Obserwuj nasze profile social media

  • Czy brak obowiązku zgłaszania zbiorów będzie dotyczył także tych z danymi wrażliwymi?

  • Paweł

    Jak zwykle ciekawie przedstawiony problem, który co raz głośniej odbija się w branży. W infografice podajecie, że odebrana zgoda będzie mogła mieć dowolną jednoznaczną formę, mogą być stosowane różne formy informatyczne – możesz rozwinąć tą myśl?

    • Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk

      Możesz po prostu opisać powyżej okienka zapisów, co dokładnie zawierać będzie newsletter i kto będzie go wysyłał. Dając jeszcze formę pytania – „czy chcesz się zapisać?” czy coś w tym stylu. Wówczas samo wpisanie adresu e-mail do okienka będzie mogło być zgodą (wszystko zależy od tego, co napiszesz powyżej)
      Druga możliwość to zapytanie w mailu potwierdzającym. Wówczas kliknięcie na link będzie wyrażało zgodę.
      Widziałam też takie rozwiązanie, że tekst zachęcający do zapisu był krótki, ale w momencie gdy zaczynałeś wpisywać adres e-mail w okienko, tekst się rozwijał, a przycisk „zapisz się” przesuwał się na dół – tak że trzeba było przejść przez tekst informacyjny.
      Scrollowanie w dół jest kolejną możliwością – tak jak robi google przy aktualizacjach Chrome bodajże – nie wyjdziesz ze strony, dopóki nie przescrollujesz całości.
      Wreszcie możesz też posłużyć się grafikami, czy infografikami. Kliknięcie na jakiś obrazek może wyrażać zgodę (np. masz kciuk w górę i kciuk w dół do wyboru).
      Nawet filmik można też zastosować – wrzucasz filmik, w którym ktoś opowiada o zasadach zapisu na newsletter (jakie dane, po co, kto przetwarza itd), pod koniec mówisz, że jeśli się zgadzasz, to kliknij… i tu np. możesz dać wybór pomiędzy przyciskiem różowym, a fioletowym ;) Coś co na pierwszy rzut oka nie będzie domyślne, a tylko po oglądnięciu filmu będziesz wiedział, co zrobić, by wyrazić zgodę.
      Możliwości mnóstwo – ogranicza nas tylko wyobraźnia marketerów i programistów ;)