Po co ciąć obrazki w mailingu?

Ponieważ pocięte obrazki mogą zwiększyć  dostarczalność wiadomości.

Wyzwaniem stojącym przed marketerem jest tworzenie efektywnych kampanii, które będą chętnie otwierane przez odbiorców i pozbawione znamion spamu. Aby ułatwić to zadanie, FreshMail został wyposażony w moduł antyspamowy, który daje możliwość weryfikacji i poprawy efektywności tworzonych newsletterów. Warto pamiętać, że ważnym aspektem mającym na nią wpływ, jest grafika zawarta w treści kampanii.

Najczęstsze problemy związane z kreacją kampanii to użycie zbyt dużych obrazków lub nieprawidłowe proporcje ilości grafiki do tekstu. Rozwiązaniem w takich sytuacjach może być pocięcie grafiki na mniejsze elementy, zwiększenie udziału tekstu lub dodanie rozbudowanej stopki.

Zbyt duże rozmiary obrazków?

Zanim wiadomość trafi do skrzynki odbiorcy, filtry antyspamowe analizują jej treść i na podstawie zbioru reguł decydują, czy jest spamem. Jeśli zamieszczasz w swoim newsletterze zbyt duże grafiki, ryzykujesz, że Twoja wiadomość zostanie zidentyfikowana jako spamerska i zablokowana przez programy pocztowe. Pierwszym sygnałem ostrzegawczym powinny być dla Ciebie komunikaty generowane przez Inspektora kodu, które znajdziesz w 4. kroku tworzenia kampanii.

Jak pociąć obrazki w newsletterze?

Drugim etapem weryfikacji kampanii tworzonej w systemie FreshMail jest wykonanie testów antyspamowych przy pomocy programu SpamAssassin.

Jak pociąć obrazki do newslettera?

Jeśli w powyższej analizie Twoja wiadomość otrzyma mniej niż 5 punktów, zyska status bezpiecznej. W takiej sytuacji nie ma potrzeby cięcia obrazków. W przeciwnym razie cięcie może okazać się ucieczką przed potraktowaniem jako spam. Rozwiązanie wydaje się proste - wystarczy podzielić grafikę na mniejsze części… Ale jak to zrobić?

Jak pociąć obrazki?

Aby zdjęcie wyświetlało się właściwie obrazek należy pociąć a następnie  pocięte elementy poprawnie złożyć za pomocą kodu HTML. Zadanie to ułatwia dostępne przez przeglądarkę narzędzie Online Image Splitter, który potnie obrazek i wygeneruje odpowiedni kod HTML.

Napisałam krótką instrukcję krok po kroku jak pociąc obrazek.

1. Wejdź na stronę http://www.htmlkit.com/services/is.

2. Naciśnij przycisk Wybierz znajdujący się obok tekstu Source Image i wybierz z dysku obrazek do pocięcia (dopuszczalne rozszerzenia: *.gif, *.jpg, *.png).

3. Naciśnij przycisk Start.

cięcie obrazków krok 1

4. Określ ilość wierszy (rows) oraz kolumn (columns) na które zostanie podzielony obrazek (maksymalnie 8x8). Pozostałe parametry zalecam ustawić jak poniżej.

cięcie obrazków newsletterów i mailingów

5. Naciśnij przycisk Process.

6. Gdy na ekranie pojawi się całe zdjęcie naciśnij przycisk Download. Teraz możesz zapisać archiwum zawierające pocięte zdjęcie oraz plik z kodem HTML łączącym pocięte obrazki w całość.

pocięty obrazek do mailingu

Obserwuj nasze profile social media

  • Jacek

    Łatwo, lekko i zrozumiale

  • Emily

    Przydatne informacje :) Dzięki za taki post!

    Pozdrawiam
    grafika na html

  • Krzysiek

    Jak umieścić tekst nad tym pociętym obrazkiem? Gdy był pocięty na 3 części to się jeszcze dało ale gdy został pocięty na większą ilość części i gdy w lewym górnym rogu klikam enter to obrazki mi się rozjeżdżają.

    • Natalia Wierzba

      Witam. Proszę przesłać zgłoszenie na adres pomoc@freshmail.pl. Przeanalizujemy przypadek na konkretnej Pana kampanii. Pozdrawiam!

    • http://www.freshmail.pl/ Ela Wróbel

      Proszę na adres pomoc@freshmail.pl podesłać login konta, a zobaczymy co jest nie tak i pomożemy rozwiązać zagadkę.

  • Krzysiek

    Witam. Pociąłem obrazki ale mimo to nadal wyskakuje mi komunikat, ze obrazy są za duże. To samo tyczy się komunikatu title mimo że są te atrybuty wstawione w linkach. Mam też naliczony punkt za słowo promocja mimo, że zmieniłem ten wyraz na inny.

    • Barbara Hajduk

      Witam. Proszę o kontakt w tej sprawie na adres pomoc@freshmail.pl. Sprawdzimy ten przypadek bezpośrednio na koncie. Pozdrawiam!

  • Mariusz

    No właśnie pytanie co dalej po pocięciu. W jaki sposób załadować do szablonu Newsletter pocięte grafiki? Tego artykuł nie wyjaśnia, a jest to bardzo ważne.

    • http://www.freshmail.pl/ Ela Wróbel

      Po pocięciu obrazków z narzędzia pobiera się plik zip wraz z pociętymi grafikami oraz kodem html. Taki zip należy zaimportować do FreshMaila, w trzecim kroku tworzenia kampanii. Warto również dodać do obrazków atrybuty style=”display:block” , aby nie pojawiały się pomiędzy nimi odstępy.

      W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu pomoc@freshmail.pl

  • Filip Stachowiak

    Niestety Gmail sam z siebie dodaje odstępy. Czy macie na to sposób?

    • AniaLowczowska

      Narzędzia online służące do cięcia obrazków, generują tak naprawdę tabelę zawierającą obrazek w częściach. Podczas kopiowania tabeli w formie kodu html do mailingu, należy do obrazków częściowych dodać atrybut style=”display:block”, ponieważ narzędzia online nie dodają tego automatycznie.

      Więcej dobrych rad jak kodować mailing można znaleźć w naszym najnowszym Raporcie CSS.
      http://freshmail.pl/dla-developerow/raport-css/

      • robert

        Witam,
        Pociąłem obrazki za pomocą narzędzia podanego w linku. I co dalej? Próbuje wstawić obrazek, to wstawia mi pociętą część a nie całość?

        • Anna Łowczowska

          Witam,
          Należy wygenerowane grafiki i html zzip’ować a następnie wgrać do systemu. W razie problemów zapraszam do kontaktu z naszym biurem obsługi 126176140.
          Pozdrawiam,
          Anna Łowczowska

          • robert

            Problem w tym, że jak próbuje wgrać zippowane obrazki to wyświetla mi się, że plik ma nieprawidłowe rozszerzenie.

          • Anna Łowczowska

            Proszę podesłać plik i login konta na adres pomoc@freshmail.pl a sprawdzimy co jest nie tak.