Jak działają autorespondery, czyli o skutecznej sprzedaży

Powrót do listy poradników

1
Rozdział
Dlaczego warto stosować autorespondery?

Email marketing od wielu lat pozostaje jednym z najbardziej powszechnych (ok. 204 miliony maili wysyłanych w ciągu każdych 60 sekund) i najbardziej opłacalnych kanałów marketingowych, pozwalając na osiągnięcie nawet 3800% zwrotu z inwestycji.

Skuteczność Twoich działań w kanale email może być jeszcze wyższa. Jak pokazują statystyki opracowane przez Autopilot, firmy, które korzystają z rozwiązań do automatyzacji marketingu generują dwa razy więcej leadów niż te, które korzystają ze zwykłych wysyłek mailingowych i newsletterowych.

Metody te stają się coraz popularniejsze, szczególnie dzięki autoresponderom, do których obsługi wystarczy odpowiednio przygotowana platforma do email marketingu.

Zobacz jak bez dodatkowych inwestycji wykorzystywać ekosystem zautomatyzowanych wiadomości, na przykładach zastosowań w branży e-commerce, sektora B2BB2Bang. Business to Business,  relacja "przedsiębiorstwo-przedsiębiorstwo" polega na realizacji procesów biznesowych pomiędzy dwoma firmami. czy pracy blogerów.

2
Rozdział
Autoresponder, czyli automatyczna reakcja na zdarzenie

AutoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem. to wcześniej zaplanowana wiadomość, którą system do email marketingu wysyła automatycznie do wybranej grupy odbiorców, po wystąpieniu jakiegoś zdarzenia czyli wyzwalacza.

Raz ustawiony, działa nieprzerwanie 24 godziny na dobę, odpowiadając np. na aktywność Twoich subskrybentów w odpowiednim czasie.

Możesz także skorzystać z całego cyklu autoresponderów, aby system do email marketingu, automatycznie wysłał nie jedną, a kilka wiadomości w określonych odstępach czasu.

Wdrożenie systemu mailowych autoresponderów w Twojej strategii online marketingowej zapewnia:

  • Trafniejszy dobór treści wiadomościTreść wiadomościMateriał zawarty w wiadomości z wyłączeniem nagłówków wiadomości. Zawiera słowa, obrazki i linki. do oczekiwań odbiorców - autoresponder jest natychmiastową odpowiedzią na daną aktywność odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  , np. kliknięcie linku w mailingu, aby dowiedzieć się więcej o danym produkcie,
  • Oszczędność czasu - raz ustawiony system autoresponderów działa w przypadku obecnych i wszystkich przyszłych klientów, kontynuując za Ciebie np. proces onboardingu nowych użytkowników, wygrzewania leadów itd.
  • Oszczędność pieniędzy - autorespondery wysyłane są jedynie do wybranej części odbiorców, którzy podejmą konkretną aktywność a nie całej listy, minimalizując koszty prowadzonych kampanii.

3
Rozdział
Dla kogo będą przydatne autorespondery?

Możliwości autoresponderów są na tyle duże, że sposób ich wykorzystania zależy niemal wyłącznie od Twojej pomysłowości i potrzeb.

Z tego typu narzędzia korzystać może każda osoba i firma, która prowadzi działania email marketingowe, aby budować długofalowe relacje ze swoimi subskrybentami, wygrzewać nowe leady czy zwiększać sprzedaż.

Autorespondery będą wygodnym narzędziem automatyzacji działań email, bez względu na wielkość bazy mailingowej czy wysokość budżetu danego marketera.

Może więc to być przedsiębiorca MŚP, bloger, sklep internetowy, ale też międzynarodowa korporacja. Zobacz jak każda z tych grup może wykorzystywać autorespondery w swoich działaniach email marketingowych:

  • Małe firmy - możliwość automatyzacji wysyłki emaili ułatwi błyskawiczną i spersonalizowaną komunikację z odbiorcami, obniży koszty pracy i skróci czas poświęcony na email marketing zwalniając Cię z obowiązku samodzielnego zarządzania wszystkimi mailingami, które wysyłasz.
  • E-commerce - dzięki autoresponderom możesz automatycznie powiadamiać swoich klientów o dedykowanych zniżkach tylko dla subskrybentów, dopasowując je do przeglądanych wcześniej czy zakupionych produktów. Zyskasz możliwość szybkiego ściągnięcia odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   z powrotem na stronę.
  • Duże firmy / firmy z sektora B2BB2Bang. Business to Business,  relacja "przedsiębiorstwo-przedsiębiorstwo" polega na realizacji procesów biznesowych pomiędzy dwoma firmami. - komunikacja z ogromnymi listami adresowymi, jakie posiadają największe przedsiębiorstwa wymaga pełnej automatyzacji działań email marketingowych. W tym przypadku, autorespondery pozwalają na planowanie masowej wysyłki w odpowiedzi na rozpoznane potrzeby i aktywności odbiorców. Pomogą one prowadzić działania lead nurturingowe i zwiększyć konwersję z bezpłatnych kont na płatne, bez ingerencji marketera, ale z uwzględnieniem konkretnych cech i funkcjonalności oferowanego rozwiązania.
  • Blogerzy i vlogerzy - autorespondery pozwolą Ci prowadzić kursy emailowe, zautomatyzować newslettery, czy też jeszcze trafniej informować odbiorców o nowych materiałach, uwzględniając ich zainteresowania.

