Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
Dzień Matki – inspiracje w 9 przykładach
Powrót do listy wpisówZbliża się 26 maja - dzień, w którym Polacy wyrażają wdzięczność swoim mamom, za to, co dla nich zrobiły. Tym razem w poście przedstawiam kilka inspiracji, które email marketer może wykorzystać w kreowaniu swoich kampanii.
Dzień matki inspiracje
Oto przykłady, na których warto się wzorować.
Dla każdego coś miłego
Świetnym przykładem jest kampania marki Forever 21, skierowana przede wszystkim do młodych kobiet, które chcą kupić swojej mamie coś “na czasie”. W oczy od razu rzuca się duży napis: Gifts for the mom who…, a następnie widzimy idealne upominki dla mam, które nie lubią wydawać pieniędzy, dla mam, które zasługują na specjalne traktowanie oraz dla mam lubiących ładne rzeczy - czyli praktycznie dla wszystkich kobiet. Tym sposobem w mailu pokazana jest bardzo szeroka oferta sklepu i że można w nim znaleźć upominki w różnych zakresach cenowych.
Content i jeszcze raz content!
Kolejnym ciekawym przykładem mailingu z okazji Dnia Matki jest kampania The Iconic - sklepu internetowego z odzieżą. Specjalnie z tej okazji poproszono projektantów mody, by podzielili się swoimi wspomnieniami związanymi właśnie z ich mamami. Obok poruszających historii odbiorcy maila widzą produkty zaprojektowane przez autorów wspomnień oraz możliwość przejścia do sklepu.
Nieco podobny i zarazem bardzo kreatywny pomysł wykorzystała firma Terrain, sprzedająca akcesoria outdoorowe i ogrodowe. W kampanii mailowej przedstawiają wizerunki kilku niezwykłych kobiet, które inspirują i wzruszają. Odbiorcy mają możliwość przejścia do specjalnej strony, na której opisane są historie tych bohaterek. Oprócz tego jest też button odsyłający na podstronę sklepu, na której można znaleźć produkty najlepiej nadające się na Dzień Matki. Kampania ta jest doskonałym przykładem połączenia e-mail marketingu z content marketingiem.
Grafika & animacja
Nie każdy jednak musi mieć czas i wenę, by przygotować ciekawe historie. Nieraz, zgodnie z myślą, że jeden obraz mówi więcej niż tysiące słów, wystarczy przygotować prostą kreacją, która zachęci odbiorców do skorzystania z oferty.
Ze skromnym, ale zarazem skutecznym przekazem do swoich klientów próbowała dotrzeć firma Tchibo. W wiadomości zamieścili grafikę z informacją o promocji z okazji Dnia Matki. Obraz kojarzy się z wiosną i przedstawia kwiaty, które, jak wiadomo, uwielbiają otrzymywać kobiety. Dodatkowo Tchibo zamieściło w mailu niewielkie boksy dające możliwość przejścia wprost do różnych działów sklepu.
Bardzo kreatywnym, a zarazem prostym pomysłem wyróżniła się firma Kate Spade. Ich grafika przedstawia zrzut ekranu smartfona, na którym widać wymianę smsów między rodzeństwem. Siostra wysyła zdjęcie torebki i prosi, by kupić taką mamie oraz jej. Przekaz jest prosty: każdy znajdzie coś dla siebie. Poniżej znajduje się link do strony z upominkami dla mam.
Z kolei firma Bonito przedstawiła animację, na której widać otwierającą się laurkę z serduszkiem. Do tego zawarto nieco tajemniczą i nie zdradzającą szczegółów informację o nadchodzącym tygodniu niespodzianek. Ładna animacja oraz zagadkowy przekaz powinny z łatwością zachęcić ciekawskich użytkowników sieci do kliknięcia w przycisk odsyłający do sklepu.
Dzień Matki to okazja dla wszystkich
Ciekawe jest to, że Dzień Matki do promocji wykorzystuje wiele firm, których produkty lub usługi niekoniecznie kojarzą się z prezentami dla mam. Na przykład firma Bartek - sprzedająca obuwie dziecięce - skierowała kampanię do młodych mam z hasłem: Wszystkim MAMOM życzymy POCIECHY ze swoich POCIECH. Jest to doskonały pomysł, ponieważ powszechnie wiadomo, że dla mam przede wszystkim liczy się szczęście ich dzieci. Dlaczego więc z okazji Dnia Matki nie miałyby wybrać czegoś z oferty sklepu dziecięcego? Zwłaszcza, że - jak informuje mail - otrzymają rabat.
Z okazji Dnia Matki również postanowił przypomnieć o sobie Bla Bla Car. Może nie oferuje promocyjnych przejazdów dla każdej mamy, ale za to przypomina synom i córkom, że 26 maja warto wrócić do domu rodzinnego. Prezent można kupić za zaoszczędzone pieniądze.
Dzień Matki w kampanii mailowej wykorzystał także sklep odzieżowy Answear, lecz w interesujący sposób połączył go z innymi okazjami. Po otwarciu wiadomości widać przejrzystą grafikę z produktami i hasłem: DZIEŃ MATKI NIE TYLKO DLA MAM :) - 20%. Jest to główny przekaz, który rzuca się w oczy od razu po otworzeniu wiadomości. Pod nim umieszczono jeszcze dwie grafiki, jedną informującą o promocji produktów marek Lee oraz Wrangler, a drugą o zniżce z okazji Dnia Dziecka. Połączenie Dnia Matki zwłaszcza z tym drugim świętem wydaje się niezwykle trafne, ponieważ dzieli je niecały tydzień. Zachęca to do zakupienia prezentów na obie okazje za jednym razem.
3 sposoby na zwiększenie sprzedaży w Dzień Matki
Ważne daty w e-commerce, o których powinieneś wiedzieć
5 pomysłów na... czyli wiosna w marketingu