Obserwuj nasze profile social media

  • Zalozenie sklepu internetowego to dopiero poczatek inwestycji i rzeklbym ze to kosztuje najmniej. Prawdziwym zderzeniem z rzeczywistoscia dla wiekszosci jest pozyskanie klientow …. zabawnie wyglada szlifowanie detali ,czasami ma sie na koncu jezyka „czlowieku, prawdziwe problemy dopiero przed tobą ….”, nie ma wielkiego znaczenia czy to jak wyglada przycisk X czy Y liczy sie oferta, jesli oferta bedzie słaba nawet najdrozszy, najlepiej zoptymalizowany ,przyjazny uzytkownikowi sklep nic nie sprzeda i takie sa fakty wielu ludzi o tym zapomina

  • Krzysztof Majewski

    Witam jest ktoś tutaj kto pomogły by mi założyć sklep internetowy, oczywiście nie za darmo. Jeśli tak proszę o kontakt. Jestem z Gdyni. Tel. 661042937

    • maicek

      Udało Ci się kogoś znaleźć? Również poszukuję kogś takiego i też jestem z Gdyni, będę wdzięczny za informację :)

      • Rafał Drzał

        Polecam się :) skoro mnie nikt jeszcze nie polecił :)

  • własny biznes to zawsze wyzwanie i chociaż założenie własnego sklepu internetowego może i wyzwaniem technologicznym nie jest, ale żeby zacząć na siebie zarabiać już tak! Dlatego tak istotna jest strategia marketingowa.

    • Artur Dąbrowski

      No tak, nie wyobrażam sobie otwierania jakiegokolwiek biznesu bez strategii marketingowej. Oczywiście często jest tak, że później rzeczywistość brutalnie rewiduje nasze plany, ale bez nich można poruszać się po rynku tylko po omacku, a to skazywanie samego siebie na trudne warunki do rozwoju, a czasem wprost na porażkę :-)

      • to prawda, ale niestety część firm dalej uważa, że marketing sam się zrobi, bo jak produkt jest dobry, to wypłynie bez żadnej pomocy

  • Krystyna Kwiat

    Jakiś czas temu czytałam o klastrach biznesowych, które niezwykle pomagają w działaniach. Promowanie idei tworzenia powiązań kooperacyjnych opartych na współpracy, a nie na konkurencji :) „Proinnowacyjny Klaster Biznesu jest instytucją opartą na transferze wiedzy i doświadczenia, która wypracowywać będzie innowacyjne rozwiązania organizacyjne i technologiczne w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwem zmierzające do optymalizacji procesów biznesowych zarówno członków klastra, jak i podmiotów zewnętrznych” ciekawe..

  • Klaudia Kupczak

    Ja jestem na etapie testowania shopera i
    muszę powiedzieć, że spisuje się świetnie. Myślę, że zdecyduję się na
    abonament.

    • shoper jest chyba zintegrowany z wfirmą?

    • Artur Dąbrowski

      Jeśli o nas idzie, to mogę dodać, że integrację z Shoperem mamy na naszej liście „do wdrożenia”, więc można się jej w przyszłości spodziewać :-)

  • Izu

    Myślę, że bardzo ważną kwestią, która często jest pomijana przez młodych właścicieli sklepów, jest wizerunek oraz sprawa wzbudzenia zaufania. Żeby zachęcić klientów potrzebne jest zaufania a na początku nie ma lepszego sposobu niż jakaś nagroda czy certyfikat – nawet jeśli płatne. Może być jakiś laur konsumenta (duże koszty) lub zaufany e-sprzedawca (chyba najtańsze rozwiązanie w tej chwili). To z pewnością pomoże w uzyskaniu większego zaufania, szczególnie na początku ale i później podczas rozwoju.

  • Bardzo przydatne wskazówki na temat tego jak nie nazwać swojego sklepu. Zaskakujące jest to ile firm i sklepów z ‚pol’ lub ‚ex’ w nazwie ciągle istnieje na rynku!

    Polecam również artykuł na temat tego jak wybrać produkt idealny do sprzedarzy przez internet: http://www.jakdzialainternet.pl/co-sprzedawac-w-internecie/

  • Stanisław Bryl

    @Mikołaj85, jak dla mnie cenowo ta oferta wygląda dość słabo, bo za 40 pln/ miesiąc możesz mieć asortyment góra 1500 produktów i 2 GB. Nie szukałem zbyt długo i znalazłem coś takiego, gdzie masz za 20 pln nielimitowaną liczbę produktów i 100 GB: http://www.nazwa.pl/sklepy-internetowe/?selectedTabScroll=1

  • Mikołaj85

    mam pytanie o oprogramowaniu, wybrałem dla siebie platformę sky-shop.pl, czy mogli Państwo coś powiedzić na ten temat? ponieważ tani abonament i dużo róznych dobrych ofert.

  • Vinci

    Czy aby sprzedawać produkty na rynek polski muszę mieć firmę zarejestrowaną w tym kraju? Może wystarczy, że istnieje ona gdzieś na terenie UE tzn. innym kraju członkowskim.

