Joanna Wójcik wpis utworzony wpis edytowany
Więcej niż Employer Branding – rekrutuj skutecznie wykorzystując email marketing
Powrót do listy wpisówSzukasz sposobów, dzięki którym łatwo dotrzesz do najbardziej wymagających kandydatów? Nie wiesz jak włączyć do swojej strategii rekrutacyjnej nowoczesne narzędzia, które pomogą Ci zbudować silną markę pracodawcy?
Weź udział w naszym bezpłatnym webinarium, podczas którego Łukasz Jarota i Michał Szot ze Studia Wiedzy oraz Olgierd Sroczyński z zespołu FreshMaila wyjaśnią, jak wykorzystywać nowoczesne narzędzia marketingowe, aby pozyskać najlepszych pracowników na rynku.
Podczas gromadzenia cv oraz bezpośrednich spotkań z kandydatami, np. podczas targów pracy stale pozyskujesz adresy email. Niewielu rekruterów wykorzystuje je, aby budować trwałe relacje z potencjalnymi pracownikami i pozytywnie wpływać na wizerunek firmy jako pracodawcy.
Odpowiednio wykorzystana baza kontaktów pozwoli Ci zoptymalizować swoje działania rekrutacyjne oraz pozostać w kontakcie z kandydatami, którym nie możesz obecnie zaproponować posady. Zobacz jak to zrobić w praktyce.
Chcesz wykorzystywać nowoczesne narzędzia marketingowe, aby jeszcze skuteczniej pozyskiwać utalentowanych kandydatów, ale nie wiesz od czego zacząć?
Weź udział w naszym bezpłatnym webinarium 17.08.16 r. o godz. 10:00, podczas którego Łukasz Jarota i Michał Szot ze Studia Wiedzy oraz Olgierd Sroczyński z zespołu FreshMaila wyjaśnią:
- jak przygotować techniczne narzędzia rekrutacji i obrandować je własną marką,
- jak stworzyć plan komunikacji z wykorzystaniem kampanii reklamowych email i działań w social media,
- jak dzielić się kontaktami, aby generować leady.
Ilość miejsc jest ograniczona, zapisz się na bezpłatne webinarium już teraz.
1. Buduj bazę kandydatów wszędzie tam, gdzie to możliwe
Nie tylko nadesłane cv powinny być dla Ciebie źródłem danych kontaktowych potencjalnych pracowników. Możesz pozyskiwać adresy email nowych kandydatów identycznie jak robią to marketerzy, czyli np. poprzez wartościowe treści, które publikujesz na swojej stronie www.
Sprawdzałeś kiedyś jak wiele osób odwiedza zakładkę kariera Twojej firmy lub przegląda oferty pracy? Każde takie anonimowe wejście możesz zamienić w wartościowy kontakt do potencjalnego kandydata.
Rozpoczęcie własnych działań email marketingowych ma bardzo niski próg wejścia i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Wystarczy, że odpowiednio skonstruujesz formularz zapisu na swojej stronie lub w zakładce kariera i będziesz na nich publikować angażujące treści, które skłonią odbiorców do zostawienia swojego adresu email.
Nawet jeżeli w Twojej firmie prowadzone są już działania email marketingowe, powinieneś prowadzić osobną subskrypcję do celów employer brandingowych.
To miejsce, w którym dobrze jest umieszczać wywiady z pracownikami firmy czy omówienie projektów i case study, w których Twoja firma bierze udział. Powinny to być materiały, bezpośrednio związane z firmą jako pracodawcą, chęć zakupu produktu danej firmy a chęć pracy w niej to oczywiście dwie różne kwestie.
Możesz również budować swoją bazę kandydatów wszędzie tam, gdzie ich spotykasz, np. podczas rozmów kwalifikacyjnych czy targów pracy. Dzięki zainstalowanej na tablecie aplikacji FreshForm, możesz zbierać adresy email także będąc offline. Gdy ponownie będziesz w zasięgu sieci, zostaną one automatycznie zsynchronizowane z Twoją listą mailingową we FreshMailu.
2. Prowadź spersonalizowaną komunikację z kandydatami
Email marketing to narzędzie, które nie tylko pozwoli Ci zostać w kontakcie z potencjalnymi pracownikami poprzez interesujące treści, które przesyłasz, ale także poprzez personalną relację, którą za jego pomocą stworzysz.
Kandydat, który będzie otrzymywał regularnie wiadomości z życia firmy, będzie się czuł z nią mocniej związany, prawie tak jakby był jej częścią. Ułatwi mu to zaklimatyzowanie się w nowym miejscu i zwiększa Twoje szanse, że zaaplikuje do firmy, którą już nieco zna, zamiast do anonimowej konkurencji.
#emailmarketing sposób na spersonalizowaną komunikację z kandydatami #hr Click to Tweet
Każda wiadomość, którą prześlesz do swoich subskrybentów może zostać spersonalizowana za pomocą dedykowanych tagów, które w niej umieścisz.
Za ich pośrednictwem system do email marketingu zaczyta do treści wiadomości imię odbiorcy w odpowiedniej formie, miasto, w którym kandydat mieszka czy inną dowolną wartość, która sprawi, że email będzie miał bardziej personalny charakter.
Dla przykładu, dzięki tagom wyślesz kandydatom maila z użyciem ich imienia w tytule, jak np. „Joanno, zobacz jakie nowe stanowiska powstają w firmie XYZ”. Dodatkowo zamiast szablonowych wiadomości, które wysyłasz np. w podziękowaniu za udział w rozmowie kwalifikacyjnej zaczniesz tworzyć bardziej spersonalizowane maile.
3. Oszczędzaj czas, dzięki autoresponderom
Autorespondery to automatyczne wiadomości, które są przesyłane przez system do email marketingu do odpowiednich odbiorców, po wystąpieniu danego wyzwalacza. Taka automatyzacja wysyłek pozwala na zachowanie ciągłości komunikacji i reakcję na działania Twoich odbiorców przez całą dobę, oszczędzając tym samym Twój czas.
Co to oznacza? Nie musisz sprawdzać czy jakiś nowy kandydat zostawił Ci swój adres email i wtedy wysyłać do niego wiadomości powitalnej.
System do email marketingu wyśle za Ciebie spersonalizwaną automatyczną wiadomość, np. z zapytaniem jakich stanowisk kandydat poszukuje, sprawiając wrażenie maila, który byłby wysłany samodzielnie przez nadawcę.
Co więcej, za pośrednictwem autoresponderów stworzysz nawet cały cykl wiadomości z informacjami o Twojej firmie, które wyślesz do wszystkich kandydatów. Taką serię maili przygotujesz ustawiając kilka autoresponderów i określając ich czas jako np. 1 dzień po zapisie na listę, 3 dni, tydzień, itd.
Cykl wiadomości powitalnych może edukować Twoich odbiorców lub wprowadzić ich w tajniki działania Twojej organizacji.
Pamiętaj, że tworzysz treść autoresponderów tylko raz, następnie system do email marketingu będzie z nich samodzielnie korzystał. Odbiorcy będą mieć wrażenie, że rzeczywiście są z Tobą w kontakcie, kiedy Ty zyskasz czas na inne ważne zadania.
Chciałbyś wykorzystywać możliwości jakie daje email marketing podczas rekrutacji pracowników czy budowania rozpoznawalnej marki pracodawcy a nie wiesz od czego zacząć? Weź udział w naszym bezpłatnym webinarium 17.08.16 r. o godz. 10:00. Ilość miejsc jest ograniczona, więc zapisz się jak najszybciej.