4
Rozdział
Autorespondery, które możesz ustawić w systemie FreshMail

Każdy z autoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem.ów ma inne zastosowania i może Ci służyć w inny sposób. W dalszych częściach tego artykułu przeczytasz, jak wykorzystać je dla osiągnięcia maksymalnej korzyści w konkretnych przypadkach:

  • Wysyłka cykliczna - wiadomość zostanie wysłana regularnie co pewien okres czasu (np. regularnie co 2 dni),
  • Otwarcie kampanii - wiadomość zostanie wysłana do odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  , który otworzy wcześniej wysłany przez Ciebie email,
  • Kliknięcie w link - wiadomość zostanie wysłana do odbiorcy, który kliknie w link zawarty we wcześniejszym, wysłanym do niego emailu.
  • Wysłanie innego autorespondera - wiadomość zostanie wysłana, gdy inny autoresponder zostanie wysłany (np. w momencie, gdy odbiorca kliknie w link w wiadomości i system wyśle do niego autoresponder “po kliknięciu w link”, wówczas uruchomi się autoresponder po tym autoresponderze).
  • Zrealizowanie celu - wiadomość zostanie wysłana do odbiorcy, gdy zrealizuje on cel ustalony wcześniej przez Ciebie w Google Analytics lub przejdzie ścieżkę oznaczoną kodami trackingowymi (np. gdy wyświetli stronę z podziękowaniem za zakup lub spędzi na podstronie produktu określony czas).
  • Zapis na listę odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.   + monitorowanie segmentów - wiadomość zostanie wysłana do odbiorcy, gdy potwierdzi on subskrypcję i znajdzie się na liście mailingowej lub na podstawie zmian, które zaszły w segmentachSegementAdresy email z danej listy odbiorców, wyselekcjonowane poprzez tworzenie reguł dla danej listy, np. odbiorcy, którzy otworzyli wiadomość. (np. gdy wpadnie on do danego segmentu po kliknięciu w otagowany link lub poprzez zmianę wartości w jednym z jego pól dodatkowychPole dodatkoweMiejsce, w którym można zbierać dodatkowe informację o odbiorcy, np. jego imię, miasto, czy informacje o kliknięciu w link.)

5
Rozdział
Autoresponder Wysyłka cykliczna

Ten rodzaj automatycznego emaila pozwala na zaplanowanie wysyłki w określonych odstępach czasu. Świetnie nadaje się do wysyłania stałych mailingów, które chcesz zaprojektować i zaplanować tylko raz na dłuższy czas.

Zastosowania autorespondera Wysyłka cykliczna

Zobacz w jakich przypadkach zastosować ten autoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem. w sektorze e-commerce, B2BB2Bang. Business to Business,  relacja "przedsiębiorstwo-przedsiębiorstwo" polega na realizacji procesów biznesowych pomiędzy dwoma firmami. i w przypadku blogerów:

1. E-commerce

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy i w pierwszym tygodniu każdego miesiąca chcesz przeprowadzić niewielką promocję.

Wybierz autoresponder Wysyłka cykliczna i ustaw częstotliwość wysyłki co 4 tygodnie w dni, w które chcesz, by odbyła się promocja.

Stwórz następnie mailing zawierający specjalny link do listy przecenionych produktów lub kod promocyjny, który będzie aktywny tylko w tym okresie. Pamiętaj, że ten kod lub link będziesz musiał aktywować za każdym razem, gdy promocja ma się zacząć oraz dezaktywować go, gdy promocja się skończy. Dzięki temu nie musisz już tworzyć i ustawiać mailingu co miesiąc, by poinformować o promocji i zwiększyć sprzedaż.

2. B2B

Załóżmy, że raz na dwa tygodnie prowadzisz webinarium dla przedsiębiorców. Twoi subskrybenci, po jednorazowym zapisie nie muszą już więcej podawać Ci adresu email, jednak będą musieli logować się na nowo w wirtualnych pokojach konferencyjnych. Chcesz im o tym przypomnieć.

Aby to zrobić, użyj autorespondera Wysyłka cykliczna, stwórz mailing w HTMLu i zaimportuj go do FreshMaila zgodnie z poradnikiem, który zobaczysz poniżej. Utwórz następnie statyczną stronę internetową, na której będzie można zapisać się na Twój webinar. Strona ta musi być aktualizowana przed każdym webinarem, by link do zapisu był zawsze aktualny. Inną możliwością utrzymywania ciągle aktualnego linku do webinarium jest modyfikowanie mailingu bezpośrednio na stronie, z której jest on pobierany.

Dzięki temu będziesz mógł wysyłać powiadomienia o nadchodzącym webinarium bez regularnego tworzenia i ustawiania mailingów co dwa tygodnie.

3. Blog

Jeśli poważnie myślisz o blogowaniu, zapewne posiadasz kalendarz publikacji i regularnie wydajesz nowe posty. Chciałbyś, żeby raz przygotowane newslettery z informacją o notkach wysyłały się regularnie bez potrzeby Twojego udziału.

Autoresponder Wysyłka cykliczna pomoże Ci generować ruch i przyciągać subskrybentów do nowych treści dzięki ustalonym wcześniej mailingom.

Wystarczy, że ustawisz Wysyłkę cykliczną na pożądaną częstotliwość (np. raz na tydzień) i zaprojektujesz mailing w HTMLu tak, by w uniwersalny sposób zachęcał do zapoznania się z nowościami (np. informacja o nowych artykułach + przycisk przekierowujący na stronę z najnowszymi artykułami).

Dzięki temu Twoi czytelnicy będą dostawać regularne powiadomienia i wchodzić na bloga, nawet jeśli akurat wyjeżdżasz i nie zajmujesz się wysyłkami newsletterów.

Jak ustawić autoresponder Wysyłka cykliczna

Aby włączyć autoresponder “Wysyłka cykliczna”, zaloguj się do FreshMaila i w menu na górze strony najedź myszką na opcję Kreator, następnie na Autoresponder:

1

Następnie wybierz autoresponder Wysyłka cykliczna:
2

Pojawi się zestaw opcji, jak na obrazku poniżej. Jest to miejsce na określenie:

Częstotliwości wysyłek - co ile tygodni oraz w jakie dni tygodnia;
Momentu ich zakończenia - nigdy, po x wysyłkach lub po określonym czasie;
Parametry wiadomości - tytul kampanii, temat wiadomości, nazwę i email nadawcy;
3

Po ustawieniu tych parametrów kliknij przycisk Dalej.
4

W tym kroku musisz podać adres URL, z którego pobrany zostanie mailing oraz źródło wersji tekstowej. Poniżej masz także możliwość przeprowadzenia kampanii testowej na swój własny adres, by upewnić się, że wszystko wygląda tak jak powinno.

Po kliknięciu przycisku Dalej zostaniesz przeniesiony do kroku, w którym FreshMail sprawdza, czy podany przez Ciebie adres źródłowy URL jest prawidłowy i pozwala pobrać mailing. Jeśli tak, zobaczysz ekran informujący o pozytywnym wyniku testu:
6

Kolejny krok to testy. Na tym etapie sprawdzisz, czy kod HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. wiadomości jest poprawny i czy wyświetli się ona w różnych klientach poczty.

