Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
Content i email – jak to połączyć w strategii marketingowej?
Powrót do listy wpisówZastanawiasz się dlaczego content marketing miałby być nieodłączną częścią email marketingu? Żeby Ci to dobrze zobrazować, na początek przedstawię Ci kilka statystyk, które pokażą Ci, jaka siła drzemie w tym narzędziu:
- 200 milionów - aż taka liczba internautów używa AdBlocka
- 62% - o tyle mniejszy jest koszt content marketingu w porównaniu do outbound marketingu. Dodatkowo, content marketing generuje do 3x więcej leadów!
- 56% - tyle marketerów uważa, że spersonalizowany content marketing buduje większe zaangażowanie odbiorców.
Jak widać na konkretnych liczbach, przyjęcie pod skrzydła swojej firmy content marketingu generuje korzyści dla biznesu.
Ale czym tak naprawdę jest content marketing?
To proces, który polega najpierw na zdefiniowaniu, co chcemy osiągnąć przez content marketing (czyli np. uświadomienie odbiorcom korzyści płynących z danego produktu), a następnie zbudowaniu person, do których Twoja firma chce trafić z odpowiednim przekazem. Ostatnim etapem content marketingu jest analiza tychże treści, słów kluczowych pod SEO, dystrybucja treści oraz realizacja wcześniej ustalonej strategii. Tak przygotowany content marketing powinien generować leady dla Twojej firmy, a email marketing pozwoli te leady wygrzać na konkretnych klientów.
Idąc za słowami Joego Pulizzi, który mówi, że content marketing, który angażuje odbiorcę, jest sposobem na to, aby czytelnik sam stwierdził fakt, że nasza usługa czy produkt jest tym czego potrzebuje.
Jednak musisz pamiętać, że klient wchodząc na Twoją stronę potrzebuje czasu zanim zdecyduje się na zakup Twoich usług lub/i produktów. Czas wygrzewania leada wynosi od 6 do 18 miesięcy. Co więcej, tylko 2% odwiedzających stronę zakończy wizytę zakupem. Pozostałe 98% należy w odpowiedni sposób zachęcić do powrotu i pozwolić, by za pomocą content marketingu dojrzeli do decyzji o zakupie.
Content i email marketing
Aby nie przegapić okazji, w której potencjalny klient zdecyduje się skorzystać z Twoich usług warto wykorzystać narzędzie, jakim jest email marketing, dziękim którym możesz śledzić konkretne zachowania subskrybentów.
Pamiętaj, że skrzynki mailowe to jedne z najbardziej osobistych miejsc w sieci. Dlatego też konwersja z email marketingu potrafi być nawet do 40 razy wyższa, od tej z Facebooka czy Twittera. Zatem jeśli dzięki dobremu content marketingowi zachęcisz klienta do pozostawienia swojego kontaktu email, to następnie dobrze przygotowany email marketing może spowodować, że z początku niepozorny lead stanie się Twoim lojalnym klientem.
Teraz pora na przykłady! Zobacz, jak różne marki oraz blogerzy wykorzystują w swych mailingach content marketing.
Storytelling w zamian za chwilę uwagi
Dobrym przykładem połączenia ciekawego contentu i email marketingu jest zapis do newslettera na stronie Pawła Tkaczyka, który do tej mieszanki dodaje świetny storytelling. Wychodzi z tego interesująca mieszanka.
Wykorzystaj content marketing w Welcome Email
Udało się! Subskrybent zapisał się do Twojego newslettera. Wykorzystaj potencjał Welcome Email i przygotuj zachęcającą treść, by zostać dobrze zapamiętanym już od samego początku.
Zobacz, jak w ciekawy i przyjazny sposób zrobił to Piktochart. Taki email w skrzynce wywołuje wrażenie, że dana firma naprawdę się cieszy, że dołączyłeś do jej społeczności. Zwróć uwagę na język, jakim posługuje się Piktochart - jest to personalny list z osobistym podziękowaniem za zapis.
Promuj, ale nie wprost
Kapitalny pomysł na połączenie content marketingu i email marketingu stworzyła również marka Sweaty Betty. W Dniu Kobiet wysłała mailing, który opisuje w kilku zdaniach osiągnięcia konkretnych kobiet, które są niesamowicie silne i inspirujące. Zauważ, że reklamowane spodnie, t-shirty itd. są tak wplecione w tę historię, iż praktycznie nie traktuje się ich jako przedmiot tego mailingu, bo główny przekaz skupia się na czymś innym.
Porady zawsze w cenie
W większości swoich mailingów Tripadvisor podpowiada atrakcyjne oferty hoteli i lotów, które możemy zarezerwować. Jednak ten newsletter uzupełnia te treści o coś ekstra: poradnik 10 trików na skuteczne pakowanie. Takie praktyczne i przydatne porady świetnie sprawdzą się szczególnie dla osób, które planują lot tanimi liniami lub chcą maksymalnie skrócić czas swojego pakowania.