Marcin Kociuba wpis utworzony wpis edytowany
Jak stworzyć dobre hasło reklamowe?
Powrót do listy wpisówTo nie tylko zlepek kilku słów. To jeden z najważniejszych elementów kampanii reklamowej, który może sprawić, że nie będzie ona efemerydą, ale czymś wartym zapamiętania. Najlepsze slogany reklamowe pozostają w głowach odbiorców przez lata.
Oczywiście stworzenie świetnego hasła reklamowego to arcytrudna sztuka, którą często zajmują się całe zespoły copywriterów.
Najlepsze slogany kosztowały setki tysięcy, czy miliony dolarów/złotych. Co powinieneś zrobić, chcąc wymyślić dobry slogan, a nie chcąc wydać połowy swojego budżetu na agencję namingową? Przede wszystkim zadbać o kilka cech-filarów, na których opierają się dobre hasła reklamowe (niektóre na wszystkich, inne na jednym-dwóch).
Sprawdź, jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania (CTA), które przykuje uwagę klientów. Zobacz najlepsze przykłady.
Prostota
Najlepsze hasła reklamowe składają się (przeważnie) najwyżej z sześciu-siedmiu wyrazów. Niektóre ograniczają się do dwóch-trzech. Oczywiście zdarzają się wyjątki (skądinąd bardzo udane i warte zapamiętania), ale krótsze slogany o wiele łatwiej zapadają w pamięć. Przykłady: “Connecting people” (Nokia), “Dla ciebie, dla rodziny” (Tesco), “Lubella. Uwielbiam.” (Lubella)
Oryginalność
Hasło w stylu: “Najlepszy smak na Twoim stole” czy “Bądź piękna na co dzień” może wymyślić praktycznie każdy, co oznacza, że nikogo nim nie zaskoczysz. A jeśli nie zaskoczysz, to raczej nie masz co liczyć, że zostanie ono zapamiętane. Bądź inny, oryginalny, nieszablonowy. Przykłady: “Auto bierze się z banku” (LUKAS Bank), “Trzymaj rękę na Plusie” (Plus GSM), “Efekt malowany” (Nobiles).
Spójność
Slogan musi być spójny z Twoją marką, z produktem, a także z grupą docelową. Nie możesz pozwolić sobie na zbyt luźne hasło reklamowe, sprzedając usługi finansowe dla emerytów, i odwrotnie - zbyt “sztywny” slogan w kampanii reklamowej dla młodzieży może zostać całkowicie pominięty. Przykłady: “No to Frugo” (Frugo), “Ubrania ściśle fajne” (Top Secret), “Wyższa kultura bankowości” (Alior Bank)
Podkreślenie kluczowej cechy
Jeśli Twój produkt ma coś, czego nie ma konkurencja, zdecydowanie powinieneś to zaakcentować w haśle reklamowym (hasłach reklamowych). A jeśli tego nie ma, i tak wskaż główną korzyść wynikającą z jego zakupu i stosowania. Przykłady: “Włosy pod kontrolą” (Wella), “Gdy liczy się czas” (Servisco), “Apap - i po bólu” (Apap)
Wiarygodność
Nawet, jeśli Twój slogan będzie brzmiał świetnie, to może spalić na panewce, jeśli nie będzie wiarygodny. Twoi odbiorcy muszą uwierzyć w to, co napiszesz. Jeśli np. prowadzisz małą firmę zajmującą się produkcją niedrogich zegarków, nie możesz napisać, że oferujesz “najlepsze zegarki na świecie!”. Nie chodzi o to, aby podkreślać niewielkie rozmiary biznesu czy niewyróżniającą się jakość produktów, ale o to, aby nie przesadzać z koloryzowaniem.
Dowiedz się, jakie cechy powinno zawierać dobre hasło reklamowe! Zobacz infografikę - znajdziesz w niej najważniejsze elementy sloganu, podane w prostej, skoncentrowanej formie.
Wiem, że w dalszym ciągu - pomimo, że wiesz, czym powinno charakteryzować się dobre hasło reklamowe - stworzenie chwytliwego sloganu może zająć Ci wiele godzin, a nawet dni.
Dlatego zebrałem dla Ciebie jeszcze szereg świetnych haseł z zagranicznych rynków (niektóre pochodzą z kampanii reklamowych, inne są sloganami firm/marek), abyś mógł się zainspirować i rozbudzić kreatywność:
- “Beauty outside. Beast inside.” - “Piękna na zewnątrz. Bestia wewnątrz.” (Apple)
- “The happiest place on earth” - “Najszczęśliwsze miejsce na ziemi” (Disneyland)
- “Impossible is nothing” - “Nic nie jest niemożliwe” (Adidas)
- “There is no substitute” - “Nie ma zamiennika” (Porsche)
- “Buy it. Sell it. Love it.” - “Kupuj. Sprzedawaj. Kochaj.” (Ebay)
- “Life’s good” (LG)
- “I’m lovin it” (McDonald’s)
- “Save money. Live better.” - “Oszczędzaj pieniądze. Żyj lepiej.” (Walmart)
- “American by birth. Rebel by choice.” - “Amerykanin z urodzenia. Buntownik z wyboru.” (Harley-Davidson)
- “Think different” (Apple)
- “Melts in your mouth, not in your hands” - “Rozpływają się w ustach, a nie w dłoni” (M&M’s)
- “Just do it” (Nike)
- “Eat fresh” - “Jedz świeżo” (Subway)
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu silnej marki, jako uzupełnienie powyższego artykułu proponuję ci obejrzenie filmu z wystąpieniem Pawła Tkaczyka z agencji Midea (miało ono miejsce podczas organizowanej przez FreshMaila konferencji MailMyDay):