Po kliknięciu przycisku Dalej przejdziesz do zaawansowanych ustawień, które są identyczne, jak w przypadku standardowych kampanii. Możesz o nich poczytać tutaj. Ostatnim krokiem jest kliknięcie przycisku Uruchom autoresponder.

6
Rozdział
Autoresponder Kliknięcie w link w kampanii

Kolejny rodzaj autoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem.a uruchamia się po tym, jak odbiorcaOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   kliknie w konkretny, wskazany przy tworzeniu autorespondera link. Dzięki temu możesz doskonale dostosować jego treść pod zainteresowania subskrybenta. Sprawdzi się w przypadku, gdy chcesz wysyłać dodatkowy, wartościowy content, który odpowiada tematycznie klikniętemu przez odbiorcę linkowi.
Jego zaletą jest to, że za pomocą tagowania linków możesz posegmentować swoich odbiorców pod względem zainteresowań. Na tej podstawie - w zależności od klikniętych linków - wyślesz autoresponder z treścią podobną tematycznie do tej, która wcześniej zainteresowała odbiorcę.

Zastosowania autorespondera Kliknięcie w link w kampanii

1. B2B

Załóżmy, że Twoja firma organizuje różne konferencje branżowe, każdą o nieco innej tematyce. Chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do jak największej liczby odbiorców, pokazując im, że Twoja firma może zaoferować naprawdę szeroki wachlarz spotkań branżowych. Dbając o reputację lidera rynku, chcesz zadbać, aby każdy uczestnik otrzymał wszystkie niezbędne informacje na temat wybranych konferencji.

Aby lepiej zautomatyzować proces informowania odbiorców o szczegółach każdej z nich, użyj autorespondera kliknięcie w link kampanii. Aby to zrobić, w newsletterze, w którym wylistujesz organizowane przez Ciebie konferencje wraz z zaproszeniem i możliwością rejestracji na nie, otaguj każdy z linków zapisu innym tagiem.

Następnie ustaw autorespondery, które uruchomią się w momencie, gdy odbiorca kliknie w link Zapisz. Do każdej konferencji przygotuj inny zestaw dodatkowych informacji. W zależności od tego, którą konferencję Twój subskrybent wybierze, otrzyma inny autoresponder ze szczegółami.
W automatycznej wiadomości zawrzyj np. wszelkie dodatkowe informacje na temat wydarzenia, mapkę dojazdu, proponowane hotele w okolicy, czy plan konferencji.

2. E-commerce przykład 1

Zbliżają się święta, Halloween, Black Friday, czy inna okazja sprzedażowa warta wykorzystania, a Ty jako właściciel sklepu internetowego chcesz zwiększyć swoją sprzedaż w tym czasie. Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć, jest organizacja akcji promocyjnej.

Aby lepiej dopasować swoją ofertę do potrzeb odbiorców, w kampanii mailingowej zapowiadającej start promocji, umieść ofertę ze swoimi produktami w Halloweenowej aranżacji tak, aby każdy zestaw odpowiadał innej kategorii produktów.

Do każdej kategorii dodaj button CTA “Zobacz, dla Ciebie przygotowaliśmy”, które będą kierować na landing pageLanding pageInaczej "jump page" strona docelowa. Jest to strona, na którą użytkownik jest bezpośrednio kierowany po kliknięciu w link sponsorowany, czy kreację reklamową.   z informacją, że za chwilę odbiorca otrzyma maila z niespodzianką.
Otaguj każdy z linków innym tagiem i ustaw różne autorespondery kliknięcie w link kampanii, które uruchomią się po kliknięciu w konkretny link CTA. Dla każdej kategorii przygotuj inny autoresponder.

W wiadomości zaoferuj atrakcyjną zniżkę na produkty z tej kategorii, którą wybrał odbiorca.

3. E-commerce przykład 2

Przyjmijmy, że sprzedajesz przez Internet np. wycieczki zagraniczne, a dodatkowo jest zima, więc opcja wakacji w ciepłych krajach last minute na pewno spodoba się odbiorcom, którzy do ostatniej chwili odkładają decyzję o planowaniu miejsca swoich wakacji.

Wykorzystaj autoresponder kliknięcie w link kampanii, aby lepiej dopasować ofertę do potrzeb odbiorców. Wyślij tradycyjny newsletter z ofertami last minute, a każdą z propozycji otaguj specjalnym linkiem.

Następnie przygotuj autoresponder Kliknięcie w link kampanii, który uruchomi się po tym, gdy Twój odbiorca kliknie w link z konkretną ofertą. W autoresponderze dodaj treści uzupełniające, tematycznie pasujące do danego linku, np. informacje o szczepieniach czy najciekawszych atrakcjach.

Na przykład - gdy odbiorcę zainteresuje wycieczka do Egiptu - kliknięcie w otagowany link uruchomi autoresponder, w którym zawrzesz porady na temat tego, co najlepiej zwiedzić, co jeść, a także czego unikać będąc w Egipcie.

Dodaj też informacje o opiniach na temat proponowanego przez Ciebie hotelu tak, aby bardziej zachęcić odbiorcę do kupienia wycieczki. Twój autoresponder uzupełni wiedzę subskrybenta o najpotrzebniejsze informacje na temat miejsca, które go interesuje i do którego być może zamierza wyruszyć.

4. Blog

Jesteś blogerem i chcesz zwiększyć zasięg swoich najlepszych postów. Dzięki temu odbiorcy lepiej poznają Twój styl, tematykę postów i być może odkryją też coś nowego, co ich szczególnie zainteresuje. A to z kolei przyczyni się do zwiększenia liczby stałych czytelników, ponieważ z jednej strony “odświeżysz” stare posty i dasz odbiorcom atrakcyjny content, a z drugiej pozwolisz poznać najlepsze wpisy nowym subskrybentom.

W cyklicznym newsletterze możesz dodać otagowane linki do notek z różnych kategorii. Następnie do każdego z tych linków przygotuj inny autoresponder Kliknięcie w link kampanii, który uruchomi się po tym, jak odbiorca w niego kliknie.

