Według badań Providenta, aż 84% mężczyzn zamierza zrobić prezent bliskiej osobie na Dzień Kobiet. Warto wykorzystać tę okazję w Real Time Marketingu, a przy okazji zwiększyć ruch i zysk w swoim e-commerce.

dzien-kobiet11

Skoro o zyskach mowa, na Dzień Kobiet mężczyźni zamierzają wydać ok. 60 złotych. Jednak najwięcej na to święto przeznaczą mężczyźni w wieku 25-39 lat, deklarując średnią kwotę w wysokości 81 zł.
Zachęcając klienta do kupna pamiętaj, by zróżnicować ofertę i ceny tak, by nie wyszedł z krzykiem z Twojego e-sklepu :)
giphy-3
Kolejnym istotnym elementem, o którym powinieneś pamiętać, jest różnica między tym, jak kupują kobiety i mężczyźni. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób kobiety i mężczyźni podchodzą do kwestii zakupów w sieci - i wykorzystując różnice, odpowiednio podejść do nich z komunikatem. Dlatego planując kampanię, kieruj się kilkoma istotnymi czynnikami:

  • Mężczyźni szukają informacji o produkcie, podczas gdy kobiety szukają promocji. Dlatego kierując mailing do mężczyzn, skup się na konkretach opisując korzyści produktu i dlaczego klient powinien podarować właśnie ten prezent swojej kobiecie.
  • Kobiety szukają rabatów i porównują ze sobą różne produkty, podczas gdy mężczyźni kupują, gdy znajdą pierwszy produkt odpowiadający ich oczekiwaniom. Aby namówić klienta do zakupu, dodaj duży przycisk CTA, który namówi klienta do zdecydowania się na ten konkretny prezent. giphy-5
  • Mężczyźni częściej niż kobiety kupują mobilnie. Wykorzystaj tę informację i pamiętaj o responsywności mailingu, strony i landing page oraz intuicyjnej procedurze zakupu.
  • Zarówno kobiety jak i mężczyźni cenią sobie rekomendacje. Dodaj kilka opinii od innych osób, które już kupiły ten produkt i są z niego zadowolone.
  • Mężczyźni szybciej zdecydują się na zakup, jeśli na stronie znajdą szczegółowy opis produktu i dodatkowe informacje o samym sklepie, np. zdjęcia siedziby sklepu stacjonarnego, aby móc zweryfikować podmiot, w którym dokona zakupu.

Promuj produkty na ok. tydzień przed świętem by konsument miał czas na zastanowienie się i powrócenie do Twojego e-sklepu. Pamiętaj również o połączeniu działania w social media z mailingiem, by osiągnąć efekt synergii.

Mam dla Ciebie jeszcze kilka istotnych kwestii, o których warto pamiętać tworząc kampanię mailingową na Dzień Kobiet:

  • Targetowanie -  podziel adresatów na różnorodne grupy. W tym wypadku najlepsze będzie targetowanie przez płeć. Chyba nie chcesz zdradzić kobietom, co mogą dostać na prezent i zepsuć im niespodzianki? :) Z kolei dla tej części płci pięknej, które chcą sobie sprawić przyjemność, skieruj osobny komunikat.
  • Rozplanuj wysyłkę - dwukrotny mailing będzie najlepszym rozwiązaniem. Pierwszy na ok. 4-5  dni przed świętem, do wszystkich zapominalskich, by przypomnieć im o zbliżającym się święcie. Drugi natomiast na 2-3 dni przed Dniem Kobiet, do osób, o których wiemy, że nie odczytały go za pierwszym razem. Wyślij wiadomośc także do tych, które mailing odczytały, ale nic nie kupiły, by przypomnieć im o ostatniej szansie na dostawę przed 8 marca.
  • Personalizuj temat - możesz zastosować personalizację imieniem, które powoduje wzrost OR o 126%
  • Zaoferuj coś ekstra. Dla mężczyzn darmową dostawę, a dla kobiet extra bonus w postaci kuponu rabatowego na kolejne zakupy, małą czekoladkę itp.
  • Sugeruj prezenty. Mężczyźni z pewnością docenią Twoją dobrą radę. Podpowiedz im, co kobiety chciałyby otrzymać

Dzień Kobiet w e-commerce - jak robić to dobrze?

