Eliza Gniadek wpis utworzony wpis edytowany
“Święta w pigułce”, czyli lista najlepszych wpisów świątecznych na naszym blogu
Powrót do listy wpisówPrzygotowujesz się do najgorętszego okresu sprzedażowego w roku? Szukasz porad i inspiracji, jak przyciągnąć do siebie klientów i zyskać nowych subskrybentów? Chcesz zacząć już teraz, aby nie wpaść w pułapkę robienia wszystkiego na ostatnią chwilę? I przede wszystkim - nie masz czasu na przekopywanie się przez listę artykułów na ten temat?
Mam dobrą informację: w tym tekście przygotowałam dla Ciebie listę naszych najlepszych i najbardziej przydatnych wpisów świątecznych. Ich celem jest inspirowanie, informowanie o najlepszych trendach i praktykach email marketingowych w tym właśnie okresie. A najważniejsze okazje, jakie mają wkrótce nadejść, to:
- Black Friday i Cyber Monday
- Mikołajki
- szał zakupów świątecznych
- czas poświątecznych Wielkich Wyprzedaży
Jestem pewna, że ten skondensowany wpis pozwoli Ci lepiej przygotować się do Świąt.
Black Friday i Cyber Monday
Te dwa zakupowe “święta” to temat atrakcyjny szczególnie dla e-commerce’ów i innych biznesów, które chcą przyciągnąć do siebie klientów właśnie w tym czasie. Co ciekawe, granica między Black Friday a Cyber Monday się zaciera, bowiem coraz więcej klientów zamierza skorzystać w tym czasie z zakupów online (Black Friday na początku przebiegał w sklepach stacjonarnych, a Cyber Monday był jego online’owym odpowiednikiem).
Jeśli więc chcesz włączyć się w akcję megaobniżek cenowych, przeczytaj te artykuły:
#1 Jak przyciągnąć klienta e-commerce w Black Friday
Czarny Piątek to czas, w którym klienci skupiają się na jednym głównym celu: kupić coś zupełnie (nie)przydatnego z największą zniżką, jaka jest możliwa. Akcja Black Friday’owa cieszy się więc coraz większą popularnością, coraz częściej w onlinie. Niestety szał wyprzedażowy związany z tym dniem pociąga za sobą brak lojalności ze strony konsumenta, a jak wiadomo - konkurencja nie śpi. Dlatego trzeba dokonać wszelkich starań, aby tego klienta do siebie przyciągnąć. W jaki sposób? W artykule znajdziesz na to 7 przydatnych wskazówek.
- Kiedy powinieneś zacząć przygotowania do Black Friday
- Jakie kroki powinieneś podjąć przygotowując kampanię z tej okazji
- Na co zwrócić uwagę dostosowując platformę e-commerce
- Co powinieneś zrobić po dokonaniu przez klienta transakcji
#2 Jak przygotować się na wzmożony ruch w e-commerce?
Gdy już uda Ci się wymyślić idealny plan i skutecznie przyciągnąć do siebie klientów, powinieneś przygotować się na większy ruch na swojej stronie. I nie tylko podczas samego Black Friday, ale w całym okresie świątecznym. Skoro czekają Cię potencjalne problemy z przeciążeniem serwera, trudnościami z realizacją zakupów czy zalewem maili i telefonów, powinieneś przygotować się na to odpowiednio. Ale w jaki sposób? To znajdziesz już w artykule.
- O jakie techniczne aspekty powinieneś zadbać
- Jak usprawnić UX strony i ułatwić ścieżkę zakupową
#3 Inspirujące kampanie na Black Friday
Przygotowując kampanię z okazji Black Friday warto podejść do tematu nieszablonowo. Jeśli jednak potrzebujesz inspiracji i przykładów ciekawych akcji, ten artykuł jest specjalnie dla Ciebie. Znajdziesz w nim 10 kategorii wiadomości wraz z przykładami, które na pewno Cię zainteresują.
- Jakie elementy w mailu mogą przykuć uwagę odbiorcy
- Czy Black Friday zawsze musi być “black”?