Do każdego autorespondera przygotuj inny zestaw Twoich najlepszych postów. W zależności od tematyki klikanego przez odbiorcę linka, autoresponder wyśle mu wiadomość z wpisami podobnymi tematycznie do tych, w które go wcześniej zainteresowały.

Jak ustawić autoresponder Kliknięcie w link w kampanii

W Panelu najedź myszką na opcję Kreator, która znajduje się w menu głównym na górze strony. Następnie wybierz opcję Autoresponder.
1

Następnie wybierz opcję z listy: Kliknięcie w link. Po rozwinięciu opcji ustawienia, wybierz:

  • Link z której kampanii ma wywoływać autoresponder
  • Który konkretnie link wywołuje autoresponder

Potem określ, czy autoresponder ma być wysłany natychmiast po kliknięciu przez odbiorcę w konkretny link, czy z opóźnieniem. Możesz ustalić opóźnienie o godziny, dni, tygodnie czy miesiące lub określić konkretny czas na wysyłkę autorespondera. Ustal, czy wiadomość ma być wysyłana w każdy dzień tygodnia, czy jedynie w wybrane - w tym celu możesz dowolnie odznaczać wybrane dni.

Nazwij swoją kampanię, dodaj temat wiadomości, nadawcę oraz określ, na który adres mailowy odbiorca może odpowiadać i kliknij Dalej.

2

Po tym kroku możesz wybrać jeden z udostępnionych przez FreshMail szablonów lub, klikając w żółty button Nowa wiadomość +, wybrać inną opcję: stworzenia kampanii samemu w CK Editor, dodając szablon z komputera lub pobierając z Internetu.
3

4

Następnie, po dostosowaniu szablonu do Twoich potrzeb oraz przetestowaniu w 4 kroku tworzenia kampanii oraz ustawieniu opcji zaawansowanych, ukaże Ci się widok Podsumowania. W tym miejscu możesz raz jeszcze sprawdzić wszystkie ustawienia. Ostatnim krokiem jest kliknięcie Uruchom autoresponder.
5

7
Rozdział
Autoresponder Po otwarciu kampanii

Ten rodzaj autorespondera wysyła wiadomość w momencie, gdy subskrybent otworzy dany email od Ciebie. Jest więc narzędziem pozwalającym natychmiastowo reagować na aktywność odbiorców i komunikować się tylko z tymi, którzy są rzeczywiście zainteresowani danymi informacjami.

Zastosowania autorespondera Po otwarciu

Zobacz na przykładach z różnych branż jak wykorzystywać ten autoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem.:

E-commerce

Załóżmy, że od kilku lat prowadzisz swój sklep internetowy i od początku zbierasz również listę mailingową. Po pewnym czasie, część subskrybentów może przestać czytać Twoje wiadomości z różnych powodów. Aby “aktywować” ich ponownie, warto zastosować tzw. kampanię aktywującą, która skłoni ich do ponownego zaangażowania w komunikację z Tobą.

Aby to zrobić, utwórz segmenty osób, które dawno nie otwierały od Ciebie wiadomości, wybierając, na przykład te, które:

  • nie otworzyły jeszcze żadnej kampanii,
  • nie otworzyły konkretnej, np. ostatniej kampanii albo kilku ostatnich kampanii,
  • nie otworzyły procentowej ilości wszystkich wiadomości.

Następnie wyślij do nich tzw. mailing ostatniej szansy, w którym poprosisz o kliknięcie linku potwierdzającego dalszą chęć otrzymywania wiadomości.

Używając autorespondera Po otwarciu kampanii możesz teraz stworzyć mailing ze specjalną ofertą lub prezentem, który dostaną osoby ponownie aktywne (te, które otworzyły pierwszy email).
Dzięki temu ponownie wejdziesz w kontakt z dotąd nieaktywnymi klientami, zwiększysz sprzedaż i część z nich znowu zacznie czytać maile od Ciebie.

2. B2B

Załóżmy, że oferujesz szkolenia dla firm. Do swojej bazy wysyłasz dwa różne mailingi, z których każdy promuje inne szkolenie. Nie wiesz jeszcze, które z nich będzie się cieszyło większą popularnością, ale chcesz kontynuować odrębną komunikację z obiema grupami zainteresowanych odbiorców.

Zaplanuj dwa mailingi, każdy z informacją o jednym ze szkoleń. Dzięki autoresponderowi Po otwarciu kampanii możesz zaplanować dwa kolejne mailingi - jeden z ofertą specjalną na pierwsze szkolenie, drugi z ofertą na drugie.
Zależnie od tego, który z pierwszych maili informacyjnych otworzą Twoi subskrybenci, otrzymają różne wiadomości uzupełniające. Osoby, które otwarły i przeczytały mailing związany ze szkoleniem A, dzięki autoresponderowi Po otwarciu kampanii otrzymają specjalną ofertę tylko na to szkolenie, ponieważ najwidoczniej szkolenie B ich nie interesuje.

Analogicznie sprawa będzie wyglądać w przypadku osób, które otwarły email dotyczący szkolenia B. Dzięki temu nie zasypiesz ofertami niezainteresowanych odbiorców, uzyskasz wysoki open rateOpen rate (OR)Procentowy wskaźnik, który pokazuje stosunek unikalnie wyświetlonych wiadomości do wiadomości wysłanych. i zbierzesz zainteresowane firmy na swoje szkolenia.

3. Blog

Jako bloger, masz zapewne dużą wiedzę w temacie, o którym piszesz. Popularną praktyką w takiej sytuacji jest tworzenie i sprzedaż własnych, cyfrowych produktów edukacyjnych, takich jak ebooki, audiobooki, czy kursy wideo. Załóżmy, że chcesz zacząć sprzedaż w fazie early birds na specjalnych warunkach tylko dla swoich subskrybentów.
Za pomocą autorespondera Po otwarciu kampanii możesz zacząć sprzedaż jeszcze przed wydaniem produktu, by mieć środki na jego udoskonalenie czy kampanię marketingową.

