Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
5 wtyczek do WordPressa dla email marketera
Powrót do listy wpisówChcesz wysyłać skuteczne mailingi i newslettery, ale nie masz jeszcze dużej bazy odbiorców? Nie wiesz jak zachęcić odwiedzających Twoją stronę do pozostawienia na niej adresu email? Zobacz jakie wtyczki do WordPressa, czyli rozszerzenia oferujące dodatkowe funkcjonalności, pomogą Ci w budowaniu mailowej społeczności.
Jak zwiększyć tempo zapisu do newslettera i przykuć uwagę swojego odbiorcy? Zacznij od swojej strony internetowej! Odpowiedni formularz zapisu na newsletter, estetyczny, dopasowany do treści na stronie i wyświetlony odbiorcy w odpowiednim momencie, może posłużyć za skuteczne call to action. Jeśli Twoja strona opiera się na WordPressie, spróbuj skorzystać z zestawienia wtyczek do WordPressa, które przydadzą się każdemu email marketerowi.
FreshMail dla WordPress
Zamień odwiedzających Twoją stronę w odbiorców Twojego newslettera. Dzięki wtyczce szybko umieścisz na stronie internetowej formularz zapisu na newsletter oraz skonfigurujesz kryteria wyświetlania dla stworzonego przez siebie popup’u. W edytorze szablonów wybierzesz style pasujące do wyglądu Twojego serwisu. Możesz też dodać własne, wszystko po to, aby formularz estetycznie prezentował się na stronie i był atrakcyjny dla odbiorcy. Dodatkowo sprawdzisz efektywność każdego formularza, dzięki opcji raportowania źródeł rejestracji użytkowników w wybranym okresie czasu.
Dowiedz się więcej o wtyczce FreshMail dla WordPress >>
Opt-In Panda dla WordPress
Jeśli masz na swojej stronie wartościowe treści, ciekawe case study, raport czy dedykowaną ofertę, możesz oferować do nich dostęp w zamian za pozostawienie adresu email. Twój odbiorca zobaczy zamglony podgląd contentu, który go interesuje. Tym samym chętniej zostawi swój mail, wiedząc czego może się spodziewać. Każdy internauta ma profil w jakimś serwisie społecznościowym. Skorzystaj z tego! Możesz odkryć swoje wartościowe treści odwiedzającemu, po tym jak zaloguje się do nich przez swoje konto na Facebooku, Twitterze, Google+ czy LinkedIn. Ta opcja pozwoli Ci dodatkowo zbierać i analizować dane o swoich odbiorcach, takie jak profil społecznościowy, imię, płeć.
Dowiedz się więcej o wtyczce Opt-In Panda >>
Smart AJAX Subscribe dla WordPress
To kolejna propozycja, która pozwoli Ci pozyskać odbiorców newslettera poprzez stronę interentową. W Smart AJAX Subscribe masz możliwość wzbogacenia stworzonego formularza zapisu o dodatkowe pola, takie jak imię czy miasto. Informacje z pól mogą okazać się przydatne, gdy chcesz personalizować i targetować swoje kampanie. Danych możesz użyć w powitaniu lub przy wysyłaniu newsletterów w oparciu o historię zakupową. Taki drobny szczegół, jak zwrócenie się po imieniu, nada Twojej wysyłce bardziej osobistych cech i wzmocni siłę komunikatu.
Dowiedz się więcej o wtyczce Smart AJAX Subscribe >>
Layered Popups dla WordPress
Popup to agresywna metoda budowania bazy odbiorców, jednak przy odpowiedniej konfiguracji wysoce skuteczna. Za pomocą Layered Popups stworzysz atrakcyjne formularze popup, wzbogacone o animacje i co ważniejsze, dopasowane do schematów zachowań użytkowników. Swoje kreacje możesz sprawdzać w testach A/B, zwiększając pewność, że nie będą irytowały odwiedzających stronę. Wszystkie zmiany ustawień i to jak finalnie będzie wyglądał efekt na bieżąco podejrzysz i dopasujesz do potrzeb. Śledź swoje formularze popup za pomocą Google Analitycs. Będziesz mieć wtedy pewność czy taka forma budowania bazy adresów odpowiada odwiedzającym Twoją stronę.
Dowiedz się więcej o wtyczce Layered Popups >>
Ninja Kick Subscription dla WordPress
Chcesz, aby formularze zapisu na newsletter na Twojej stronie wyglądały jeszcze bardziej nowocześnie i wyświetlały się dobrze na urządzeniach mobilnych? Sprawdź możliwości Ninja Kick Subscription. Dzięki wtyczce stworzysz opt-in z wykorzystaniem efektu przejścia CSS3. Formularz zapisu pojawi się, spychając na bok treść, w momencie kiedy odwiedzający wykona określoną czynność na stronie. Załaduje stronę, przewinie do wybranego miejsca, czy kliknie button lub link. Kreacje automatycznie dostosują się do ustawień rozdzielczości Twojej strony. Możesz weryfikować ich skuteczność za pomocą wbudowanych narzędzi analitycznych. Efekt robi wrażenie. Zobacz jak to działa na stronie developera.
Dowiedz się więcej o wtyczce Ninja Kick Subscription >>
O czym warto pamiętać przy tworzeniu formularza zapisu na newsletter
- Twój formularz zapisu na newsletter powinien być widoczny i dopasowany do wyglądu strony.
- Kiedy zdecydujesz się zastosować popup, pamiętaj aby ustawić go tak, aby indywidualnemu odbiorcy wyświetlał się tylko dwukrotnie.
- Nie przesadź z ilością dodatkowych pól, kto ma czas i ochotę na podawanie dużej ilości danych.
- Najważniejsze - nie wyświetlaj opt-in’ów osobom, które już zapisały się do newslettera i są w Twojej bazie. Jest to oczywista zasada, jednak zdarza się o niej zapominać.
Wybierz wtyczkę odpowiednią dla siebie i przetestuj, które kreacje najlepiej sprawdzają się na Twojej stronie.