Tworzenie responsywnych mailingów, zoptymalizowanych pod urządzenia mobilne jest koniecznością. Nie tylko coraz więcej osób odczytuje emaile korzystając ze smartfonów, ale także rośnie liczba kupujących mobilnie. Co ważne, aż 81% tych zakupów dokonywanych jest spontanicznie. Dlaczego kupujemy pod wypływem impulsu?

Wygoda zakupów przede wszystkim

Coraz chętniej kupujemy na urządzeniach mobilnych z kilku prostych przyczyn. Po pierwsze rozwój technologiczny sprawia, że smartfony i laptopy funkcjonalnie coraz bardziej się do siebie upodabniają. Minęły już czasy, gdy komórki służyły jedynie do rozmów telefonicznych i wysyłania smsów. Obecnie korzystamy ze smartfonów jak z przenośnich PC-tów - do przeglądania stron www, czatowania na Facebooku, sprawdzania poczty i zakupów online!

Po drugie, mamy coraz mniej czasu na przeglądanie setek ofert dostępnych online oraz wszystkich newsletterów przychodzących na naszą skrzynkę odbiorczą. Robimy to selektywnie. Tym chętniej zatem przeglądamy newslettery zabijając czas w długiej podróży pociągiem czy w kolejce w urzędzie. Kupujemy spontanicznie.

Postaw na responsywny email

Brak czasu sprawia, że wyręczamy się aplikacjami mobilnymi do robienia przelewów bankowych, zamawiania taksówek, a także zakupów online. Najwięksi gracze ecommerce tacy jak Amazon czy eBay, a nawet mniejsze sklepy internetowe inwestują w tworzenie mobilnych aplikacji dedykowanych zakupom. Warto jednak zacząć od przygotowania responsywnej strony oraz projektowania responsywnych newsletterów, które poprawnie wyświetlą się na ekranie o małej rozdzielczości.

Zacznij od wyobrażenia sobie, że oglądasz swój mailing na smartfonie. Odpowiedz sobie teraz na kilka prostych pytań:

  • czy jest on przejrzysty?
  • czy tekst i grafiki są wyraźne?
  • czy przyciski CTA są wyeksponowane?
  • czy skrolowanie nie trwa za długo?
  • czy szerokość jest optymalna?
  • czy preheader jest zastosowany poprawnie?

Pobierz darmowe szablony

responsywne szablony mailingu

Pobierz responsywne i w pełni edytowalne szablony dla Twojego mailingu i newslettera! Link do paczki z plikami HTML i PSD otrzymasz na podany adres email.

Jeśli masz wątpliwości co do wyżej wymienionych kwestii zapoznaj się z naszą infografiką, dzięki której nauczysz się jak projektować responsywne newsletery.

responsive email design

 

Obserwuj nasze profile social media

  • Ola

    Świetna infografika! Zdecydowanie składania do namysłu nad responsywnym mailingiem. Faktycznie, biorąc pod uwagę jak duża grupa użytkowników korzysta głównie ze smartfonów bądź tabletów warto zainwestować w e-mail marketing na urządzenia mobilne. Dodam od siebie równie ciekawy artykuł na ten temat, może kogoś zainteresuje – http://alterweb.pl/-e-mail-marketing-dla-e-sklepu-w-wersji-responsywnej. :)

    Pozdrawiam!