Aby to zrobić, stwórz mailing informujący o nadchodzącej premierze produktu. Po tym mailingu, do osób, które go otworzyły, chcesz wysłać autoresponder Po otwarciu kampanii ze specjalną ofertą zakupu w przedsprzedaży.
Możesz zaoferować niższą cenę, indywidualne konsultacje z autorem lub dowolny inny bonus, który zmotywuje subskrybenta do zakupu przedpremierowego. Używając tego autorespondera nagradzasz te osoby, którzy Cię czytają i angażują się w waszą relację.

Zwiększasz tym samym nie tylko sprzedaż, ale także wzmacniasz więź, która łączy Cię z Twoimi czytelnikami.

Jak ustawić autoresponder Po otwarciu kampanii

Podobnie, jak w przypadku innych autoresponderów, po zalogowaniu do FreshMaila najedź myszką na opcję Kreator, a następnie kliknij Autoresponder.
1

Po pojawieniu się menu wyboru autoresponderów, wybierz Po otwarciu kampanii. Następnie wybierz kampanię, moment wysyłki wiadomości (np. natychmiast po otwarciu poprzedniego emaila), określ dni, w które może być wysyłany ten autoresponder oraz standardowe parametry mailingu - nazwę kampanii, temat wiadomości i nazwę oraz email nadawcy.

2

Po kliknięciu przycisku Dalej możesz wybrać, czy chcesz korzystać z udostępnionych przez FreshMaila szablonów newslettera. Aby wybrać któryś z nich, wystarczy go kliknąć.

3

Klikając żółty przycisk Nowa wiadomość po lewej stronie możesz także stworzyć i zaimportować własny szablon z komputera lub adresu wwwAdres internetowyAadres strony internetowej, na który zostanie przeniesiony użytkownik po jego kliknięciu lub wpisaniu w pasek adresu przeglądarki. Zwykle jest wyróżniony w tekście poprzez inny kolor i styl. Składa się zazwyczaj z protokołu (najczęściej http:// lub https:// dla zabezpieczonych stron), hosta/domeny (np. app.freshmail.pl) oraz z opcjonalnej ścieżki (np. /logowanie), np. http://app.freshmail/logowanie . Będziesz miał także do dyspozycji CK Editora.

4

Kolejnym krokiem po kliknięciu przycisku Dalej są testy wiadomości - poprawność ich kodu HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. i wyświetlanie w różnych klientach poczty.
Po kliknięciu przycisku Dalej przejdziesz do zaawansowanych ustawień, które są identyczne, jak w przypadku standardowych kampanii. Możesz o nich poczytać tutaj.

5

Ostatnim krokiem widocznym na samym dole powyższego obrazka jest Podsumowanie, gdzie możesz wreszcie uruchomić autoresponder.

8
Rozdział
Autoresponder Wysłanie innego autorespondera

Zadaniem tego rodzaju autoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem.a jest reagowanie na inny autoresponder. Jest więc niejako uzupełnieniem działań poprzednich autoresponderów - dzięki temu możesz dosłać dodatkowy content do osób, które otrzymały poprzednią automatyczną wiadomość.

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Pawła Sali: Autoresponder po autoresponderze, co to takiego?

Zastosowania autorespondera Wysłanie innego autorespondera

E-commerce

Przykładem zastosowania autorespondera uzupełniającego jest użycie go do zbierania opinii na temat produktu i usługi, jaką oferuje Twój e-sklep. Opinia klienta na temat danego produktu oraz samego procesu zakupu to nie tylko doskonały feedback, ale również sposób na zbieranie przykładów społecznego dowodu słuszności na portalach z opiniami, oczywiście tylko wtedy, kiedy opinie będą pozytywne.

Aby wiadomość z prośbą o opinię wysyłana była automatycznie, ustaw autoresponder uzupełniający, który zareaguje na autoresponder z potwierdzeniem dokonania zakupu.

Gdy klient kupi produkt w Twoim e-commerce, zwykle wysyłasz mu automatyczną wiadomość ze szczegółami zamówienia. Aby więc poprosić o opinię, musisz mieć pewność, że odbiorcaOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   otrzymał zamówienie i zdążył wypróbować tak produkt jak i ścieżkę zakupową w Twoim sklepie.

Stwórz więc autoresponder uzupełniający, który uruchomi się po otrzymaniu przez odbiorcę potwierdzenia zamówienia. Ustaw opóźnienie na około 2 tygodnie od otrzymania automatycznej wiadomości potwierdzającej zakup, w tym czasie powinien już odebrać swoją przesyłkę.

W wiadomości możesz poprosić odbiorcę o zaopiniowanie Twojego produktu np. na wybranym portalu tak, jak zrobił to sklep GaleriaMarek.pl:
1

2. B2B

Gdy prowadzisz firmę, w której edukacja odbiorcy stanowi ważny element strategii, zastosuj wysłanie innego autorespondera do wysyłania zestawu szkoleń. Dzięki temu Twój odbiorca otrzyma porcję wiedzy ułożonej w logiczny ciąg, to z kolei pozwoli mu lepiej poznać Twoją ofertę, a także zwiększy zaufanie odbiorcy do Twojej firmy.

Aby to zrobić, do każdego subskrybenta wyślij maila z zapowiedzią zestawu szkoleń. Aby szkolenie przybrało logiczny ciąg, ustaw tak autorespondery, aby każda kolejna lekcja uruchamiała się z opóźnieniem czasowym, po wysłaniu lekcji poprzedniej.

Ustaw autoresponder z lekcją pierwszą w taki sposób, aby reagował na maila z zapowiedzią szkolenia. Następnie ustaw autoresponder z lekcją drugą, który uruchomi się wtedy, gdy odbiorca otrzyma wiadomość z lekcją pierwszą, kolejno ustaw autoresponder z lekcją trzecią w odpowiedzi na maila z lekcją drugą itd.

Musisz tylko pamiętać, żeby ustawić odpowiednie opóźnienie, np. 2 dni, aby zapobiec nagromadzeniu się wszystkich wiadomości na raz.

2

3. Blog

Prowadzisz bloga i chcesz, aby Twoi odbiorcy poznali najlepsze wpisy na blogu, dodatkowo zwiększając ich zasięg.

Jak to zrobić? Gdy na swojej stronie masz formularz zapisu do newsletteraZapis do newsletteraProces, w którym osoba wypełnia formularz na stronie internetowej, aby dołączyć do listy odbiorców., wyślij do każdego nowego potwierdzonego subskrybenta autoresponder z przywitaniem.

