Barbara Prus wpis utworzony wpis edytowany
Jak poprawić konwersję na twojej stronie? Zobacz 5 pomysłów
Powrót do listy wpisówZastanawiasz się nad tym jak poprawić konwersję na Twojej stronie? Zachodzisz w głowę na temat tego, co możesz zrobić, żeby wejścia na stronę generowały określone przez Ciebie cele - otwarcia, kliknięcia czy zapisy? Możesz wdrożyć poniższe przykłady już dziś, a z pewnością odnotujesz poprawę konwersji w sklepie, czy newsletterze firmowym.
Czym jest konwersja?
Współczynnik konwersji to jeden z podstawowych wskaźników, na który powinno się zwrócić uwagę posiadając stronę internetową. Czym jest konwersja zależy od tego, jaki masz cel biznesowy. Może to być zapis na newsletter, kliknięcie określonego linku, dokonanie zakupu w Twoim sklepie czy otwarcie wiadomości email.
1. Jak poprawić konwersję? Zadbaj o formularz zapisu w formie pop-up
Każda osoba, która wejdzie na Twoją stronę, może być potencjalnym klientem czy odbiorcą newslettera. Zwróć uwagę odbiorcy poprzez ruchomy element. Może nim być formularz zapisu w formie pop-up. Wykorzystaj tę możliwość (którą odnajdziesz i we FreshMailu), aby zatrzymać odbiorcę na Twojej stronie. Pokazuj pop-up po upływie określonego czasu, tak aby użytkownik mógł wcześniej zapoznać się z treścią strony albo zastosuj tzw. exit pop-up, który wyświetli się w momencie, kiedy odbiorca chce zamknąć stronę. Wówczas będziesz mieć formularz zapisu, którego nie sposób nie zauważyć, a to poprawi Twoją konwersję.
Zobacz, jak prosto można stworzyć formularz: “Jak stosować pop-up?”
2. Zwiększ konwersję przy pomocy korzyści
W świecie ogromnej konkurencji postaraj się wyróżnić i dać klientowi coś od siebie. Czy Twoim celem jest zwiększenie ilości osób zapisujących się na newsletter? Nic prostszego! W formularzu zapisu poinformuj o tym, że odbiorca otrzyma na swoją skrzynkę np. e-book, kod zniżkowy na zakupy czy dostęp do ciekawego webinaru zaraz po zapisaniu się na Twoją listę odbiorców. Pamiętaj, że możesz stworzyć taką wiadomość z wartościowym dodatkiem na swoim koncie we FreshMailu. Ustaw autoresponder po zapisie, który trafi na skrzynki odbiorców zaraz po potwierdzeniu adresu email. Klikając w link poniżej dowiesz się, jakie to proste.
Zobacz: “Jak korzystać z autoresponderów?”
3. Wykorzystaj ankiety do tworzenia treści na stronę
Stwórz ankietę i osadź ją w swojej kolejnej kampanii. Dzięki temu możesz uzyskać informację np. co stanowiłoby kolejny wartościowy dodatek dla Twoich odbiorców bądź uzyskać feedback na temat Twoich działań. W swojej pracy również wykorzystujemy ankiety, które pozwalają nam lepiej poznać wasze potrzeby związane z systemem, obsługą klienta i ocenić, które rozwiązania są najskuteczniejsze. Wyniki ankiety wykorzystaj do aktywizacji odbiorców i utwórz z nich content. Zobaczysz, że wpłynie to na zwiększenie ilości wejść na stronę internetową. Przy tworzeniu ankiety we FreshMailu możesz skorzystać z Webankiety.
4. Jak poprawić konwersję przy pomocy testów A/B i optymalizatora czasu wysyłki
Jeśli chcesz zwiększyć konwersję na stronie, testuj swoje wysyłki pod względem skuteczności. FreshMail daje możliwość sprawdzenia, jaki temat wiadomości oraz jakie godziny wysyłki generują najwięcej otwarć Twojej kampanii. Kieruj do swoich odbiorców dopasowane treści, które dają wyniki, a odbiorcy z pewnością to docenią. Nie zgaduj, ale analizuj i zastosuj to, co działa. Więcej informacji o testach A/B znajdziesz na naszym blogu.
5. Ograniczaj czas dostępu do określonych promocji i materiałów na stronie
Nie od dziś wiadomo, że ograniczenie czasu trwającej promocji, czy np. zapisu na wydarzenie, wpływa na zwiększenie konwersji, ponieważ składnia do szybszego podejmowania decyzji. Wykorzystaj do tego celu licznik czasu, który zobrazuje, ile czasu pozostało subskrybentom do podjęcia decyzji. Takie działanie bardzo dobrze sprawdza się w dzisiejszych czasach w działaniach marketingowych wielu firm. Na naszym blogu możesz się dowiedzieć, jak używać liczników czasu w wiadomościach email”.
Podsumowanie
- Konwersja to zamierzone działanie użytkownika na Twojej stronie.
- Przyciągnij uwagę użytkowników tworząc mobilny formularz zapisu.
- Zaproponuj odbiorcom korzyść za działanie.
- Przetestuj, jaki tytuł oraz nazwa nadawcy wpływa na konwersję w Twojej branży wykorzystując testy A/B.
- Spraw, by klienci poczuli się ważni, zapytaj ich o zdanie poprzez ankietę.
- Aktywizuj swoich odbiorców i ograniczaj czas dostępu do wydarzeń, promocji czy wartościowych materiałów.