Kolor ma ogromne znaczenie w tym, jak postrzegamy świat wokół nas. Znasz efekt placebo? Czy wiesz, że kolor tabletki, która nie zawiera czynnych substancji leczniczych, a jest podawana pacjentom w przebiegu terapii, wpływa na to, jak skuteczny w oczach pacjenta jest dany lek? Pacjenci oczekują, że pigułki o ciepłych odcieniach działają lepiej, niż te o odcieniach zimnych.

Kolor pomaga nam także w decyzjach zakupowych. O tym, czy zechcemy kupić dany produkt, decydujemy w pierwszych 90 sekundach interakcji z nim. Nawet 90% tego wrażenia może być oparte o samą barwę produktu.

Nawet na 90% pierwszego wrażenia o produkcie ma wpływ #kolor - zobacz #PantoneColorOfTheYear 2017 Click to Tweet

Co roku specjaliści od kolorów z Instytutu Pantone wybierają kolor przewodni na nadchodzący rok, który kolejno w swoich działaniach wykorzystują trendsetterzy i marketerzy. Rok temu przedstawiłam Wam faworytów na 2016 - Rose Quartz i Serenity. Możesz o nich przeczytać tutaj.

A czy wiesz, jaki kolor to kolor roku Pantone 2017? Zwycięzcą został: Greenery (PANTONE 15-0343)! Nie ukrywam, że we FreshMailu cieszy nas to niesamowicie ;)

greenery pantone freshmail

Dlaczego Greenery?

Pantone_Color_of_the_Year_Greenery_Color_Formulas_Guides_Banner

Instytut Pantone tak argumentuje swój wybór na rok 2017:

"Zieleń króluje w 2017 roku, aby dodać konsumentom otuchy, za która tęsknią w burzliwym otoczeniu społecznym i politycznym. Niesie powiew młodości i świeżości, symbolizuje ponowne połączenie z naturą, z samym sobą oraz odnowę."

Inspiracja dla wyboru koloru roku 2017 to nie tylko liście szpinaku czy jarmużu, czy trend zdrowego odżywiania, ale także wpływ celebryckich trendów: Kylie Jenner, Lena Dunham i Katy Perry - wszystkie zaskakiwały swoich fanów zielonym odcieniem włosów!

greenery zielone włosy

Jakie możliwości niesie Greenery dla marek i marketingowców?

Jak marki wykorzystują elementy psychologii koloru? Poczynając od brandingu i założeń ogólnej strategii obecności na rynku, aż po codzienne wykorzystanie kolorów do skutecznej perswazji czy odpowiedniego podkreślenia elementów komunikacji.

Zobacz jakie inspiracje i możliwości niesie dla marketerów w tym roku Greenery.

Greenery - moda, uroda, wyposażenie wnętrz

Greenery to kolor natury, który doskonale komplementuje szeroką gamę innych kolorów: w tym odcienie metaliczne lub spokojne, popularne w zeszłym roku pastele. Zieleń łatwo odnajdzie swoje miejsce w branży fashion, produktach związanych z modą, urodą czy wyposażeniem wnętrz.

Dekoria.pl greenery

Fab_greenery

adele-grammys-greenery

Kreacja Adele podczas Grammy Awards 2017. Źródło: http://indianexpress.com/

Greenery podbił już wybiegi na pokazach prezentujących kolekcje na Wiosnę/Lato 2017. W serwisie Fashionisers możecie przeczytać o tym, co dzieje się w świecie mody, a jednocześnie zobaczyć, jak w zieleni prezentowały się modelki znanych projektantów:

spring_summer_2017_color_trends_greenery_fashionisers

Źródło: fashionisers.com

Zieleń będzie także królować wśród kosmetyków, nie tylko na ich opakowaniach, ale wśród kosmetyków kolorowych. Przygotujcie się na zielone paznokcie, cienie, a nawet usta!

greenery make-up

Greenery dla branży spożywczej

Power of plants to widok, na który cieknie ślinka nie koniecznie tylko wegetarianom. Talerz pełen zieleni potrafi idealnie wyeksponować każde danie, dodając mu wrażenia świeżości oraz zdrowia.

Poke Bowls greenery

Greenery dla Twojej branży

Czy działając w innych branżach możesz wykorzystać Greenery? Oczywiście, że tak. Zagraj w skojarzenia. Z czym kojarzy się zieleń? Ze świeżością, wiosną - dlatego nada się do komunikacji nowości produktowych i nowych wiosennych zmian.

email pinterest

Chcesz przedstawić swoją firmę, jako eco-friendy? Komunikować swoje CSR? Zdecydowanie przyda Ci się do tego kolor zielony. Wzbudzisz tym samym również zaufanie. Pamiętaj o jednym...

Kolor przycisku CTA

Kolor przycisku nawołującego do działania, czy to w kreacji mailowej, na landnig page, czy w reklamie display ma znaczenie. Kolor czerwony ma zwiększać konwersję aż o 21 procent. Jednak nie możemy dokonać pochopnych założeń o "mocy czerwieni" w izolacji.

Reszta strony powinna podkreślać czerwoną barwę i eksponować ją w odpowiedni sposób. Czerwony, stanowi ostry kontrast wizualny i jest komplementarny do koloru zielonego.

CTA greenery tło

Źródło: Hubspot.com

Zobacz, jak odpowiednio dobrać kolor do swojej komunikacji mailingowej, aby osiągnąć zamierzone cele >>

Jak łączyć Greenery z innymi kolorami?

Pantone podpowiada, jak łączyć nowy kolor roku z innymi kolorami tutaj.

greenery 1

greenery 2

greenery 3

Można też w ogóle nie łączyć i dać się zwariować na punkcie zielonego ;) Słyszeliście o The Green Lady of Brooklyn?

Obserwuj nasze profile social media

  • http://www.pinkwellington.pl/ Nikola Tkacz

    Podoba mi się ten trend. :) Mam wrażenie, że oni tak idealnie dobierają te kolory roku, bo zawsze zanim zostaną ogłoszone, to zaczynam się nimi otaczać :D