Następnie ustaw wysłanie innego autorespondera, który uruchomi się po otrzymaniu przez odbiorcę maila powitalnego. W autoresponderze uzupełniającym umieść zachętę do przeczytania Twoich najlepszych wpisów (najlepiej w formie linku i krótkiego opisu) wraz z najciekawszymi opiniami na temat wspominanych tekstów.

Jak ustawić autoresponder Wysłanie innego autorespondera

W menu głównym w Panelu wybierz opcję Kreator, a następnie Autoresponder.
3

Po wybraniu z listy Wysłanie innego autorespondera pojawią Ci się opcje. Z rozwijanej listy wybierz, który podstawowy autoresponder uruchomi wysłanie kolejnego autorespondera. Następnie ustal, czy wiadomość ma być wysłana natychmiast czy z opóźnieniem oraz, czy wysyłana będzie w dowolnym dniu tygodnia, czy tylko w wybrane dni.
4

Ustal parametry wiadomości, czyli nazwę kampanii, temat wiadomości, nadawcę oraz email, na który odbiorcy mogą odpowiadać. Następnie kliknij Dalej.

Następnie możesz wybrać jeden z FreshMailowych szablonów. Jeśli jednak wolisz sam zakodować szablon, przesłać gotowy szablon z komputera lub pobrać z Internetu, kliknij w żółty przycisk Nowa wiadomość, po którym ukażą Ci się dodatkowe opcje:
5

6

Następnie dostosuj szablon, przetestuj go i ustaw opcje zaawansowane, które nie różnią się niczym od tych przy tworzeniu standardowej kampanii mailingowej. Po przejściu do następnego kroku pojawi Ci się Podsumowanie, w którym znajdują się wszystkie informacje na temat wysyłki autorespondera. Gdy uznasz, że Twój szablon jest gotowy, kliknij Uruchom autoresponder.

7

9
Rozdział
Autoresponder Zrealizowanie celu

Dzięki integracji systemu FreshMail z Twoim kontem w Google Analytics lub Google TagTagZnacznik stosowany do klasyfikowania fragmentów tekstu. Pozwala na grupowanie odnośników (linków), umożliwia tworzenie grup na podstawie m.in. kliknięć linków oznaczonych za pomocą tagów. Manager oraz kodom trackingowym możesz reagować na konkretne zachowania subskrybentów na Twojej stronie wwwAdres internetowyAadres strony internetowej, na który zostanie przeniesiony użytkownik po jego kliknięciu lub wpisaniu w pasek adresu przeglądarki. Zwykle jest wyróżniony w tekście poprzez inny kolor i styl. Składa się zazwyczaj z protokołu (najczęściej http:// lub https:// dla zabezpieczonych stron), hosta/domeny (np. app.freshmail.pl) oraz z opcjonalnej ścieżki (np. /logowanie), np. http://app.freshmail/logowanie .

Łatwo zidentyfikujesz aktywnych odbiorców i dzięki autoresponderom, dotrzesz do nich z odpowiednią wiadomością w kluczowych momentach decyzyjnych i zakupowych.

Samodzielnie ustawisz działania i ścieżki, które powinni przejść subskrybenci na Twojej stronie, a każdy zrealizowany cel zostanie zarejestrowany przez system FreshMail.

Integracja z Google Analytics/Google Tag Manager

Po integracji systemu FreshMail i Google Analytics lub Google Tag Manager (dalej GA i GTM) przez okres do 6 miesięcy po wysyłce kampanii aktywacyjnej, będziesz mógł monitorować aktywność odbiorców nawet, gdy przejdą na stronę z innego źrodła niż Twój mailing.

Właśnie przez taki czas Google przechowuje informacje o użytkownikach. Przez cały ten okres zachowanie osób, które przejdą z wiadomości aktywacyjnej na Twoją stronę, będzie monitorowane przez FreshMail.

Korzystając z tej funkcjonalności pamiętaj o około 72 h opóźnieniu, które wynika z tego, że GA potrzebuje tego czasu na analizę ruchu na Twojej stronie.

Cele, po zrealizowaniu których dany odbiorcaOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   otrzyma dedykowany autoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem., samodzielnie ustawisz w panelu GA, może to być m.in.:

  • Spędzenie określonego czasu na podstronie produktu, usługi, wydarzenia itd.
  • Kliknięcie danego przycisku, np. „Dowiedz się więcej”,
  • Wyświetlenie określonej strony, np. podstrony z podziękowaniem za zakup.

Kody trackingowe

Kody trackingowe to małe elementy skryptu, które możesz samodzielnie wygenerować w systemie FreshMail i wkleić na poszczególnych podstronach Twojej strony www. Na podstawie ich wyświetleń, system będzie śledzić ścieżki jakie przeszli odbiorcy.

Dzięki zastosowaniu kodów trackingowych możesz śledzić zachowanie odbiorców mailingu na stronie internetowej w czasie rzeczywistym. Dzięki temu od razu zareagujesz na daną aktywność, np. dedykowaną zniżką, dostępną tylko w danym dniu.

W odróżnieniu od integracji z GA, będziesz mógł jednak śledzić tylko konwersje z przesłanego mailingu. Jeśli odbiorca przejdzie na Twoją stronę z innego źródła, FreshMail nie zarejestruje tej wizyty.

Zastosowania autorespondera Zrealizowanie celu

Na przykładach poniższych case study łatwo sprawdzisz w jakich sytuacjach warto skorzystać z autorespondera Zrealizowanie celu i co możesz dzięki niemu osiągnąć.

1. E-commerce

Chcesz zwiększyć sprzedaż danego segmentuSegementAdresy email z danej listy odbiorców, wyselekcjonowane poprzez tworzenie reguł dla danej listy, np. odbiorcy, którzy otworzyli wiadomość. produktów, ponieważ kończy się na nie sezon. W związku z tym wszystkim klientom Twojego e-commerce, którzy po przejściu z mailingu weszli na podstrony tych produktów, chcesz dosłać zniżkę do wykorzystania w najbliższych 24 godzinach.

