Polityka antyspamowa obowiązująca od 9 lutego 2017 r.

Rozsyłanie Spamu to problem, który dotyczy wszystkich, dlatego FreshMail przykłada do niego szczególną wagę. W interesie nas wszystkich jest to, by Internet był wolny od wszelkiego typu nadużyć, w szczególności zaś od wysyłania niechcianych lub niepotrzebnych wiadomości e-mail, SMS lub MMS. Z uwagi na powyższe zebraliśmy wszystkie najistotniejsze kwestie odnoszące się do rozsyłania Spamu oraz stworzyliśmy Politykę Antyspamową.

Zanim skorzystasz w jakiejkolwiek formie z Serwisu, zapoznaj się z pełną treścią Polityki Antyspamowej. Pamiętaj, że korzystanie z Serwisu oznacza akceptację procedur i standardów stosowanych przez FreshMail, wynikających z Polityki Antyspamowej.

Polityka Antyspamowa jest dla wszystkich osób, które korzystają z Programu w celach związanych bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą, zawodową lub statutową. Jest ona zatem także dla Ciebie, dlatego chcemy, żeby była jak najbardziej przejrzysta. Dla łatwego posługiwania się jej treścią, Politykę Antyspamową podzieliliśmy na wewnętrzne jednostki redakcyjne, a każdą z nich opatrzyliśmy dodatkowym komentarzem. Wszystko to, żebyś po przeczytaniu nie miał żadnych wątpliwości. Pamiętaj jednak, że podział jest wyłącznie intuicyjny, dlatego żadna z części Polityki Antyspamowej nie może być interpretowana w oderwaniu od pozostałych.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości związanych z treścią Polityki Antyspamowej skontaktuj się z nami, korzystając z danych kontaktowych podanych na końcu Polityki Antyspamowej (punkt 9 Polityki Antyspamowej).

Porządki robione dla Ciebie

1. Lubimy porządek, dlatego w Polityce Antyspamowej wprowadziliśmy kilka definicji.

FreshMail To my; spółka pod firmą FreshMail spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000497051;
Kampania To umożliwia nasz Program; są to działania w zakresie wysyłki prowadzonej za pośrednictwem Programu, obejmujące dokonanie przez Ciebie jednej masowej wysyłki jednego wzoru e-maila, wiadomości SMS lub MMS;
Moderacja Kampanie podlegają moderacji przez FreshMail przed ich wysłaniem - sprawdzana jest zgodność treści z Regulaminem i Polityką Antyspamową, oraz dobrymi praktykami e-mail marketingu;
Odbiorcy Do nich wysyłasz Kampanie. Są to osoby, których adresy e-mail lub numery telefonów importujesz do Programu. Pamiętaj jednak, że liczba Odbiorców na Twoim Koncie to suma liczb adresów na wszystkich Twoich listach Odbiorców, nawet jeśli poszczególne adresy e-mail bądź numery telefonów powtarzają się na tych listach odbiorczych;
Polityka Antyspamowa Właśnie ją czytasz. Przykładamy szczególną wagę to tego, żeby korzystanie z Programu odbywało się zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz ogólnie akceptowalnymi zasadami Internetu. Stworzyliśmy zatem Politykę Antyspamową, która skupia wszystkie powyższe regulacje i zasady;
Program Do niego importujesz bazy danych zawierające adresy mailowe lub numery telefonów Odbiorców oraz za jego pośrednictwem wysyłasz Kampanie. Jest to program informatyczny dostępny online, pod domeną app.freshmail.com, za pośrednictwem nowoczesnych przeglądarek internetowych, działający w modelu Software as a Services (nie musisz go instalować na swoim komputerze);
RBL Jest to „czarna lista”, która służy do blokowania adresów IP podmiotów, które wysyłają Spam. RBL nie jest prowadzona przez nas, lecz przez zewnętrzne, wyspecjalizowane w tym podmioty;
Regulamin Jest to dokument, w którym określiliśmy warunki korzystania z Serwisu oraz Programu. Możesz zapoznać się z aktualną wersją Regulaminu klikając tutaj;
Serwis Za jego pośrednictwem logujesz się do własnego konta oraz korzystasz z Programu. To strona dostępna pod adresem freshmail.pl.
Spam Tego nie możesz wysyłać za pośrednictwem Programu. Spamem są nie tylko (1) informacje handlowe, na których otrzymywania Odbiorca nie wyraził uprzedniej zgody, a to zgodnie z art. 10 ust. 2 Ustawy o Świadczeniu. To także (2) wszelkie inne masowo wysyłane wiadomości e-mail, SMS lub MMS, w których nieistotny jest adresat oraz kontekst wiadomości, czyli niezamówiona korespondencja wysyłana do Odbiorców, których adresy pochodzą z baz stworzonych w sposób niezgodny z prawem (przykładowo, doczytaj punkt 2.ii) lub dobrymi praktykami e-mail marketingu (przykładowo, doczytaj punkt 2.iii);
SpamComplain Jest to automatyczna wiadomość zwrotna pochodząca z systemu pocztowego Odbiorcy, która informuje, że Odbiorca oznaczył daną wiadomość, wysłaną w ramach Kampanii, jako Spam;
Spamtrap To adres, który został stworzony i umieszczany w Internecie celowo lub został przekształcony z adresu e-mail, nieużywanego przez co najmniej
2 lata. Spamtrap służy do wykrywania przypadków wysyłania wiadomości na adresy, pochodzące z baz utworzonych w sposób niezgodny z prawem lub dobrymi praktykami e-mail marketingu (przykładowo, doczytaj punkt 2.ii oraz 2.iii Polityki Antyspamowej). Obecność Spamtrapów na Twojej liście Odbiorców może także świadczyć o braku lub niewłaściwej higienie bazy odbiorców;
Ustawa o Świadczeniu To polska ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2013r.,poz. 1422);

