Eliza Gniadek wpis utworzony wpis edytowany
Inspirujące kampanie na dzień kobiet
Powrót do listy wpisówZ czym kojarzy Ci się Dzień Kobiet? Najpewniej z kwiatami i miłymi prezentami, a być może również z przejęciem części obowiązków od Pań przez ich drugie połówki. I choć najczęściej święto to przywodzi nam na myśl dawną tradycję wręczania upominków, dziś coraz więcej marek wykorzystuje Dzień Kobiet w swojej komunikacji, również sprzedażowej.
Dzień Kobiet jest więc świetną okazją na zorganizowanie dedykowanej akcji, szczególnie w e-commerce. Poprzez różne kanały komunikacji, marki docierają do kobiet z ofertą nie do odrzucenia. Rabaty, prezenty, czy darmowa dostawa to jedynie część z tego, co mogą zyskać Panie w dniu ich święta.
Jednak dziś zauważamy również drugi nurt w działaniach marketingowych. Rola kobiet się wzmacnia, a Dzień Kobiet staje się coraz częściej postrzegany jako międzynarodowe święto. Wiele marek akcentuje to poprzez kampanie społeczne i wizerunkowe.
W tym artykule przedstawię kilka przykładów kampanii zarówno nakierowanych na sprzedaż, jak i tych komunikujących idee społeczne.
Kampanie sprzedażowe
Bardzo ciekawy pomysł na promocję z okazji Dnia Kobiet miał sklep internetowy GaleriaMarek.pl, przygotowując nie dzień, a tydzień promocji dla Pań. Przy tym codziennie wysyłał informację o rabacie na każdy dzień, a także mocno promował akcję w swoich social mediach.
Warto zauważyć, że komunikacja między różnymi kanałami była niezwykle spójna. Zarówno na Facebooku.
Interesujący pomysł na Dzień Kobiet miał również sklep Venezia. W przypadku tego sklepu szczególnie spodobała mi się komunikacja mailingowa, w której marka, wysyłając wiadomość z okazji Dnia Kobiet, życzyła swoim klientom, aby były niespodziewane, eleganckie, oryginalne i fascynujące - i każdą z tych cech zobrazowała wybranym modelem czółenek. Jednak w komunikacji social media ograniczyła się jedynie do wskazania meritum akcji - czyli wspomnianej promocji na czółenka.
Drogie Panie, to Wasz dzień, więc mamy dla Was to co najlepsze! #Venezia #VeneziaShoes #ButyVenezia #VeneziaButy #wiosna #kolekcjawiosenna #spring #springcollection #trend #musthave #butoholizm #moda #fashion #highheels #heels #czółenka #szpilki #obcasy #dzieńkobiet #promocja #promocjadzieńkobiet #panie #dlapań Post udostępniony przez Venezia Poland (@veneziapoland)
Panie miały też możliwość zrobienia prezentu samym sobie, jak zaproponowała marka DeeZee:
W tym przypadku marka DeeZee przygotowała wiele różnych koncepcji graficznych, przykładowo na Facebooku:
I Instagramie:
Sklep Bonami do Dnia Kobiet podszedł bardziej twórczo i przygotował dla nich ciekawą niespodziankę w postaci… plakatu, który można było pobrać, wydrukować i oprawić w stylową ramkę. Również w przypadku komunikowania akcji na Facebooku i Instagramie, sklep zachował spójność przekazu.
Dzień Kobiet to dewiza nie tylko sklepów internetowych, ale również w branży B2B lub w działaniach typowo marketingowych. Również i my mieliśmy dla Pań pewną niespodziankę… :)
Kampanie społeczne
W swojej komunikacji niektóre marki postawiły na wykorzystanie Międzynarodowego Dnia Kobiet do innych niż sprzedażowe celów. W tym miejscu pokażę Wam kilka przykładów kampanii wizerunkowych i wspomagających walkę o prawa kobiet na świecie.
The Body Shop w swojej kampanii mocno akcentuje wsparcie dla równych praw kobiet, podając przykłady swoich inicjatyw wspierających lepsze warunki pracy.
Ta kampania społeczna została uzupełniona na Instagramie o ciekawy filmik:
Post udostępniony przez The Body Shop Official (@thebodyshop)
Wsparcie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet pokazała też marka Kate Spade New York, stawiając na kobiecą solidarność.
Podkreślając przy okazji wyznawane przez Athleta wartości, takie jak fair trade, czy wspieranie kobiecej siły, marka postawiła na wartości i ukazanie praw kobiet w ich codziennym życiu.
Z kolei Zalando zachęcało kobiety do świętowania swojej unikatowości. Podkreślając, że nie jest istotnym to, jaki kobieta ma styl, czy jaki nosi rozmiar, ale najważniejsze jest bycie po prostu sobą.
Świetną kampanię z okazji Dnia Kobiet przygotowała też marka Sephora:
Podsumowanie
Jak widać, istnieją dwa główne nurty w celebrowaniu Dnia Kobiet. Część marek postawiła na komunikację sprzedażową - oferując Paniom atrakcyjne rabaty lub niespodzianki, a część - akcentując siłę i niezależność kobiet na świecie. Niezależnie od wybranego nurtu, marki świetnie wykorzystały Real Time Marketing w swoich działaniach marketingowych.