W przypadku zniżek, które oferujesz klientom, ich skuteczność będzie najwyższa bezpośrednio po tym, gdy oglądali dane produkty. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie, więc zastosowanie kodów trackingowych na stronie www Twojego sklepu, gdyż umożliwia ono śledzenie zachowań subskrybentów w czasie rzeczywistym.

Zacznij od dodania kodów trackingowych na odpowiednich podstronach, zgodnie z naszym poradnikiem:

  • Stronie A z pierwszym produktem, na którą odsyłasz bezpośrednio z mailingu,
  • Stronie B z kolejnym produktem z tej kategorii,
  • Stronie C z kolejnym produktem z tej kategorii.

Aby ustawić autoresponder kliknij z głównego menu opcję Kreator, następnie Autoresponder. Następnie wybierz autoresponder Zrealizowanie celu i Kody trackingowe FreshMaila.

1

Ustawiając autoresponder możesz dowolnie połączyć wyzwalacze. Może to być:

  • Tylko wyświetlenie strony A,
  • Wyświetlenie strony A i strony B,
  • Wyświetlenie strony A, strony B i strony C.

2
Dla każdego z powyższych scenariuszy ustaw osobny autoresponder ze zniżką.
Najlepiej, abyś wysłał autoresponder od razu po otrzymaniu informacji o akcji ze strony odbiorców.
3

2. B2B

Wysyłasz newsletter do swojej bazy klientów B2BB2Bang. Business to Business,  relacja "przedsiębiorstwo-przedsiębiorstwo" polega na realizacji procesów biznesowych pomiędzy dwoma firmami. z informacją o bezpłatnej wersji testowej nowej usługi. Za pomocą autorespondera z pozytywnymi opiniami innych odbiorców chcesz przekonać do założenia konta tych niezdecydowanych.

W tym celu możesz śledzić zachowanie subskrybenta za pośrednictwem Celów w Google Analytics. Nie zapomnij na początek o przeprowadzeniu integracji i wysłaniu kampanii aktywacyjnej.
Odbiorcy, którzy założyli darmowe konto wyświetili jednocześnie stronę potwierdzającą jego założenie. Ustaw więc w Google Analytics cel Lokalizacja docelowa na adres url Twojej strony potwierdzającej.

Następnie utwórz segment, w którym zbierzesz odbiorców, którzy zrealizują ten cel. W tym celu z głównego menu wybierz zakładkę Odbiorcy.

Następnie wybierz listę mailingową, na której zapisują się Twoi odbiorcy, dla których ustalasz cele w GA i z bocznego menu wybierz opcję Segmentacja. Następnie kliknij przycisk Dodaj segment.

4

W kolejnym kroku wybierz nazwę dla nowego segmentu i wybierz regułę tworzenia segmentu Cele i UTM.
Z list rozwijalnych wybierz UTM dla Twojej integracji z GA i nazwę celu ustalonego w GA.

5

Aby wysłać wiadomość do tych subskrybentów, którzy nie założyli darmowego konta, utwórz segment dopełniający do segmentu Założył darmowe konto.

W tym celu ponownie utwórz nowy segment. Tym razem utwórz regułę Reszta z grupy a w oknie Reszta z grupy wybierz nazwę segmentu, który utworzyłeś z odbiorcami, którzy założyli darmowe konto.

6

W drugim segmencie znajdą się wszystkie osoby, które nie wyświetliły strony potwierdzającej założenie darmowego konta. Do niego wyślij kampanię z testymonialami osób zadowolonych z nowej usługi.

3. Blog

Czytelnik Twojego bloga wyświetlił post dotyczący pielęgnacji roślin doniczkowych. Chcesz skłonić go do wejścia na stronę, na której promujesz swoje najnowsze szkolenie z tego zakresu.

W tym przypadku ustal w GA cel Lokalizacja docelowa i wskaż w nim adres postu o pielęgnacji roślin, który powinien wyświetlić odbiorca, aby został wysłany autoresponder.
Aby ustawić ten autoresponder we FreshMailu kliknij z głównego menu opcję Kreator, następnie Autoresponder. Następnie wybierz autoresponder Zrealizowanie celu i

Cele Google Analytics.
Następnie wybierz nazwę swojej integracji i nazwę celu, po którego zrealizowaniu powinien zostać wysłany autoresponder.

7

Wszyscy subskrybenci, którzy wyświetlą adres url tego postu, np. http://www.mojblog.com/rosliny-doniczkowe otrzymają zaplanowany przez Ciebie autoresponder z informacją o szkoleniu.

Wysyłając taką automatyczną wiadomość jedynie do tych subskrybentów, którzy już kiedyś interesowali się podobną tematyką, zwiększasz szansę, że otworzą oni dopasowaną kampanię i będą bardziej skłonni wziąć udział w szkoleniu.

10
Rozdział
Autoresponder Zapis na listę odbiorców + monitorowanie segmentów

AutoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem. Zapis na listę odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.   to automatyczna wiadomość wysyłana od razu, gdy nowy odbiorcaOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   zapisze się na Twoją listę mailingową lub wpadnie do segmentuSegementAdresy email z danej listy odbiorców, wyselekcjonowane poprzez tworzenie reguł dla danej listy, np. odbiorcy, którzy otworzyli wiadomość. po spełnieniu danego warunku, np. pojawieniu się wartości w polu dodatkowymPole dodatkoweMiejsce, w którym można zbierać dodatkowe informację o odbiorcy, np. jego imię, miasto, czy informacje o kliknięciu w link. przy jego adresie email.

Zastosowania autorespondera Zapis na listę odbiorców

Autoresponder Zapis na listę odbiorców sprawdzi się w poniższych przypadkach.

1. E-commerce

W Twoim formularzu zapisu obiecujesz w zamian za zostawienie adresu email, zniżkę na swoje produkty dla nowych subskrybentów. Chcesz, żeby zniżka była wysyłana do odbiorców automatycznie.

W tym celu wystarczy, że ustawisz autoresponder Zapis na listę odbiorców i podepniesz do niego segment odbiorców, na którym zapiszą się nowi subskrybenci Twojego newslettera od dnia ustawienia autorespondera.

Aby stworzyć ten segment wybierz zakładkę Odbiorcy, następnie wybierz listę, na której zapisują się wszyscy Twoi subskrybenci.

