Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
Za co internauta sprzeda Ci swój adres email
Powrót do listy wpisówZa co internauta sprzeda Ci swój email?
W tym poście przedstawię Ci 5 różnych sposobów na to, jak możesz zbierać adresy mailowe i konsekwentnie budować swoją listę mailingową. Po pierwsze pamiętaj o tym, że obecnie coraz więcej subskrybentów chce konkretnej korzyści, za jaką “sprzeda” swoje najbardziej prywatne miejsce w sieci czyli dostęp do skrzynki pocztowej.
Każda branża rządzi się swoimi prawami i inne oczekiwania subskrybentów są w branży beauty, inne w e-commerce, branży B2B, motoryzacyjnej, itd. Zatem prześledźmy po kolei sposoby na zdobycie maila Twojego potencjalnego klienta.
Wartościowa treść - zawsze w cenie
Czy chcesz wzmocnić swoją osobistą markę, czy też prowadzisz biznes w sieci - prowadzenie bloga to Twój must have jeśli chodzi o działania promocyjne. To w tym miejscu powinieneś się skupić na wartościowej treści, jaką będziesz oferował swoim subskrybentom.
Jak sprawić, by odbiorca skusił się i zapisał na listę? Zaproponuj coś extra, czego nie można znaleźć na blogu. Na przykład Michał Szafrański z bloga “Jak oszczędzać pieniądze?” w zamian za zapis oferuje bezpłatny zestaw kilkudziesięciu kalkulatorów Excel. Aby samemu coś takiego przygotować zajęłoby to nam mnóstwo czasu - a tak jedyną walutą, jaką płacimy za arkusze, jest jest nasz email.
Poza tym, jeśli czytelnicy regularnie sami zaglądają na Twoją stronę w poszukiwaniu nowych treści - samą wartością dodaną będzie jeśli to Ty im przypomnisz, że na blogu pojawiło się coś nowego. Tak jak zrobiła to Natalia Hatalska na hatalska.com
Zobacz jeszcze:
Poszerzaj wiedzę subskrybentów
Jeśli Twoi odbiorcy to osoby, których branża wymaga bycia na bieżąco z nowinkami, a wzbogacanie wiedzy na dany temat to ich być albo nie być, wówczas warto by Twoim barterem za email stała się konkretna treść w postaci np. PDFa lub e-booka.
Taka zachęta może skłonić nawet najbardziej opornych - szczególnie jeśli faktycznie oferowana treść ułatwi im pracę. Dlatego warto od czasu do czasu sprawdzać czego szukają Twoi odbiorcy a następnie po przeanalizowaniu wyników podać im to na tacy.
Sprawdź czego najczęściej szukają na Twojej stronie przyszli subskrybenci. Śledź Google Analytics i dowiedz się jakie strony są najchętniej odwiedzane, na jakich internauci spędzają najwięcej czasu. Zobacz jakie treści są najbardziej szerowane w social mediach (w tej kwestii pomóc Ci może CoSchedule albo BuzzSumo).
Możesz również śledzić działania konkurencji i sprawdzać co oni oferują dla swoich klientów. Sposobów jest wiele, a wiedza o tym czego potrzebuje Twoja grupa docelowa jest na wagę złota.
Konkursy
Jeden z ciekawszych (i skuteczniejszych) sposobów na zaangażowanie subskrybentów jest stworzenie konkursu. To co mogą wygrać Twoi fani jest ograniczone tylko przez Twoją wyobraźnię.
Od upominków w postaci książek, rzeczy hand-made, stylowej biżuterii, bonu na zakupy (wszystko w zależności od Twojej branży) po rzeczy bardziej wartościowe. Organizując konkurs po prostu poproś o wpisanie swojego adresu email w jednym polu a w drugim polu zostaw miejsce na odpowiedź konkursową.
Wykorzystaj kreatywność swoich fanów, tak jak zrobiła to marka DecoMorreno.
Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Zobacz post: Przykłady konkursów - czyli jak marki angażują fanów
Webinaria
Z raportu przygotowanego przez Whitepress wynika, że 38% marketerów wykorzystuje webinarium do budowania wizerunku eksperta i lidera w branży. Z kolei niemal 20% za cel webinariów obiera pozyskiwanie nowych leadów i klientów.
Zobacz jak to zrobił Neil Patel na swojej stronie: możesz zapisać się na konkretne webinarium, od którego odlicza się czas co dodatkowo motywuje do szybkiego zapisania się na nie.
Z kolei OVH dzieli się użytkownikami konkretną wiedzą “Serwer czy chmura - jaka usługa będzie bardziej korzystna dla Ciebie”? Dodatkowo firma podkreśla, że webinar jest darmowy. Pamiętaj o tym, że możesz również zarabiać na webinariach i wprowadzić opłatę za uczestnictwo w nim.
Webinarium wymaga nieco więcej pracy - aż 47% marketerów uważa, że formę contentu jako jedną z najtrudniejszych. Jednak dobrze przygotowane webinarium może Ci przysporzyć grono internautów, którzy staną się Twoimi zaufanymi subskrybentami.
Przy okazji, jeśli działasz w e-commerce, zobacz webinarium FreshMaila ze Sky-Shopem. Podczas e-szkolenia dowiesz się jak skutecznie promować swój e-sklep i jak przygotować się na ruch na Twojej witrynie, wygenerowany z kampanii mailowych:
Zniżki promocje i jeszcze raz zniżki
Na koniec część najbardziej oczywista, subskrybent sprzeda Ci swój adres email po prostu za zniżki i promocje przesyłane prosto na jego skrzynkę odbiorczą. To najskuteczniejszy sposób budowania bazy adresów mailowych w e-commerce!
W przypadku e-sklepu Amara za zapisanie się do ich newslettera subskrybent otrzyma gratis 20 funtów do wykorzystania na najbliższych zakupach. Jest to konkretna wartość i trudno nie pokusić się o wykorzystanie takiej okazji.
Podsumowanie
Pamiętaj, że jedna rzecz to zebranie adresów email, a druga to sensowne i mądre działania email marketingowe. Wartościowa komunikacja jest bardzo ważna, a zaufania konsumenta to najcenniejsza waluta.