Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
GymManager + FreshMail – integracja dla branży fitness
Powrót do listy wpisówIntegracja systemu GymManager z FreshMailem to okazja dla właścicieli klubów fitness, siłowni, szkół walki czy ścianek wspinaczkowych na stworzenie trwałej i niezwykle skutecznej komunikacji ze swoimi klientami. Dzięki temu połączeniu, możesz precyzyjniej dobierać treści do odbiorców. Sprawdź, jak tego dokonać.
Co umożliwia integracja?
Integracja pozwala na import bazy danych klientów z GymManagera do FreshMaila. Jest ona aktualizowana każdego dnia w sposób automatyczny. Dzięki temu masz pewność, że na listach odbiorców zawsze znajdują się aktualne informacje.
Do FreshMaila importowane są:
- Imię i nazwisko klienta
- Adres e-mail
- Data urodzenia
- Telefon
- Płeć
- Ostatnia wizyta (lokalizacja)
- Data ostatniej wizyty
- Data podpisania umowy
- Pierwszy karnet
- Nazwa karnetu
Dysponując powyższymi danymi we FreshMailu, posiadasz naprawdę ogromne możliwości grupowania (segmentowania) swoich odbiorców oraz tworzenia maili o szczegółowej tematyce, dobranej specjalnie pod konkretnego klienta.
Takie działanie sprawi, że odbiorcy coraz chętniej zaczną czytać Twoje wiadomości i stopniowo zwiększy się ich przywiązanie do klubu. Jednak najważniejsze jest to, że za pomocą email marketingu, możesz sprawić, by więcej klientów zostało z Tobą na dłużej! W końcu znasz ich potrzeby, zainteresowania oraz datę ważności ich karnetu. Dzięki temu przygotujesz ofertę, która sprawi, że przedłużą umowę!
Jak wykorzystać posiadane informacje?
Dzięki danym importowanym z GymManager, znasz płeć oraz wiek swoich odbiorców. Ta wiedza daje Ci możliwość przygotowania stosownych planów ćwiczeniowych lub porad dietetycznych dla różnych grup odbiorców. Pokaż swoim klientom, że się o nich troszczysz i że wiesz, co jest im potrzebne. Dla przykładu możesz stworzyć we FreshMailu segment kobiet w wieku 40 lub więcej lat, które zakupiły karnet w przeciągu ostatniego tygodnia.
W tym celu wejdź w aplikacji FreshMail w zakładkę Odbiorcy, wybierz interesującą Cię listę odbiorców, a następnie w lewym menu kliknij Segmentacja. Tam utwórz nowy segment z następującymi regułami:
Klientki z tej grupy raczej nie będą zainteresowane braniem odżywek czy podnoszeniem ogromnych ciężarów. Zamiast tego wyślij im np. informacje o nowych ćwiczeniach fitness.
Kolejna możliwość to dopasowanie oferty oraz zachęta do przedłużenia umowy. Wiesz, kiedy Twojemu klientowi kończy się karnet oraz znasz miejsce jego ostatniej wizyty? Wykorzystaj to! Zaproponuj mu na przykład przedłużenie umowy po promocyjnej cenie lub nowy karnet z większymi uprawnieniami, jeśli zdecyduje się na to w ciągu najbliższego tygodnia. A jeżeli nie chcesz dawać promocyjnych cen, to skuś go czymś innym. Na przykład darmowym szejkiem białkowym, bezpłatnym treningiem z personalnym trenerem albo po prostu poradnikiem dietetycznym przygotowanym w postaci PDFa. Daj klientowi dodatkowy powód, by zostać w Twoim klubie i zrób to właśnie w momencie, gdy będzie w obliczu podjęcia decyzji.
Inny sposób wykorzystania danych może posłużyć do aktywizacji osób, które zapisały się do Ciebie, lecz z jakiegoś powodu przestały ćwiczyć. Stwórz segment osób, których ostatnia wizyta miała miejsce np. 3 tygodnie temu lub dawniej, a których karnet jeszcze nie wygasł. Jeżeli uda Ci się je przekonać, że warto do Ciebie wrócić, może w późniejszym czasie zdecydują się na przedłużenie umowy. W tym celu wysyłaj im treści typu: “Dlaczego warto być fit?” lub “Najwyższy czas wyrzeźbić sylwetkę przed wakacjami”. Do tego warto dodać poradnik lub inne materiały szkoleniowe. Zamieść w mailu odnośnik do swojego kanału na YouTube z filmami instruktażowymi i zachęć do ich obejrzenia. Takimi działaniami zachęcisz część osób do powrotu do ćwiczeń.
A wiesz, co w tym wszystkim jest najlepsze? Nie dość, że dane aktualizują się same każdego dnia, to komunikacja, jaką prowadzisz do różnych segmentów, również może być automatyczna. Wystarczy, że wszystkie maile ustawisz raz i określisz czas oraz częstotliwość ich wysyłki, a dalej wszystko toczy się samo.