Mobilna strona internetowa - na co powinieneś zwrócić uwagę gdy będziesz ją tworzyć?

W czasie wspólnego webinarium FreshMaila i Sky-Shop’a dowiedziałeś się, jak promować sklep internetowy za pomocą e-mail marketingu. Mówiliśmy m.in. o przygotowaniu kampanii mailingowej, a także zwróciliśmy uwagę na to jak przyjąć wygenerowany przez nią ruch do e-sklepu.

Jeśli nie uczestniczyłeś w webinarium, to możesz wysłuchać go tutaj: Email marketing w e-commerce - czyli jak skutecznie promować e-sklep

Podczas szkolenia internetowego dowiedziałeś się m.in., że grafika sklepu internetowego powinna być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Dlaczego? Zgodnie z najnowszym raportem „M-commerce. Kupuję mobilnie”, aż 45 % polskich internautów w 2016 r. korzystało ze smartfona podczas robienia zakupów w sieci. To aż o 20 punktów procentowych więcej niż w 2015 roku.

Jak na dłoni widać znaczne zwiększenie korzystania z urządzeń mobilnych w procesie zakupowym wśród Polaków. Niewątpliwie kolejne lata przyniosą dynamiczny wzrost mobile commerce.

mobilna-strona-internetowa

Konsumenci mają na urządzeniach mobilnych stały dostęp do Internetu. Na swoich smartfonach, czy tabletach poszukują wymarzonych produktów, sprawdzają maile itd. Dlatego chcąc sprostać oczekiwaniom klientów i nie zmarnować trudu włożonego w przygotowanie kampanii mailingowej, powinieneś wykreować przyjazną wersję mobilną e-sklepu.

Na co zwrócić uwagę tworząc responsywną witrynę? Zapoznaj się z 5 wskazówkami poniżej!

1. Postaw na prostotę

Z uwagi na to, że sklep internetowy w wersji mobilnej wyświetlany jest na mniejszym ekranie niż monitor komputera, powinien być on prostszy w obsłudze. Zrezygnuj z niepotrzebnych elementów: strzałek, banerów czy slajderów.
Zostaw natomiast te części e-sklepu, które zwracają uwagę odbiorcy i są niezbędne do kupienia produktu. Mam tu na myśli, przede wszystkim zajawki marketingowe: nowości, bestsellery oraz promocje.

Protip:

W wersji mobilnej powinny znaleźć się również: wyszukiwarka, kategorie i filtry. Dzięki temu, klient łatwiej znajdzie wymarzony przedmiot. Na małym ekranie odbiorcy o wiele chętniej korzystają z opcji wyszukiwania.

2. Zwróć uwagę na czytelność

mobilna-strona-internetowa-2

 

Sklep internetowy na urządzenia mobilne, podobnie jak pełna wersja witryny, powinien być zaprojektowany zgodnie z zasadami User Experience. Chodzi przede wszystkim o to, aby grafika i układ były przejrzyste, tak by umożliwić konsumentowi łatwe poruszanie się w sklepie.

Ponadto użytkownicy mobilni często skarżą się na nieczytelność czcionki i za małe litery napisów. Dlatego banery czy ikony zawierające tekst w graficznej formie, powinny być zapisywane i wgrywane w większej rozdzielczości. Minimalny parametr powinien być 2-3krotnie większy niż sugerowany przez program graficzny. Najlepiej posługiwać się grafikami wektorowymi.

Protip:

Zadbaj o odpowiednie stronicowanie.
W przeciwieństwie do wersji sklepu na standardowe urządzenia, musisz ograniczyć liczbę produktów na jednej stronie. W jednej części witryny powinno znaleźć się maksymalnie 20 produktów.

3. Dodaj zapis na Newsletter

Chociaż mobilna wersja e-sklepu powinna być jak najprostsza, to nie możesz zapomnieć o zbieraniu leadów. Daj odbiorcy szansę na zapisanie się do Newslettera. Możesz to zrobić przez zamieszczenie wyskakującego okna pop-up. Dzięki temu będziesz zbierał bazę mailingową w wielu kanałach. Później wykorzystasz ją do tworzenia efektywnych kampanii e-mail marketingowych.

Protip: 

Gdy już zbierzesz adresy mailowe swoich klientów, nie zapomnij o responsywności Twojego mailingu. Dowiedz się z infografiki jak zrobić to w prawidłowy sposób.

4. Buduj zaufanie

W każdym kanale powinieneś budować swoją wiarygodność w oczach potencjalnego klienta. Dlatego w stopce mobilnego e-sklepu wstaw linki do regulaminu oraz danych firmy. Dzięki temu konsument przeglądający Twoją witrynę na smartfonie czy tablecie, będzie mógł na tym samym urządzeniu sprawdzić politykę zwrotów i reklamacji.

Protip:

Zadbaj o łatwy sposób komunikacji z Obsługą Klienta. Dzięki temu łatwiej będziesz mógł rozwiać wątpliwości klienta, a on będzie bardziej skłonny przejść do koszyka i sfinalizować transakcję na smarftonie, czy tablecie.

5. Zadbaj o wygodny proces składania zamówienia

mobilna-strona-internetowa-3

Wiesz dlaczego, niektórzy konsumenci przeglądają ofertę sklepu na smartfonie, ale składają zamówienie dopiero na laptopie? Ponieważ wiele sklepów internetowych nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych i proces składania zamówienia jest w nich zbyt skomplikowany.

Pamiętaj też, że część odbiorców, która nie może poradzić sobie z finalizacją transakcji na telefonie, może nie wejść już później do Twojej witryny na komputerze. Niektórzy po prostu zniechęcają się i zapłacą za ten sam towar u konkurencji. Nie pozwól, aby przydarzyło się to Tobie - stwórz przyjazny koszyk!

Powinieneś umożliwić odbiorcy złożenie zamówienia bez logowania się. Ponadto podziel cały proces na 3 ponumerowane kroki (tak jest w Sky-Shop) – klient, wiedząc co następuje po kolei, będzie czuł się bezpiecznie. Zwróć również uwagę, aby konsument mógł łatwo i bez przeszkód wpisać dane w formularz zamówienia.

ProTip:

Proś tylko o niezbędne informacje, bo odbiorcy nie lubią za dużo pisać, zwłaszcza na małym ekranie. Na koniec, zintegruj e-sklep z szybkimi płatnościami. Znacznie ułatwi to klientowi finalizację transakcji i zwiększy konwersję.

Podsumowanie

Mobile Commerce rozwija się nieprzerwanie od kilku lat i wiele wskazuje na to, że w tym roku stanie się trendem. Dlatego musisz stworzyć przyjazną wersję mobilne e-sklepu. Pomoże Ci to otworzyć się na nowych klientów oraz zminimalizuje liczbę porzuconych koszyków. Mam nadzieję, że wykorzystasz moje wskazówki w praktyce!
Chcesz dowiedzieć się więcej o e-commerce? Wejdź na bloga Sky-Shop.pl!

Obserwuj nasze profile social media