Zakazy dla dobra nas wszystkich

2. Dla zapewnienia najwyższego standardu świadczonych przez nas usług oraz dla wyeliminowania wszelkiego typu nadużyć, do których może dojść za pośrednictwem Programu, bezwzględnie zakazane jest:

(i) rozsyłanie Spamu za pomocą Programu;

(ii) importowanie do Programu adresów e-mail lub numerów telefonów Odbiorców, którzy nie wyrazili bezpośrednio na Twoją rzecz zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Żeby importować adresy poczty elektronicznej (e-mail) lub numery telefonów musisz być zatem administratorem tych danych osobowych oraz wypełniać obowiązki z tym związane, a Odbiorca musiał wyrazić uprzednią zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy o Świadczeniu oraz zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych. Importowane adresy poczty elektronicznej (e-mail) oraz numery telefonów muszą być zebrane przy wykorzystaniu modelu Double Opt-in, tym samym nie dopuszcza się, aby były:

  • niekompletne,
  • nieprawidłowe,
  • fikcyjne,
  • nieaktualne, co oznacza, że nawet jeśli Odbiorca wyraził zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy o Świadczeniu, ale nie kontaktowałeś się z nim od ponad roku - jego dane nie powinny być przez Ciebie używane w Programie.

(iii) importowanie do Programu adresów poczty elektronicznej (e-mail) lub numerów telefonów, które zostały zebrane z Internetu lub wszelkich publicznych baz danych, takich jak Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej lub Krajowy Rejestr Sądowy, bądź skryptów dodających nowych odbiorców do formularza zapisu, umieszczonego na Twojej stronie internetowej, a połączonego z listą odbiorców w Programie.

(iv) ustawianie w nagłówkach „FROM:” (Od:) oraz „REPLY-TO:” („Odpowiedz do:”) nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd nazw, adresów lub numerów telefonów. Informacje te zawsze muszą być prawdziwe, niewprowadzające w błąd i prawidłowe. Dodatkowo w stopce lub innym, widocznym miejscu każdej Kampanii musisz poinformować Odbiorców o Twojej firmie, siedzibie, adresie oraz danych kontaktowych (adres e-mail oraz telefon). Przekazane przez Ciebie informacje muszą być prawdziwe, jasne oraz niebudzące żadnych wątpliwości Odbiorców; FreshMail zastrzega sobie prawo do weryfikacji domeny lub adresu nadawcy w celu sprawdzenia, czy właściciel konta jest upoważniony do posługiwania się domeną lub adresem w komunikacji z odbiorcami.

(v) rozsyłanie Kampanii, których treść narusza lub może naruszać przepisy powszechnie obowiązującego prawa, jak i narusza lub może naruszać dobre obyczaje, bądź wprowadza w błąd Odbiorcę. Dbaj zatem o przekazywane przez Ciebie treści oraz wystrzegaj się w szczególności komunikatów o charakterze obraźliwym, niejednoznacznym, dyskryminującym lub wulgarnym;

(vi) rozsyłanie Kampanii sugerujących wygranie konkursu lub otrzymanie pieniędzy w zamian za rejestrację i/lub pozostawienie danych Odbiorcy na stronie, do której prowadzi link zawarty w Kampanii;

(vii) rozsyłanie Kampanii, których treść sugeruje, że Odbiorcy nie wyrazili zgody na otrzymywanie informacji handlowych w rozumieniu Ustawy o Świadczeniu albo zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, a przedmiotowa Kampania ma na celu weryfikację adresów właśnie pod tym kątem.