#4 Jak obchodzimy Black Friday w email marketingu
Jakby poprzednich inspiracji było Ci mało, w kolejnym artykule znajdziesz kolejną porcję świetnych kampanii z okazji Czarnego Piątku.
- Jakie jest znaczenie tematu wiadomości podczas Black Friday
- Jak poprowadzić komunikację, żeby było i pikantnie i zabawnie
Okres świąteczny
Po Black Friday rozpoczyna się okres gorączkowych poszukiwań prezentów świątecznych dla najbliższych, a okazje zakupowe mnożą się na potęgę. Czas ten trwać będzie właściwie nieprzerwanie aż do końca roku. Nie możesz przepuścić takiej okazji! Zobacz, jak przygotować się do Świąt i jak robią to inni.
#5 [E-commerce] Przygotuj się na szał zakupów w okresie świątecznym!
Czy wiesz, że w listopadzie i grudniu wysyłana jest prawie ⅕ wszystkich kampanii w roku? A że przychody w okresie świątecznym mogą być nawet kilkukrotnie wyższe w porównaniu z pozostałymi miesiącami? Nic więc dziwnego, że marketerzy pracują w tym czasie ze zdwojoną siłą. Nie zostawaj w tyle i przygotuj się dobrze na okres świątecznych wyprzedaży.
- Jakie są okazje zakupowe w okresie świątecznym
- Na co uważać i z czym nie przesadzać tworząc i wysyłając kampanie świąteczne
- Jak najlepiej personalizować swoje maile w tym czasie
#6 [Infografika] Czego o email marketingu nauczy Cię Święty Mikołaj
Lubisz infografiki? To świetnie! W kolejnym artykule znajdziesz porady Świętego Mikołaja, który pokaże Ci, jak dobrze wykorzystać email marketing w okresie Świąt.
- Jakie treści powinieneś wysyłać do swoich subskrybentów i dlaczego powinieneś się skupić na personalizacji
- Dlaczego należy testować swoje kampanie i jak trafiać do inboxa
#7 5 sposobów na świąteczną komunikację w B2B
A jeśli Twoje działania skierowane są na komunikację B2B, to okres świąteczny również w tym przypadku jest idealnym czasem, aby zadbać o relacje z partnerami biznesowymi. W kolejnym artykule znajdziesz 5 najlepszych sposobów na komunikację w Święta, nie tylko w obrębie relacji firma-klient, ale i wewnątrz firmy.
- Dlaczego okres świąteczny to nie tylko dewiza segmentu B2C
- Jak zadbać o wizerunek firmy i przez to budować lepsze relacje z klientami
#8 Przykłady świątecznych kampanii email marketingowych
Zastanawiasz się, w jaki sposób “ubrać” swój email marketing w Święta, żeby odbiorcy chętnie otwierali wiadomości i klikali w zawarte w nich linki? W tym artykule znajdziesz odpowiedź. Zobaczysz inspirujące przykłady świątecznych kampanii, nietypowych wysyłek, czy ciekawych rozwiązań, które na długo zapadną w pamięci odbiorców.
- Dlaczego warto czasami skupić się na czymś innym niż sprzedaż
- Jak wykorzystać Święta do zrobienia czegoś dobrego
#9 Świąteczne pomysły na newslettery – last minute
A jeśli potrzebujesz inspiracji “last minute” - zajrzyj do tekstu Pawła Sali. Znajdziesz tam wskazówki, na co zwrócić uwagę podczas świątecznej gorączki zakupów i jakie ulepszenia warto wprowadzić na swojej stronie.
- Jak spojrzeć na swój e-sklep oczami klienta
- Dlaczego warto położyć nacisk na remarketing w okresie świątecznym
BONUS
A na koniec - coś na osłodę tych pełnych przygotowań i wzmożonej pracy dni.
#10 Czego świąteczne reklamy wideo mogą Cię nauczyć
Rozsiądź się wygodnie i obejrzyj inspirujące, pełne pozytywnych emocji, świąteczne kampanie wideo. Poczuj już teraz magię Świąt!
Pobierz infografikę
BONUS! Pobierz infografikę i przygotuj swój e-biznes na Święta!
Zapisz się do naszego newslettera i daj się zainspirować najlepszymi poradami e-commercowymi na Święta!