Mając na uwadze rady wymienione powyżej, pamiętaj, by dobrze przygotować mailing na Dzień Kobiet, w taki sposób, aby trafiał w gusta obu płci.

Mailing dopasowany do mężczyzn

Pierwsza rzecz, na którą zwróciłam uwagę w poniższym mailingu to prosty przekaz, przejrzysty układ graficzny i widoczne przyciski CTA. W mailingu jest zawarte kilka informacji - pierwsza część to zachęta do poszukiwania prezentu na Dzień Kobiet. Dla osób potrzebujących konkretnej rekomendacji jest informacja o zegarkach, na które jest przecena -20%.

Ostatnia część jest przeznaczona dla łowców zniżek, gdzie mogą upolować przeceny do -70%
dzien-kobiet-4

Przejrzysty układ graficzny

Tym razem wyróżnia się bardzo przejrzysty układ mailingu. W zależności od tego, czy obdarowane kobiety są molami książkowymi, mają bzika na punkcie pielęgnacji albo zdrowego żywienia, e-sklep proponuje różnorodne prezenty.

Dla zdecydowanych jest przycisk CTA z ceną, która przenosi nas na stronę transakcyjną. Dla tych co chcą się jeszcze zastanowić, button “Sprawdź” kieruje na stronę z opisem produktu.
dzien-kobiet-6

Zaoferuj darmową dostawę

Dla e-commerców bardzo dużą konkurencją w tym dniu są sklepy stacjonarne. By nieco odwrócić tę tendencję, wyróżnij się i zachęć e-konsumentów do zakupu i zaoferuj darmową dostawę:
dzien-kobiet-7

Gwarancja dostawy na czas

Kolejnymi argumentami, na które powinieneś zwrócić uwagę, chcąc sprzedać w tym dniu produkty, to gwarancja dostawy na czas. Możesz również użyć dodatkowego bodźca w postaci rabatu.
dzien-kobiet-8
Jednak czy Dzień Kobiet w e-commerce jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn? Niekoniecznie. Kobiety oprócz tego, że chcą być obdarowane mają w tym dniu okazję, by poszaleć na specjalnie dedykowanych wyprzedażach :)
giphy-4
Dlatego jako e-sklep zachęć kobiety, by celebrowały swoje święto. Możesz to zrobić na kilka sposobów.

Dodatkowa promocja

Dzień Kobiet w e-commerce, to okazja by tak jak Lookbook Store skusić klientki rabatem -15%. Przeceny na początku nowej kolekcji w branży odzieżowej to nie lada gratka i dobry argument dla tych, co chcą sprawić sobie przyjemność w ten wyjątkowy dzień. Zwróć uwagę na kilka ciekawych zabiegów, które są tutaj zastosowane. Ciekawa czcionka w stylu Walt'a Disney'a oraz specjalnie wygenerowany kod rabatowy, a na końcu mailingu zachęta do szerowania z linkiem "Forward to Friend"
dzien-kobiet-2

Buduj relację

Możesz również zaczerpnąć inspirację z United Colors of Benetton i po prostu życzyć kobietom wszystkiego najlepszego z okazji ich święta. Taka forma wiadomości buduje relacje między klientem a marką i i może pozytywnie wpłynąć na Twój wizerunek.
dzien-kobiet-3

Girl power!

Z kolei firma Sweaty Betty wykorzystała tę okazję do przedstawienia inspirujących kobiet z krótkim opisem ich osiągnięć. Dzięki temu kobiety mogą się identyfikować z silnymi osobowościami. Dodatkowa sprzedaż produktów wygląda w tym przypadku nieco subtelniej. Jest to świetny przykład na wykorzystanie content marketingu w email marketingu :)
dzien-kobiet

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię różnymi kampaniami na to wyjątkowe święto i będziesz mógł na spokojnie przygotować swój e-commerce do Dnia Kobiet :)

Obserwuj nasze profile social media