby na budowę bazy odbiorców
Powrót do listy wpisówEmail marketing w e-commerce to podstawa. Kanał ten umożliwia nawiązywanie trwałych relacji z osobami zainteresowanymi Twoimi produktami i usługami, a na dodatek odpowiada za blisko 20% transakcji w handlu internetowym. Jeżeli chcesz, by mailingi i newslettery dostarczały Ci tak wielu klientów, musisz najpierw zbudować dobrą bazę odbiorców. Pokażemy Ci 3 sprawdzone sposoby, jak to zrobić.
Jak budować bazę odbiorców w e-commerce?
#1 Stwórz formularz zapisu na stronie internetowej
A dokładniej formularze zapisu, które umieścisz nie tylko na stronie głównej, ale również podstronach. Tworząc taki formularz, na przykład przy użyciu kreatora formularzy i pop-upów we FreshMailu, pamiętaj o tym, by zaoferować przyszłym odbiorcom jakąś korzyść w zamian za ich adres email. Korzyść ta powinna być dostosowana do celu ich wizyty.
Formularz na stronie głównej
Jeżeli internauta wchodzi na stronę główną e-sklepu, powinien najpierw mieć czas zapoznać się z jej zawartością, a dopiero później zobaczyć formularz zapisu do newslettera. Dlatego sklepy internetowe często umieszczają go na dole strony lub uruchamiają pop-up z formularzem, który pojawia się na ekranie po upływie określonego czasu lub gdy użytkownik zmierza kursorem myszki ku zamknięciu strony (tzw. exit pop-up). Jeżeli już wie, jakiego typu produkty sprzedajesz, i jest nimi zainteresowany, to jest duża szansa, że będzie chciał otrzymywać informacje o promocjach i nowościach z Twojej oferty. Właśnie tę korzyść obiecaj mu w tekście na formularzu zapisu. By zwiększyć liczbę zapisu, możesz dorzucić rabat na pierwsze zakupy.
Formularz na blogu
Inaczej powinien wyglądać formularz zapisu do newslettera umieszczony na Twoim firmowym blogu. Jeżeli go prowadzisz, wielu internautów trafi na Twoją firmę właśnie dzięki niemu, zwłaszcza jeśli Twoje artykuły są dobrze wypozycjonowane i promowane w sieci. Ci internauci jednak niekoniecznie muszą być od razu zainteresowani Twoimi produktami. Im jako korzyść obiecaj więcej ciekawych treści lub jakiś materiał specjalny typu e-book czy nagranie z webinaru.
#2 Checkbox przy składaniu zamówienia w sklepie internetowym
W e-commerce warto dbać o stałych klientów. Jeżeli ktoś raz dokonał zakupu w Twoim sklepie, jest szansa, że zrobi to ponownie. Szansa ta rośnie, jeżeli za pomocą email marketingu budujesz z nim stałe relacje czy prowadzisz program lojalnościowy. A teraz pomyśl, jak wielu klientów po prostu znajduje na Twojej stronie produkt, którego szukali, kupuje go i wychodzi ze strony. Jest ich na pewno dużo. Warto więc dać im możliwość zaznaczenia prostego checkboxa przy składaniu zamówienia i sprawienia tym samym, że pozostaną z Tobą w kontakcie.
By taki chceckbox był skuteczny, warto przy nim pokusić się o zachęcający do subskrypcji tekst. Przykładowo:
“Pozostając ze mną w kontakcie, dowiesz się o promocjach i nowościach z oferty w pierwszej kolejności”
lub:
“Chcesz oszczędzać 10, 20 czy nawet 50% przy kolejnych zakupach? Zapisz się do newslettera i otrzymuj najlepsze okazji wprost na swoją skrzynkę mailową”.
#3 Reklamy typu Lead Ads na Facebooku
By szybko i skutecznie powiększyć bazę odbiorców, warto część budżetu marketingowego przeznaczyć na reklamy na Facebooku typu Lead Ads. W tym przypadku formularz zapisu znajduje się bezpośrednio w prezentowanej użytkownikowi reklamie. Zaletą tego rozwiązania jest definiowana przez Ciebie grupa docelowa, którą możesz określać względem zainteresowań, zachowań czy lokalizacji. Poniżej przykład takiej reklamy:
A oto co stanie się, gdy w reklamie klikniemy przycisk “Download”:
Jak zbudować bazę odbiorców w e-commerce? Pobierz darmowy e-book
Zapisz się na newsletter i otrzymaj darmowy e-book: Jak zbudować bazę odbiorców newslettera w e-commerce.