Jak działa moduł antyspamowy?

Aby mieć pewność, że Twoja wiadomość nie zostanie omyłkowo zakwalifikowana jako spamSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców. , stworzyliśmy dla Ciebie specjalny moduł, który pomoże Ci w zlokalizowaniu tych błędów w kreacji, które najczęściej powodują blokadyBlokadaOdrzucenie wiadomości przez serwer dostawcy poczty elektronicznej. Wielu dostawców poczty blokuje pocztę na podstawie adresów IP lub domeny nadawcy jeżeli na ich adresy są wysyłane wiadomości, które stanowią SPAM, zawierają wirusy czy są niezgodne z ich polityką antyspamową.   filtrów antyspamowych. Co więcej, nie musisz ponosić dodatkowych kosztów, aby móc wykorzystać ów moduł - jest on dostępny zarówno w ramach kont testowych, jak i płatnych.

Dwa etapy testu

Analiza antyspamowa Twojej kampanii, przeprowadzana w naszym systemie, składa się z dwóch etapów:

  • Pierwszy z nich oparty jest na zasadach działania SpamAssassina. To specjalne oprogramowanie, którego głównym zadaniem jest rozpoznawanie wiadomości, potencjalnie mogących być spamem.
  • Zespół FreshMaila przygotował także drugi komponent modułu. Pozwala on na przetestowanie z poziomu systemu czy wiadomości trafią do skrzynek odbiorczych kilku wybranych programów i klientów pocztowych, czy też nie.

O SpamAssassinie słów kilka

SpamAssassinSpamAssassinProgram przeznaczony do sprawdzenia czy wysyłany mail nie będzie traktowany jako spam.   filtruje Twój mail zanim trafi on do skrzynki odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  . Ten sam zestaw specjalnych skryptów, na których opierają się filrty antyspamowe programów pocztowych, skanuje nagłówki i zawartość, szukając tych elementów wiadomości, które mogą wskazywać na spam. Reguły na podstawie których działa SpamAssassin, nie ograniczają się jednak do przeszukiwania samej treści. Rozbudowane zostały o inne algorytmy. Kontrolują również formatowanie tekstu (wyłapywane są np. duże litery w temacie wiadomości, czy rażące kolory czcionek wykorzystane w kreacji), skanują kod htmlFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. i sprawdzają również współczynnik tekstu do grafiki.

Jeżeli tylko zostanie spełniony jakiś warunek, program przyznaje wiadomości punkt. Po przekroczeniu progu punktowego (domyślnie 5), wiadomość uzyskuje status spamu. Im niższa wartość punktowa, tym większe prawdopodobieństwo, iż wiadomość prawidłowo trafi do skrzynki odbiorczej i nie zostanie sklasyfikowana po wysyłce finalnej jako „niechciana” poczta.

sa

Działanie SpamAssassina szczegółowo opisujemy działanie tutaj.

FreshMail wychodzi naprzeciw – czyli więcej niż SpamAssassin

Jak wiadomo, poszczególni klienci pocztowi posiadają indywidualnie konfigurowane filtry, wdrażają nowe technologie webowe, które stale są udoskonalane i rozbudowywane. FreshMail wyszedł naprzeciw potrzebom tych ciągłych zmian i do standardowego elementu testu antyspamowego dodał analizę w ośmiu programach pocztowych. Nasz system wysyła testową kampanię do skrzynek pocztowych w kilku domenach (między innymi Gmail.com, Onet.pl, Wp.pl czy Home.pl), sprawdzając czy trafiają poprawnie do Inbox'a.

as1

Równocześnie jest to także sprawdzenie adresu nadawcy i serwera, z którego mail został wysłany pod kątem jego obecności w specjalnych, antyspamowych bazach. Jest to także kontrola poprawności maila pod kątem ogólnie przyjętych w danej domenie standardów.

Przeprowadzamy testy, czyli gdzie i jak to zrobić

Masz już teoretyczną wiedzę na temat modułu. Pora więc przejść do praktyki i przy okazji odpowiedzieć na kilka pytań: gdzie można przeprowadzić test antyspamowy, jak to zrobić, jak interpretować wynik i co zrobić w przypadku, gdy okaże się, iż Twój test wypadł kiepsko. A więc – zaczynamy!

Jeżeli stworzyłeś już kreację, przejdź do czwartego kroku tworzenia kampanii. W zakładce „Testy”, odnajdziesz “Testy antyspamowe”. Kliknij w opcję, która pojawia się poniżej, czyli “Przeprowadź nowy test”.

Teraz będziesz musiał poczekać na wyniki do kilku minut. Po zakończeniu testu zobaczysz szczegółowy rezultat testu zawartości Twojego mailingu, z rozbiciem na punkty, które otrzymał mail po przefiltrowaniu.

Test i co dalej? Czyli jak poprawić wiadomość?

Co zrobić w przypadku, gdy Twoja wiadomość uzyskała zbyt dużą ilość spam punktów?  Możesz spokojnie poprawić treść wiadomościTreść wiadomościMateriał zawarty w wiadomości z wyłączeniem nagłówków wiadomości. Zawiera słowa, obrazki i linki. przed finalną wysyłką kampanii. Moduł antyspamowy bowiem nie tylko zlicza punkty, ale wskazuje także te elementy, które potencjalnie mogą zostać zakwalifikowane przez filtry jako spam. Możesz to wykorzystać jako wskazówkę do zmian.

Aby takie zmiany wprowadzić, musisz wrócić do poprzedniego etapu, czyli do „Treści” i zmienić wszystkie niepoprawne elementy według wskazówek, które pojawiły się w wynikach testu. W tym celu kliknij na odpowiednią zakładkę na górze strony. Jeżeli ustawiłeś wcześniejsze kroki, możesz swobodnie pomiędzy nimi przeskakiwać, bez obaw, że dane ustawienia zostaną utracone. Po zmianach będziesz mógł ponownie wykonać test i sprawdzić swój wynik ponownie.

Dlaczego warto wykonać testy?

Nigdy nie ma stuprocentowej gwarancji, że Twoja kampania nie trafi do spamu. Oprócz wspomnianych skryptów, programy pocztowe korzystają bowiem z analizy behawioralnej, czyli filtra działającego na podstawie zachowania konkretnego odbiorcy i jego wcześniejszych działań na skrzynce pocztowej. Mimo to, dzięki analizie tego prostego, a jakże skutecznego narzędzia jakim jest nasz moduł antyspamowy, można uniknąć wielu przypadków klasyfikowania wiadomości jako spam.

Dzięki przeprowadzeniu testów wiadomości zobaczysz, które elementy Twojego mailingu noszą znamiona spamu, dokładnie, krok po kroku, będziesz wiedział jak poprawić wiadomość, żeby tam nie trafiała i dowiesz się, czy Twoja kampania trafi do skrzynek odbiorczych poszczególnych kont pocztowych.

Dowiedz się więcej na temat zasad działania SpamAssassina i sposobu naliczania punktów spamowych.