Wybierz nazwę dla segmentu i warunki, po których będzie on zliczany. W polu Utwórz regułę wybierz opcję data dodania.

Data dodania do Twojego segmentu powinna być równa i jednocześnie dalsza niż dzień uruchomienia autorespondera. Wówczas tylko nowi subskrybenci otrzymają autoresponder.

1

W kolejnym kroku ustaw autoresponder do odbiorców z nowego segmentu.
W tym celu z głównego menu wybierz opcję Kreator, następnie Autoresponder i Zapis na listę odbiorców.

Następnie wybierz segment, w którym będziesz przechowywać adresy nowych odbiorców, ten który utworzyłeś w poprzednim kroku.

2

Włącz opcję Monitorowanie i ustal godzinę, o której ma zostać wysłany autoresponder. Każdego dnia w nocy system zliczy nowych odbiorców na Twojej liście mailingowej i wyśle do nich zaplanowaną wiadomość.

3

W autoresponderze, który zostanie wysłany do nowych odbiorców zamieść kod rabatowy i gotowe.

2. B2B

Dla swoich klientów B2BB2Bang. Business to Business,  relacja "przedsiębiorstwo-przedsiębiorstwo" polega na realizacji procesów biznesowych pomiędzy dwoma firmami., korzystających z bezpłatnej wersji systemu, prowadzisz mailowy program lead nurturingowy. Dosyłasz im przydane case study Twoich klientów i sposoby na jeszcze lepsze wykorzystanie wersji płatnej systemu, aby zdecydowali się na rezygnację z wersji darmowej i przejście na płatną wersję systemu. Klienci, którzy przeszli już na płatną wersję systemu nie powinni nadal otrzymywać wiadomości wygrzewających do zakupu. W ich miejsce powinien rozpocząć się cykl z informacjami jak zacząć korzystać z wersji płatnej systemu.

W tym celu na początek skorzystaj z integracji z GA i ustaw cel Lokalizacja docelowa, w którym podasz adres url strony, która wyświetla się w podziękowaniu za dokonanie zapisu na płatne konto.

Następnie stwórz segment odbiorców, którzy zrealizowali ten cel. Aby to zrobić z głównego menu wybierz zakładkę Odbiorcy, następnie wybierz listę, na której przechowujesz ich adresy.
W kolejnym kroku kliknij opcję Segmentacja i ustal parametry nowego segmentu podając informacje z integracji z GA.

4

Następnie ustaw autoresponder Zapis na listę i włącz monitorowanie segmentu dla grupy odbiorców Wyświetlił Thank You Page, których oddzielił GA. Zamieść w nim informację, że będziesz teraz dosyłać przydatne wskazówki jak szybko przejść onboarding w płatnym systemie.

5

W kolejnym kroku ustaw Autoresponder po autoresponderze z treściami edukacyjnymi o systemie płatnym, wywoływany autoresponderem po zapisie do danego segmentu. Zobacz jak to zrobić.
Każdy z odbiorców, który wyświetli stronę z podziękowaniem za zakup zostanie dodany do segmentu Wyświetlił thank you page, następnie otrzyma autoresponder po zapisie na listę i dowolną liczbę autoresponderów po autoresponderze, które zaplanujesz.

W ten sposób automatycznie zmieni się ścieżka wiadomości edukacyjnych, które otrzymują odbiorcy, którzy przeszli na płatne konto. W przypadku klientów, którzy pozostaną na bezpłatnej wersji, kontynuowana będzie ścieżka pierwsza wygrzewająca do przejścia na wersję płatną.

3. Blog

W zamian za zapis na listę mailingową Twojego bloga obiecujesz subskrybentom udział w mailowym programie szkoleniowym. Chcesz, żeby każdy z nowo zapisanych odbiorców, automatycznie otrzymał od Ciebie 3 wiadomości z poszczególnymi częściami kursu.

Na początek stwórz segment nowych odbiorców dodanych do listy i ustaw autoresponder Zapis na listę odbiorców tak jak w powyższym przykładzie dla e-commerce.

Koniecznie włącz opcję Monitorowania Segmentu, wówczas system będzie na bieżąco monitorował nowe adresy, które zostały dopisane.

Następnie ustaw 2 Autorespondery po autoresponderze:

  • pierwszy wywołany autoresponderem wysłanym po zapisie na listę, np. z informacją o pierwszej części kursu.
  • drugi wywołany pierwszym autoresponderem.

W ten sposób wszystkie części szkolenia dotrą do odbiorców, bez względu na to czy otworzyli oni poprzednie wiadomości. Wysyłkę każdego z autoresponderów możesz odpowiednio umiejscowić w czasie, tak aby wszystkie wiadomości nie zostały wysłaneWysłaneŁączna liczba wszystkich wiadomości wysłanych na pojedyncze adresy email w ramach danej kampanii. Ilość ta nie uwzględnia ponownego dosyłania maili, które nie mogły zostać wcześniej dostarczone. na raz.

11
Rozdział
Podsumowanie

Korzystając z autoresponderów bardzo łatwo zauważyć jak wiele procesów w komunikacji z odbiorcaOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  mi można zautomatyzować za ich pomocą. Łatwo wtedy jednak o przesadę, automatyzując zbyt wiele przepływów informacji na raz, ryzykujesz, że odbiorca zostanie zasypany wieloma wiadomościami.

Nawet w przypadku idealnie dopasowanych do kontekstu zakupowego autoresponderów, zbyt duża ilość zniżek i dodatkowych wiadomości może być przytłaczająca. Dlatego nie zapomnij ustawić w systemie FreshMail ograniczenia ilości wiadomości, które dziennie może otrzymać dany odbiorca.

W tym celu z menu po prawej stronie kliknij opcję Ustawienia a następnie z lewej strony Listy odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.  . W kolejnym kroku ustal jak często mogą być wysyłane Twoje kampanie.

jak często mają dostawać

Te maile, które nie zmieszczą się w kolejce na dany okres, zostaną automatycznie przeniesione na następny.
Przygotowanie profesjonalnego systemu automatyzacji Twoich wiadomości email wymaga jednorazowej inwestycji czasu, która jednak w miarę wzrostu Twojej listy pozwoli go zaoszczędzić. Nie wahaj się więc, aby przetestować różne rozwiązania.