(viii) promowanie za pośrednictwem Kampanii:

(a) jakiejkolwiek formy pornografii;

(b) używek oraz narkotyków;

(c) działalności kryminalnej lub przestępczej;

(d) towarów, usług lub treści, które zwyczajowo są związane z nieuczciwymi praktykami biznesowymi lub Spamem (np. systemy szybkiego wzbogacenia się, łańcuszki, piramidy finansowe);

(e) jakichkolwiek form hazardu, zakładów, loterii, wideoloterii, gier cylindrycznych, gier w karty, w kości i zautomatyzowanych gier;

(ix) wysyłanie kolejnych Kampanii do Odbiorców, którzy zrezygnowali z ich otrzymywania. Szanuj czas oraz prywatność osób, które nie chcą otrzymywać od Ciebie kolejnych Kampanii;

(x) używanie mylnych, wprowadzających w błąd lub sugerujących inną zawartość wiadomości tematów Kampanii. W szczególności używanie prefixów sugerujących, że jest to odpowiedź na uprzednią wiadomość lub przekazanie wiadomości, oznaczonych np.: RE, ODP, FWD itp.

Pozostaw odbiorcy wybór

3. Spoczywa na Tobie obowiązek zawarcia w każdej wysyłanej Kampanii linku rezygnacji, tj. linku, którego kliknięcie przez Odbiorcę skutkować będzie wypisaniem z listy Odbiorców, a w konsekwencji niewysyłaniem do tego Odbiorcy kolejnych Kampanii.

4. Link rezygnacji nie może być ukryty, ani zaszyty w innym linku. Link rezygnacji musi być dobrze widoczny, prawidłowo opisany i w języku rozumianym przez Odbiorcę. Jego brak spowoduje, że realizacja Kampanii zostanie wstrzymana.

Skutki naruszeń

5. Polityka Antyspamowa nie jest tylko deklaracją, a jej naruszenia każdorazowo wiązać się będą z podejmowaniem przez nas działań, proporcjonalnych do naruszenia.

6. Jeżeli istnieją ku temu uzasadnione przypuszczenia lub otrzymamy wiarygodne informacje, że naruszyłeś Politykę Antyspamową możemy:

(i) w ramach Moderacji cofnąć Twoją Kampanię do zakładki Szkiców,
(ii)
zablokować Ci możliwość prowadzenia nowych Kampanii,
(iii) dokonać blokady konta zgodnie z Regulaminem.

Niezależnie od powyższego, jeśli naruszenie Polityki Antyspamowej stanowić będzie także naruszenie przepisów powszechnie obowiązującego prawa, powiadomimy właściwe organy państwowe.

7. Dodatkowo, jeżeli w związku z Twoją Kampanią:

(i) wyślesz e-maila na Spamtrap,

(ii) używany przez nas adres IP trafi na RBL,

(iii) używana przez nas domena trafi na RBL,

(iv) „odbicia”, tj. informacje o niedoręczeniu e-maili, przekroczą 10% ogółu Odbiorców danej Kampanii,

(v) FreshMail otrzyma notyfikację niepożądanej Kampanii, kierowanej na adresy poczty elektronicznej lub numery telefonów Odbiorców,

(vi) notyfikacje SpamComplain przekroczą 0,01% Odbiorców danej Kampanii,

(vii) istnieją uzasadnione przypuszczenia lub otrzymamy wiarygodne informacje, że podszywasz się pod inny podmiot,

(viii) wyślesz wirusy, robaki, phishing, malware, lub inne potencjalnie szkodliwe oprogramowanie,

uprawnieni jesteśmy do zastosowania wszystkich negatywnych konsekwencji opisanych w Polityce Antyspamowej oraz Regulaminie.

8. Jeśli zablokowaliśmy Twoje konto oraz dostęp do Programu, zasady ewentualnego wznowienia współpracy znajdują się w Regulaminie.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

9. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące Polityki Antyspamowej skontaktuj się z nami. Wszelkie pytania kierować możesz:

(i) na adres e-mail pomoc@freshmail.pl;

(ii) pisemnie, na adres:
FreshMail sp. z o.o.
al. 29 Listopada 155 C
31-406 Kraków