    • Artur Dąbrowski

      Absolutnie nie ma takiego wymogu. W prawie Unii Europejskiej obowiązuje zasada swobody świadczenia usług i swoboda przedsiębiorczości. Może Pan założyć firmę w dowolnym innym kraju członkowskim i prowadzić sprzedaż na terenie dowolnego innego. Proszę także pamiętać, że Norwegia, Islandia, Szwajcaria oraz Liechtenstein nie wstąpiły do Unii Europejskiej, ale częściowo przyjęły prawo wspólnotowe. Pozdrawiam :-)

      • Vinci

        Rozumiem. Mimo wszystko czy nie jest tak, że jeżeli firma jest
        zarejestrowana w UK a cała działalność odbywa się tak naprawdę w Polsce
        (czyli adres wysyłkowy, do zwrotu, przechowywanie towarów itp.) to nie
        potrzebuje aby oddziału? Jeżeli nie potrzeba oddziału to czy może mi Pan
        wskazać podstawy prawne, jakiś artykuł. Pozdrawiam.

        • Artur Dąbrowski

          To już zależy od Pana. Może Pan mieć siedzibę w UK i sprzedawać produkty do Polski (i nie tylko), jednocześnie przyjmując zwroty w siedzibie w UK, ale nie będzie to z pewnością wygodne rozwiązanie dla Pana klientów. Nie jest to jednak zabronione prawnie, a wręcz przeciwnie, gdyż – tak jak napisałem wcześniej – w Unii Europejskiej obowiązuje zasada swobody świadczenia usług i swoboda przedsiębiorczości.

          Jeśli zamierza Pan założyć/przenieść działalność do UK, to na pewno może Pan na tym skorzystać chociażby ze względu na znacznie wyższą w UK niż w Polsce kwotę wolną od podatku. Jednak są też negatywne strony takiego przedsięwzięcia. Chociażby kwestia faktur. Jeśli będzie miał Pan zarejestrowaną firmę tylko w UK, to będzie Pan mógł wystawiać tylko faktury brytyjskie, podczas gdy niektórzy klienci mogą wymagać od Pana faktury polskiej.

          Jakiego rodzaju biznes chciałby Pan prowadzić w UK?

          • Vinci

            Chciałbym założyć spółkę LTD, która miałaby sprzedawać produkty za pomocą sklepu internetowego bez odpowiednika stacjonarnego. Jednak oferta byłaby głównie kierowana na Polskę.

            Dużo mi już Pan wyjaśnił.

            Czyli mogę mieć w UK firmę świadczącą usługi na inne kraje członkowskie ale w przypadku kiedy chciałbym wystawiać faktury na konkretny kraj to muszę posiadać tam oddział plus dodatkowo płacić za księgowość.

            Czy polskie urzędy przy oddawaniu za VAT nie uznają faktur z UK?

          • Artur Dąbrowski

            Jeśli prowadzi Pan działalność w UK, to podlega Pan tylko i wyłącznie pod tamtejsze urzędy i tam się Pan rozlicza.

            Cieszę się, że mogłem pomóc :-)

          • Zapraszam na mojego bloga, gdzie znajdzie Pan szczegóły na temat tego jak założyć firmę w UK. Życzę powodzenia w zakładaniu sklepu internetowego!

  • Witaj Artur. Mam pytanie. Czy FreshMail można zintegrować z platformą PrestaShop? Lub czy w najbliższej przyszłości będzie to możliwe?

    • Artur Dąbrowski

      Witaj Dawid. Integrację z PrestaShop mamy w planach, ale nie jesteśmy jeszcze w stanie określić, kiedy dokładnie wtyczka będzie gotowa. Prosimy o cierpliwość :-)

  • Panie Arturze, od kiedy to jakość oprogramowania wyznacza jego cena? Dla osób które dopiero zaczynają przygodę z e-commerce, sklep pisany na zamówienie będzie wydatkiem pieniędzy w błoto. Bez doświadczenia i świadomości swoich potrzeb nie można zlecić dobrych rozwiązań.

    • Artur Dąbrowski

      Panie Mariuszu, dziękuję za komentarz.

      Cena przeważnie ma silne powiązanie z jakością, choć, trzeba przyznać, że ma Pan rację, twierdząc, że osoba niemająca pojęcia o e-commerce i dopiero wkraczająca na ten grunt jest narażona na zmarnowanie budżetu poprzez inwestycję w sklep pisany na zamówienie.

      Zdecydowanie warto podkreślić, że w takiej sytuacji szalenie ważna jest świadomość potrzeb (o której Pan wspomina) oraz wsparcie bardziej doświadczonych osób (na które można liczyć, podejmując współpracę z doświadczoną agencją, specjalizującą w pisaniu sklepów internetowych od zera).

      Proszę także pamiętać, że budżet można też zmarnować, kupując zamknięte, ograniczone oprogramowanie, które po roku czy dwóch latach zacznie blokować rozwój (rozpędzonego) biznesu.

      Jak widać, decyzja dotycząca oprogramowania nie jest łatwa. Aby pomóc sobie w jej podjęciu, sugeruję zestawić wszystkie „za” i „przeciw”, opracować kosztorys (z uwzględnieniem wszystkich szczegółów), przemyśleć dobrze swoje plany na przyszłość (nie tylko tę najbliższą), a także wspomóc się rozmową z kimś, kto na e-commerce zjadł zęby.

      Pozdrawiam!