Marcin Kociuba wpis utworzony wpis edytowany
Jak zrobić newsletter lub dobry mailing?
Powrót do listy wpisówDostałeś zadanie – zrobić dobry newsletter. Nie wiesz od czego zacząć i z czym to się je? Nie martw się, jesteś w dobrych rękach. Usiądź wygodnie i poznaj nasz niezawodny sposób na tworzenie newslettera.
FreshMail to intuicyjny system służący do wysyłania mailingów. Dzięki innowacyjnemu edytorowi szablonów newsletterów możesz stworzyć swój własny projekt bez wsparcia zaawansowanych programów graficznych typu Photoshop. Do wyboru masz także kolekcję bezpłatnych szablonów.
Nie musisz już tracić czasu na zastanawianie się jak stworzyć newsletter.
Udostępniamy Ci narzędzia do targetowania behawioralnego, przeprowadzania testów antyspamowych, A/B, klientów pocztowych, wsparcia w social mediach i wielu innych.
Gotowe szablony newsletterów stworzone przez grafików
W zależności od Twoich potrzeb, możesz korzystać z szablonów newsletterów w różnych układach funkcjonalnych i przerabiać je aż do uzyskasz efekt, którego oczekujesz.
Możesz też zrobić wszystko od początku korzystając z FreshMail Designera – narzędzia, które pozwoli Ci stworzyć szablon, korzystając z łatwej metody drag & drop, dzięki której tworzenie projektu newslettera przypomina układanie klocków Lego :) Budujesz swój szablon z określonych bloków, które składają się na całość.
Zobacz więcej w tym temacie:
Dzięki testom zwiększysz dostarczalność i skuteczność mailingów
Programy pocztowe, takie jak Gmail, Interia, Onet, Outlook itd. różnie interpretują kod HTML mailingów. Z tego powodu kodowanie newslettera firmowego w HTML tak, aby wyświetlał się w pożądany sposób we wszystkich najpopularniejszych programach pocztowych, nie należy do łatwych zadań. Inspektor Kodu automatycznie rozpoznaje kilkadziesiąt najczęściej popełnianych przez koderów błędów i sugeruje jak je wyeliminować.
Zobacz więcej w tym temacie:
Inbox Test z kolei pozwala zobaczyć jak newsletter będzie wyglądał w kilkudziesięciu różnych programach pocztowych (webowych, mobilnych oraz desktopowych). Testy Antyspamowe sprawdzą, czy Twoja wiadomość nie zostanie zakwalifikowana jako spam i co należy poprawić, aby zmniejszyć to ryzyko.
Wysyłka idealnie skrojona pod odbiorcę newslettera
FreshMail pozwala na zbieranie dowolnej ilości danych na temat czytelników Twoich newsletterów. W efekcie, możesz je użyć do segmentowania swojej bazy danych i wysyłania bardziej trafnych kampanii. Przykładowo, możesz targetować po miejscu zamieszkania lub na podstawie działań przy okazji już zrealizowanych kampanii. Możliwości tego narzędzia ogranicza tylko Twoja wyobraźnia.
Przygotowanie listy odbiorców kampanii
Czy posiadasz listę odbiorców? Jeżeli zebrałeś już adresy, wystarczy wgrać listę do systemu i przejść do kolejnych kroków. Jeżeli jednak nie masz jeszcze odbiorców, koniecznie przeczytaj o tym jak łatwo i efektywnie pozyskiwać adresy email.
Pamiętaj, że masz także możliwość zamówienia mailingu do bazy zewnętrznej poprzez MailPlanner.
Śledzenie rezultatów w czasie rzeczywistym
Raporty możesz podglądać na bieżąco, zaraz po wysłaniu kampanii. Każdy dobry mailing zakłada analizę wyników poprzednich kampanii. Zobaczysz podstawowe wskaźniki: Open Rate, Click Through Rate, współczynnik odbić oraz ilość wypisów. Dowiedz się więcej z naszego poradnika.
Zobacz więcej w tym temacie:
Powiększanie bazy o kolejnych odbiorców
Pamiętaj, że elementem pracy email marketera jest ciągła troska o powiększanie bazy. Warto więc przemyśleć, gdzie potencjalny odbiorca mógłby chcieć się zapisać i w takich miejscach umieścić formularz zapisu. Dzięki FreshMailowi w łatwy sposób wygenerujesz formularz zapisu, aby go wkleić na swoją stronę. Jeśli masz wątpliwości jak to zrobić, zapoznaj się z tekstem: Jak podpiąć zapis do newslettera na stronie www.
Jak widać, proces tworzenia newslettera, nie musi oznaczać nocy spędzonych na studiowaniu poradników, planowania ogromnych budżetów, a nawet umiejętności technicznych. Założenie konta we FreshMailu zajmie Ci kilka sekund. Możesz testować je przez 14 dni za darmo.