1
Rozdział
Optymalizacja kampanii mailingowej

Optymalizacja kampanii to pojęcie, pod którym w dużej mierze kryją się Twoje działania i decyzje. Zawsze kiedy czujesz, że z mailingu możesz „wycisnąć” coś więcej, kiedy wiesz, że wskaźniki mogłyby być wyższe powinieneś podjąć działania optymalizacyjne.

FreshMail podaje Ci pomocną dłoń oferując zestaw narzędzi, dzięki którym zaradzisz niemal wszystkim zidentyfikowanym problemom. Dzięki nim możesz optymalizować kreację, jej kod HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć., parametry kampanii, czas wysyłki i to czy kwalifikowana będzie jako spamSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców. .

Aby zapoznać się z tym, gdzie klikać i jak analizować zajrzyj również do tekstu, w którym opisujemy to bardzo dokładnie. 

2
Rozdział
Testy A/B

Dlaczego testy A/BTesty A/BPodział wysyłki na dwie części z różnym tematem/nadawcą, bądź kreacją, dzięki czemu możemy sprawdzić, która wersja wysyłki będzie cieszyła się większym powodzeniem. są tak potężnym narzędziem optymalizacyjnym? Bo nikt tak krytycznie nie spojrzy na Twoje działania niż odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  . Oni nie muszą otworzyć wiadomości „z grzeczności” lub „bo tak wypada”. Ich reakcja będzie autentyczna.

Po pierwsze, zaraz na początku swojej przygody z email marketingiem określ w jaki sposób będziesz się firmował. Pod jaką nazwą rozpoznawać Cię będą odbiorcy Twoich mailingów. To czy będzie to nazwa firmy czy bardziej personalnie - imię pracownika Twojej firmy (nawet jeśli takowego nie masz) powinno zostać przetestowane i korygowane zawsze wtedy gdy zauważysz spadek zainteresowania odbiorców.

Po drugie, temat wiadomości. Kolejny niezwykle istotny element Twojej wiadomości. Choć wiele osób skanuje go tylko wzrokiem a decyzję o otwarciu podejmuje na podstawie nadawcy wiadomości to nie powinieneś go bagatelizować.
Na pewno też nie raz nie mogłeś się zdecydować, który wariant tematu sprawdzi się lepiej. Nie myśl o tym niż potrzeba Ci czasu na wymyślenie różnych wariantów. Pozostałe wątpliwości rozwiej testując temat wiadomości.

3
Rozdział
Optymalizacja kodu HTML wiadomości

Jeśli jednak sam przygotowujesz swój mailing zawsze miej na uwadze to aby przetestować jak wiadomość wyświetli się we wszystkich najpopularniejszych programach pocztowych zarówno tych webowych jak i desktopowych. Oczywiście nie musisz być posiadaczem tych programów. Wystarczy, że skorzystasz z inbox testuInbox TestSprawdza przed wysyłką czy wiadomość stworzona w Kreatorze Kampanii dobrze wyświetla się w różnych klientach pocztowych., który pokaże Ci jak wiadomość będzie wyglądać u interesujących Cię odbiorców.

Kolejnym narzędziem, które pomoże Ci w ocenie kodu HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. wiadomości jest FreshMail Inspektor, który wskaże najczęściej popełniane błędy, tagi, których nie powinieneś używać lub zasugeruje zmniejszenie wymiarów obrazków w mailingu.

4
Rozdział
Optymalizacja czasu wysyłki

W maju 2012 roku FreshMail opublikował infografikę “Email marketing w liczbach”, która zawiera bardzo dużo danych dotyczących tego jak Polacy sprawdzają pocztę. Badanie zrobione było na podstawie 15 000 000 unikalnych adresów email, do których w ciągu tylko zeszłego roku zostało wysłanych ponad miliard wiadomości. Dzięki temu wyniki nie są tylko deklaratywnymi odpowiedziami odbiorców, a wynikają wprost z ich zachowania. Co z tego wynika dla zwykłego odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  ? W oparciu o te wyniki można podjąć misję optymalizacji czasu wysyłki.

Pamiętaj jednak, że nie ma jednej złotej reguły, której stosowanie zapewni sukces. Przeprowadź test za pomocą FreshMail Optimizera, który sprawdzi jaki dzień tygodnia i jaka pora tygodnia skutkuje najlepszą otwieralnością i klikalnością w maile.

 

5
Rozdział
Spam

FreshMail posiada własne testy antyspamowe, wbudowane w proces tworzenia kampanii. Za ich pomocą sprawdzisz jak wiadomość widziana jest przez osiem różnych filtrów antyspamowych. Najważniejszy i największy z nich - SpamAssassinSpamAssassinProgram przeznaczony do sprawdzenia czy wysyłany mail nie będzie traktowany jako spam.   pokaże także, które elementy mailingu wymagają zmiany. Pod tym kątem sprawdzany jest zarówno kod HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. jak i słowa użyte w treści wiadomościTreść wiadomościMateriał zawarty w wiadomości z wyłączeniem nagłówków wiadomości. Zawiera słowa, obrazki i linki..

Więcej o tym jak unikać folderu SPAMSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców. dowiesz się z poradnika „Jak unikać filtrów antyspamowych”.