Magento

  • Synchronizowanie dane klientów z listami odbiorców mailingu
  • Tworzenie formularzy zapisu do newslettera (także w popup)
  • Prosta analiza RFM klientów sklepu pozwalajaca na skuteczną segmentację odbiorców

Jeżeli prowadzisz sklep w oparciu o platformę Magento w bardzo prosty  sposób możesz zintegrować go z narzędziem do wysyłania mailingów FreshMail. Dzięki wtyczce nie tylko synchronizujesz dane o swoich klientach, ale także możesz przygotować efektywne formularze zapisu do newslettera - czy przeprowadzić prostą analizę RFM (Recency, Frequency, Monetary). Ta prosta technika pozwoli Ci jeszcze skuteczniej tworzyć grupy w oparciu o zachowania zakupowe odbiorców.

Korzystając z serwerów FreshMaila znacząco redukujesz szansę wpadnięcia mialingu do folderu SPAM, gdyż FreshMail stosuje wiele praktyk zwiększających dostarczalność wiadomości.

Poniższy film prezentuje możliowści platformy do wysyłki  mailingów i newsletterów FreshMail

Instalacja wtyczki

Zainstaluj plugin jak zawsze.

Po instalacji  musisz, uzupełnić informacje pozwalające na integrację obu systemów. Tymi informacjami są klucz API, secret API (gdzie znaleźć klucze API?) oraz klucz listy subskrypcyjnej („Opcje zaawansowane i API” listy subskrypcyjnej we FreshMailu).

conf-1

Do Twojej listy automatycznie dodane zostaną pola dodatkowe ze standardowymi danymi dla użytkownika Magento. Oczywiście możesz dodać nowe lub usunąć istniejące pola dodatkowe. Pamiętaj jednak, że usuwając pola dodatkowe robisz to tylko w Magento.

Wtyczka na bieżąco sprawdza czy na liście subskrypcyjnej zachodzą jakieś zmiany danych subskrybentów i automatycznie aktualizuje informacje we FreshMailu. Na stronie zawierającej listę subskrypcyjną w Magento znajdziesz także przycisk „wyślij na FreshMail”, który zaktualizuje dane o odbiorcach wtedy, kiedy tego potrzebujesz.

9575_newsletter-opcje-slim

Dodatkowo raz w tygodniu (w nocy z niedzieli na poniedziałek o 2:00) uruchamiany jest skrypt cron, który uaktualnia dane wszystkich odbiorców (w tym dane dotyczące RFM).

Ustawienia formularza subskrypcji newslettera w formie Pop-upu

W zakładce FreshMail Configuration możesz także stworzyć pop-up (wyskakującą wartswa) zawierający formularz zapisu na newsletter. To tutaj możesz nadać mu nazwę, na przykład „Zapisz się na nasz newsletter”. Stworzyć nową lub zmodyfikować już istniejąca treść pop-upa oraz ustawić limit liczby wyświetleń dla każdego odwiedzającego Twój sklep. Możesz także ustalić minimalny odstęp czasowy, w którym pop-up wyświetli osobie przeglądającej stronę.

9573_conf-2-slim

Analiza RFM - Recency, Frequency, Monetary

Najnowsza wtyczka do Magento obsługuje także modelowanie Recency, Frequency, Monetary. Dzięki niej będziesz mógł jeszcze skuteczniej śledzić historię zakupową Klienta i dostosowywać do niej swoje działania email marketingowe. Skrypt cron, który uruchamia się automatycznie będzie uzupełniał dane odbiorcy we FreshMailu o nowe pola dodatkowe: FMA_R, FMA_F, FMA_M i przypisywał im wartość liczbową od 1-3. Co to znaczy w praktyce?

Recency

Osoba, która kupiła u Ciebie w ostatnim tygodniu dostanie 3 punkty
osoba, która kupiła na 3 miesiące wcześniej otrzyma 1 punkt

  • Twoje zadanie: Spraw aby osoby z 1 punktem Recency kupiły u Ciebie tuż po otrzymaniu kolejnego newslettera.
  • Jak to zrobić? Wyślij komunikat w stylu: Kup jeszcze dziś/jutro/w tym tygodniu a otrzymasz ...

 

Frequency

Osoba, która w przeciągu 3 miesięcy kupiła u Ciebie 5 razy dostanie 3 punkty
osoba która kupiła tylko raz otrzyma 1 punkt

  • Twoje zadanie: Spraw aby osoby z 1 punktem Frequency kupowały u Ciebie częściej.
  • Jak to zrobić? Wyślij komunikat w stylu: dołącz do klubu, dokonaj dowolnego zakupu raz w miesiącu i wygraj ...

 

Monetary

Osoba, która w przeciągu 3 miesięcy wydała u Ciebie 150 zł dostanie 3 punkty
osoba, która wydała 30 zł otrzyma 1 punkt

  • Twoje zadanie: Spraw aby osoby z 1 punktem Monetary wydały u Ciebie więcej
  • Jak to zrobić? Wyślij komunikat w stylu: rabat 15% przy zakupach powyżej 60zł

Recenzje

Dodaj recenzję
magento newsletter | anacox41537
magento newsletter | anacox41537

0

[…] magento newsletter Jezeli prowadzisz sklep w oparciu o platforme Magento w bardzo prosty sposob mozesz zintegrowac go z narzedziem do wysyłania mailingow FreshMail. Dzieki wtyczce nie tylko synchronizujesz dane o swoich klientach, ale takze mozesz przygotowac efektywne formularze zapisu do newslettera – czy przeprowadzic prosta analize RFM (Recency, Frequency, Monetary). Ta prosta technika pozwoli Ci jeszcze skuteczniej tworzyc grupy w oparciu o zachowania zakupowe odbiorcow. […]

Inne wtyczki z kategorii e-commerce

edd

Wtyczka pozwala na zapisywanie danych klientów kupujących produkt na wskazaną listę we FreshMailu.

Easy Digital Downloads Zobacz

logoaptusshop

Automatycznie monitoruj zmiany w listach użytkowników newslettera.

AptusShop Zobacz

Logo IAI-Shop.com

Łatwiejszą i bardziej efektywna realizacja kampanii email marketingowych dla Twojego sklepu.

IAI-Shop Zobacz

woocommerce_logo

Integracja pozwala na synchronizację danych klientów z listami odbiorców mailingu.

WooCommerce Zobacz

Platforma iStore.pl

Integracja pozwala na synchronizację danych klientów z listami odbiorców mailingu.

iStore.pl Zobacz

logo (2)

Integracja pozwala na automatyczne synchronizowanie danych.

Comarch ERP
e-Sklep
Zobacz

9207_quartic

System rekomendacji oparty na analizie zachowaniach Twoich klientów na witrynie.

Quartic Zobacz

9539_grav

Automatycznie gromadz i analizuje informacje o zachowaniach Twoich klientów na witrynie.

Gravity Reco Zobacz