FreshMail wpis utworzony
5 wskazówek – na co zwrócić uwagę tworząc wersję mobilną e-sklepu?
Powrót do listy wpisówMobilna strona internetowa - na co powinieneś zwrócić uwagę gdy będziesz ją tworzyć?
W czasie wspólnego webinarium FreshMaila i Sky-Shop’a dowiedziałeś się, jak promować sklep internetowy za pomocą e-mail marketingu. Mówiliśmy m.in. o przygotowaniu kampanii mailingowej, a także zwróciliśmy uwagę na to jak przyjąć wygenerowany przez nią ruch do e-sklepu.
Podczas szkolenia internetowego dowiedziałeś się m.in., że grafika sklepu internetowego powinna być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Dlaczego? Zgodnie z najnowszym raportem „M-commerce. Kupuję mobilnie”, aż 45 % polskich internautów w 2016 r. korzystało ze smartfona podczas robienia zakupów w sieci. To aż o 20 punktów procentowych więcej niż w 2015 roku.
Jak na dłoni widać znaczne zwiększenie korzystania z urządzeń mobilnych w procesie zakupowym wśród Polaków. Niewątpliwie kolejne lata przyniosą dynamiczny wzrost mobile commerce.
Konsumenci mają na urządzeniach mobilnych stały dostęp do Internetu. Na swoich smartfonach, czy tabletach poszukują wymarzonych produktów, sprawdzają maile itd. Dlatego chcąc sprostać oczekiwaniom klientów i nie zmarnować trudu włożonego w przygotowanie kampanii mailingowej, powinieneś wykreować przyjazną wersję mobilną e-sklepu.
Na co zwrócić uwagę tworząc responsywną witrynę? Zapoznaj się z 5 wskazówkami poniżej!
1. Postaw na prostotę
Z uwagi na to, że sklep internetowy w wersji mobilnej wyświetlany jest na mniejszym ekranie niż monitor komputera, powinien być on prostszy w obsłudze. Zrezygnuj z niepotrzebnych elementów: strzałek, banerów czy slajderów.
Zostaw natomiast te części e-sklepu, które zwracają uwagę odbiorcy i są niezbędne do kupienia produktu. Mam tu na myśli, przede wszystkim zajawki marketingowe: nowości, bestsellery oraz promocje.
W wersji mobilnej powinny znaleźć się również: wyszukiwarka, kategorie i filtry. Dzięki temu, klient łatwiej znajdzie wymarzony przedmiot. Na małym ekranie odbiorcy o wiele chętniej korzystają z opcji wyszukiwania.
2. Zwróć uwagę na czytelność
Sklep internetowy na urządzenia mobilne, podobnie jak pełna wersja witryny, powinien być zaprojektowany zgodnie z zasadami User Experience. Chodzi przede wszystkim o to, aby grafika i układ były przejrzyste, tak by umożliwić konsumentowi łatwe poruszanie się w sklepie.
Ponadto użytkownicy mobilni często skarżą się na nieczytelność czcionki i za małe litery napisów. Dlatego banery czy ikony zawierające tekst w graficznej formie, powinny być zapisywane i wgrywane w większej rozdzielczości. Minimalny parametr powinien być 2-3krotnie większy niż sugerowany przez program graficzny. Najlepiej posługiwać się grafikami wektorowymi.
Zadbaj o odpowiednie stronicowanie.
W przeciwieństwie do wersji sklepu na standardowe urządzenia, musisz ograniczyć liczbę produktów na jednej stronie. W jednej części witryny powinno znaleźć się maksymalnie 20 produktów.
3. Dodaj zapis na Newsletter
Chociaż mobilna wersja e-sklepu powinna być jak najprostsza, to nie możesz zapomnieć o zbieraniu leadów. Daj odbiorcy szansę na zapisanie się do Newslettera. Możesz to zrobić przez zamieszczenie wyskakującego okna pop-up. Dzięki temu będziesz zbierał bazę mailingową w wielu kanałach. Później wykorzystasz ją do tworzenia efektywnych kampanii e-mail marketingowych.
Gdy już zbierzesz adresy mailowe swoich klientów, nie zapomnij o responsywności Twojego mailingu. Dowiedz się z infografiki jak zrobić to w prawidłowy sposób.
4. Buduj zaufanie
W każdym kanale powinieneś budować swoją wiarygodność w oczach potencjalnego klienta. Dlatego w stopce mobilnego e-sklepu wstaw linki do regulaminu oraz danych firmy. Dzięki temu konsument przeglądający Twoją witrynę na smartfonie czy tablecie, będzie mógł na tym samym urządzeniu sprawdzić politykę zwrotów i reklamacji.
Zadbaj o łatwy sposób komunikacji z Obsługą Klienta. Dzięki temu łatwiej będziesz mógł rozwiać wątpliwości klienta, a on będzie bardziej skłonny przejść do koszyka i sfinalizować transakcję na smarftonie, czy tablecie.
5. Zadbaj o wygodny proces składania zamówienia
Wiesz dlaczego, niektórzy konsumenci przeglądają ofertę sklepu na smartfonie, ale składają zamówienie dopiero na laptopie? Ponieważ wiele sklepów internetowych nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych i proces składania zamówienia jest w nich zbyt skomplikowany.
Pamiętaj też, że część odbiorców, która nie może poradzić sobie z finalizacją transakcji na telefonie, może nie wejść już później do Twojej witryny na komputerze. Niektórzy po prostu zniechęcają się i zapłacą za ten sam towar u konkurencji. Nie pozwól, aby przydarzyło się to Tobie - stwórz przyjazny koszyk!
Powinieneś umożliwić odbiorcy złożenie zamówienia bez logowania się. Ponadto podziel cały proces na 3 ponumerowane kroki (tak jest w Sky-Shop) – klient, wiedząc co następuje po kolei, będzie czuł się bezpiecznie. Zwróć również uwagę, aby konsument mógł łatwo i bez przeszkód wpisać dane w formularz zamówienia.
Proś tylko o niezbędne informacje, bo odbiorcy nie lubią za dużo pisać, zwłaszcza na małym ekranie. Na koniec, zintegruj e-sklep z szybkimi płatnościami. Znacznie ułatwi to klientowi finalizację transakcji i zwiększy konwersję.
Podsumowanie
Mobile Commerce rozwija się nieprzerwanie od kilku lat i wiele wskazuje na to, że w tym roku stanie się trendem. Dlatego musisz stworzyć przyjazną wersję mobilne e-sklepu. Pomoże Ci to otworzyć się na nowych klientów oraz zminimalizuje liczbę porzuconych koszyków. Mam nadzieję, że wykorzystasz moje wskazówki w praktyce!
Chcesz dowiedzieć się więcej o e-commerce? Wejdź na bloga Sky-Shop.pl!