Jak wspominałam w artykule Ważne daty w e-commerce, każda okazja aby coś sprzedać jest dobra. A skoro zbliża się Tłusty Czwartek, warto przygotować słodkie promocje z okazji tego święta.

Jeśli więc zastanawiasz się, jak "ugryźć" Tłusty Czwartek w email marketingu, przedstawię Ci kilka pomysłów i pokażę, jak robią to inni.

Z czym kojarzy się Tłusty Czwartek? Naturalnie z pączkami i innymi słodyczami! :) Z tego powodu najczęściej komunikacja email marketingowa jest bardzo mocno powiązana z tematem tego święta. 

tlusty czwartek w email marketingu mini

W swoich mailingach nie przesadzaj jednak z nadmiarem słodyczy, bo możesz sprawić, że Twojego odbiorcę rozboli od nich brzuch. Dlatego odpowiednia strategia, połączona z tylko odrobiną lukru to przepis na idealny mailing z okazji Tłustego Czwartku.

Poznaj 6 sposobów na ciekawe wykorzystanie tego święta w swoich działaniach email marketingowych.

Promocja na jeden kęs

To pierwsze, co może przyjść do głowy przy planowaniu kampanii z okazji Tłustego Czwartku. Promocję możesz przygotować na wiele sposobów, od prostych rabatów, tak jak to zrobiła księgarnia internetowa Gandalf:

tlusty czwartek w ksiegarni gandalf

Przez promocję z kodem rabatowym, tak jak zaproponował Heppin:

heppin

Po bardziej skomplikowaną promocję, uzależnioną od wysokości zamówienia, jak zrobiła księgarnia Ravelo. Z okazji Tłustego Czwartku zaproponowała słodką grę, w której odbiorcy sami mogli wybrać, jaki rabat chcą wykorzystać.

ravelo

Weltbild zaproponował z kolei swoiste “combo”: promocję + darmową dostawę:

weltblid

Tłusty czwartek to również łakomy kąsek dla sklepów odzieżowych. Top Secret zachęca, aby w tym dniu pozwolić sobie na nieco więcej...

top secret

A RTV Euro AGD dawał do 500zł rabatu na wybrane produkty z okazji Tłustych Promocji:

rtv

Daj słodki bonus

Jeśli jednak nie planujesz organizować promocji, Tłusty Czwartek to również okazja, aby dać odbiorcom coś wyjątkowego. Taką wartością dodaną może być np. PDF ze słodkimi przepisami, które wysłał swoim odbiorcom ToysRus.

toysrus

Darmowa dostawa

A gdy nie ktoś nie lubi pączków… może otrzymać w zamian coś innego. Na taki pomysł wpadła księgarnia PWN, która zamiast pączka, zaproponowała swoim odbiorcom darmową dostawę w tym dniu.

pwn

Słodkie słówka

Możesz też pobawić się słowem i skojarzeniami, sprawiając, że promocja jest tak pyszna, że aż palce lizać - tak jak zrobił to sklep RedCoon.pl.

redcoon

Gra w skojarzenia

Urocze obrazki i gadżety w kształcie słodyczy to świetna oferta dla tych, którzy lubią słodkie upominki, ale niekoniecznie chcą je zjeść. Pakamera przygotowała taki zestaw z okazji Tłustego Czwartku:

pakamera

Content Marketing “pełną gębą”

Kolejnym dobrym pomysłem na wykorzystanie elementów Real Time Marketingu, a nie do końca mówienie o tym wprost, jest mailing wysłany przez bdsklep. W dolnej części wiadomości umieścił ciekawostkę na temat tego, skąd wziął się zwyczaj świętowania Tłustego Czwartku.

bdsklep

Niedomówienia…?

Aby wyróżnić się w tłumie innych, tłusto-czwartkowych wiadomości i zachęcić odbiorców do otwarcia maila, trzeba posłużyć się odpowiednim tematem. Sklep Militaria.pl posłużył się w swoim temacie niedopowiedzeniem, po czym wyjaśnił wszystko w treści maila.

Zrzut ekranu 2017-02-20 o 16.05.07

militaria mailing

Podobają Ci się te przykłady i chcesz rozpocząć przygodę z email marketingiem? Załóż darmowe konto i twórz efektywne mailingi!

Załóż darmowe konto

Obserwuj nasze profile social media