FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Jak zrobić mailing, który sprzedaje?
Powrót do listy wpisówStworzenie mailingu, który ominie filtry antyspamowe i dotrze wprost do skrzynek subskrybentów to tylko połowa Twojego sukcesu. Skuteczna kampania, to taka którą odbiorcy chętnie otworzą a później skorzystają z zawartej w niej oferty.
Jak podaje Marketo, aż 77% konsumentów chętnie otrzymuje marketingową komunikację mailową. Czy każdy mailing będzie skuteczny? Jaki mailing sprzedaje, a jaki nie? Weź udział w moim bezpłatnym webinarium, żeby poznać odpowiedź na te i inne pytania związane z tworzeniem mailowych kampanii sprzedażowych.
Nie bez powodu email marketing uznawany jest za jeden z najskuteczniejszych kanałów do pozyskiwania nowych klientów. To świetne narzędzie sprzedażowe o ile, wiesz jak się nim umiejętnie posługiwać.
Chcesz się dowiedzieć jak projektować mailingi, które angażują odbiorców i generują sprzedaż?
Weź udział w moim bezpłatnym webinarium 2.06.2016 o godz. 11:00, podczas którego omówię wszystkie elementy skutecznego mailingu.
Dowiesz się podczas niego:
- co wpływa na otwieralność mailingu i co zrobić, aby ją zwiększyć,
- jakie elementy musi zawierać mailing, żeby sprzedawał,
- czy w mailingu stawiać na grafikę czy raczej na tekst,
- gdzie umieścić w call-to-action, aby było skuteczne.
Co wpływa na skuteczność mailingu?
Na to czy Twój mailing będzie spełniał swoją funkcję, czyli czy będzie zachęcał subskrybentów do zakupu, mają wpływ 3 grupy czynników:
- targetowanie, czyli skierowanie odpowiednich komunikatów do odpowiednich odbiorców, aby zmaksymalizować ich skuteczność,
- aspekty techniczne, czyli projekt i wszystkie elementy mailingu składające się na to, że wiadomość nie trafi do spamu,
- testowanie kampanii, czyli optymalizacja samej kreacji oraz parametrów wysyłki, tak aby maksymalizować jej skuteczność.
1. Targetowanie - wysyłaj właściwe treści do właściwych osób
Generyczne mailingi, które wysyłasz do wszystkich odbiorców z listy mailingowej są mało skuteczne. Bardzo rzadko jeden komunikat będzie idealnie pasował do potrzeb i oczekiwań wielu osób na raz.
Właśnie po to masz do swojej dyspozycji profesjonalne systemy do email marketingu, dzięki którym zanalizujesz zachowania swoich odbiorców, aby precyzyjnie targetować wysyłki.
Utwórz segmenty na swojej liście, czyli podziel swoich odbiorców na grupy osób:
- tej samej płci,
- które podobnie zareagowały na dany mailing otwierając go lub klikając w link z tą samą ofertą,
- kupiły wcześniej ten sam produkt (dzięki integracji systemu sprzedażowego z narzędziem do email marketingu, połączysz swoje wysyłki z historią zakupową klientów),
- wykonały tę samą akcję na Twojej stronie www, np. pobrały ebook z informacją o danym produkcie (dzięki integracji systemu do email marketingu i Google Analytics, po wykonaniu akcji zostanie do nich wysłana automatyczna wiadomość ze specjalnie przygotowaną wcześniej komunikacją).
To tylko nieliczne przykłady tego, jak możesz targetować swój komunikat. Pamiętaj, że możesz również wykorzystać informacje, których udzielili Ci sami odbiorcy. Podczas zapisu do Twojego newslettera, mogą zostawić np. informację o swoim miejscu zamieszkania. Wówczas bardzo łatwo wyznaczysz osoby z jednego miasta i możesz stworzyć dla nich dedykowaną ofertę.
Mając już informacje o preferencjach swoich odbiorców łatwo stworzysz w oparciu o nie skuteczne mailingi. Korzystając z możliwości contentu dynamicznego, wystarczy, że stworzysz jedną kreację, której poszczególne elementy zostaną automatycznie dopasowane do zainteresowań danych grup odbiorców.
2. Aspekty techniczne - trafiaj do skrzynek odbiorców nie do spamu
Tworząc mailing w większości oparty na grafice bardzo łatwo jest zaburzyć proporcję pomiędzy użytą w mailingu grafiką a tekstem. Filtry antyspamowe są bardzo wrażliwe na takie działania.
Jeżeli cała Twoja wiadomość jest cięższa niż 400 KB, jest również bardzo duża szansa, że zainteresują się nią filtry. Jeśli chcesz żeby mailing dotarł do odbiorców, nigdy nie przekraczaj tej wagi.
Pamiętaj też, że brak linku wypisu z subskrypcji w Twoim mailingu, sugeruje, że Twoja wiadomość to spam.
Projektując mailing, zawsze przestrzegaj zasad, dzięki którym dotrzesz do inboxa odbiorcy.
3. Testy - unikaj błędów i zwiększaj skuteczność mailingów
Czy wiesz, o której godzinie odbiorcy najchętniej czytają Twoje wiadomości? Lubią jak zwracasz się do nich w tytule wiadomości po imieniu? Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytania, nic dziwnego, że Twoje mailingi rzadko sprzedają.
Testując swoje mailingi przed wysyłką dowiesz się:
- czy nie popełniłeś błędu, który spowoduje, że Twoja wiadomość przypomina spam,
- o jakiej godzinie i w jakim dniu Twoje wysyłki odnotowują najwyższą skuteczność,
- jakie tematy i nadawcy wiadomości najlepiej wpływają na wskaźnik otwarć Twoich kampanii,
- czy Twoje mailingi wyświetlają się prawidłowo w różnych skrzynkach odbiorczych.
Stworzenie mailingu, który naprawdę sprzedaje nie jest trudne, pod warunkiem, że wiesz jakie jego elementy są niezbędne i co zrobić, żeby poprawić finalny efekt. Z przyjemnością zapraszam Cię na moje webinarium, podczas którego zobaczysz najlepsze przykłady mailingów sprzedażowych i dowiesz się jak samodzielnie tworzyć kampanie, które działają.