Renata Gajoch-Bielecka
wpis utworzony
wpis edytowany
Za co internauta sprzeda Ci swój adres email
Powrót do listy wpisówKalendarz
Marketera 2021
Zaplanuj najlepsze
kampanie tego roku!

Za co internauta sprzeda Ci swój email?
W tym poście przedstawię Ci 5 różnych sposobów na to, jak możesz zbierać adresy mailowe i konsekwentnie budować swoją listę mailingową. Po pierwsze pamiętaj o tym, że obecnie coraz więcej subskrybentów chce konkretnej korzyści, za jaką “sprzeda” swoje najbardziej prywatne miejsce w sieci czyli dostęp do skrzynki pocztowej.
Każda branża rządzi się swoimi prawami i inne oczekiwania subskrybentów są w branży beauty, inne w e-commerce, branży B2B, motoryzacyjnej, itd. Zatem prześledźmy po kolei sposoby na zdobycie maila Twojego potencjalnego klienta.
Wartościowa treść - zawsze w cenie
Czy chcesz wzmocnić swoją osobistą markę, czy też prowadzisz biznes w sieci - prowadzenie bloga to Twój must have jeśli chodzi o działania promocyjne. To w tym miejscu powinieneś się skupić na wartościowej treści, jaką będziesz oferował swoim subskrybentom.
Jak sprawić, by odbiorca skusił się i zapisał na listę? Zaproponuj coś extra, czego nie można znaleźć na blogu. Na przykład Michał Szafrański z bloga “Jak oszczędzać pieniądze?” w zamian za zapis oferuje bezpłatny zestaw kilkudziesięciu kalkulatorów Excel. Aby samemu coś takiego przygotować zajęłoby to nam mnóstwo czasu - a tak jedyną walutą, jaką płacimy za arkusze, jest jest nasz email.
Poza tym, jeśli czytelnicy regularnie sami zaglądają na Twoją stronę w poszukiwaniu nowych treści - samą wartością dodaną będzie jeśli to Ty im przypomnisz, że na blogu pojawiło się coś nowego. Tak jak zrobiła to Natalia Hatalska na hatalska.com
Zobacz jeszcze:
Poszerzaj wiedzę subskrybentów
Jeśli Twoi odbiorcy to osoby, których branża wymaga bycia na bieżąco z nowinkami, a wzbogacanie wiedzy na dany temat to ich być albo nie być, wówczas warto by Twoim barterem za email stała się konkretna treść w postaci np. PDFa lub e-booka.
Taka zachęta może skłonić nawet najbardziej opornych - szczególnie jeśli faktycznie oferowana treść ułatwi im pracę. Dlatego warto od czasu do czasu sprawdzać czego szukają Twoi odbiorcy a następnie po przeanalizowaniu wyników podać im to na tacy.
Sprawdź czego najczęściej szukają na Twojej stronie przyszli subskrybenci. Śledź Google Analytics i dowiedz się jakie strony są najchętniej odwiedzane, na jakich internauci spędzają najwięcej czasu. Zobacz jakie treści są najbardziej szerowane w social mediach (w tej kwestii pomóc Ci może CoSchedule albo BuzzSumo).
Możesz również śledzić działania konkurencji i sprawdzać co oni oferują dla swoich klientów. Sposobów jest wiele, a wiedza o tym czego potrzebuje Twoja grupa docelowa jest na wagę złota.
Konkursy
Jeden z ciekawszych (i skuteczniejszych) sposobów na zaangażowanie subskrybentów jest stworzenie konkursu. To co mogą wygrać Twoi fani jest ograniczone tylko przez Twoją wyobraźnię.
Od upominków w postaci książek, rzeczy hand-made, stylowej biżuterii, bonu na zakupy (wszystko w zależności od Twojej branży) po rzeczy bardziej wartościowe. Organizując konkurs po prostu poproś o wpisanie swojego adresu email w jednym polu a w drugim polu zostaw miejsce na odpowiedź konkursową.
Wykorzystaj kreatywność swoich fanów, tak jak zrobiła to marka DecoMorreno.
Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Zobacz post: Przykłady konkursów - czyli jak marki angażują fanów
Webinaria
Z raportu przygotowanego przez Whitepress wynika, że 38% marketerów wykorzystuje webinarium do budowania wizerunku eksperta i lidera w branży. Z kolei niemal 20% za cel webinariów obiera pozyskiwanie nowych leadów i klientów.
Zobacz jak to zrobił Neil Patel na swojej stronie: możesz zapisać się na konkretne webinarium, od którego odlicza się czas co dodatkowo motywuje do szybkiego zapisania się na nie.
Z kolei OVH dzieli się użytkownikami konkretną wiedzą “Serwer czy chmura - jaka usługa będzie bardziej korzystna dla Ciebie”? Dodatkowo firma podkreśla, że webinar jest darmowy. Pamiętaj o tym, że możesz również zarabiać na webinariach i wprowadzić opłatę za uczestnictwo w nim.
Webinarium wymaga nieco więcej pracy - aż 47% marketerów uważa, że formę contentu jako jedną z najtrudniejszych. Jednak dobrze przygotowane webinarium może Ci przysporzyć grono internautów, którzy staną się Twoimi zaufanymi subskrybentami.
Przy okazji, jeśli działasz w e-commerce, zobacz webinarium FreshMaila ze Sky-Shopem. Podczas e-szkolenia dowiesz się jak skutecznie promować swój e-sklep i jak przygotować się na ruch na Twojej witrynie, wygenerowany z kampanii mailowych:
Zniżki promocje i jeszcze raz zniżki
Na koniec część najbardziej oczywista, subskrybent sprzeda Ci swój adres email po prostu za zniżki i promocje przesyłane prosto na jego skrzynkę odbiorczą. To najskuteczniejszy sposób budowania bazy adresów mailowych w e-commerce!
W przypadku e-sklepu Amara za zapisanie się do ich newslettera subskrybent otrzyma gratis 20 funtów do wykorzystania na najbliższych zakupach. Jest to konkretna wartość i trudno nie pokusić się o wykorzystanie takiej okazji.
Podsumowanie
Pamiętaj, że jedna rzecz to zebranie adresów email, a druga to sensowne i mądre działania email marketingowe. Wartościowa komunikacja jest bardzo ważna, a zaufania konsumenta to najcenniejsza waluta.