Eliza Gniadek wpis utworzony wpis edytowany
Inspirujące mailingi na lato
Powrót do listy wpisówNadejście lata, a wraz z nim gorących wyprzedaży, to dla branży ecommerce wyraźny skok sprzedaży. Marki prześcigają się w komunikowaniu rabatów, a trzeba przyznać, że konkurencja jest duża. Walka o konsumenta nie oznacza jedynie wojny cenowej. Klienci oczekują dziś nie tylko niskiej ceny, ale również inspiracji i trendów, którymi będą mogli się kierować - szczególnie w branży modowej.
Oferowanie klientom wartości dodanej (czyli wspomnianych inspiracji, a także porad, ciekawych historii czy zabawnego contentu) ułatwi im dokonanie wyboru na wirtualnych sklepowych półkach. Marce z kolei pozwoli budować autorytet i grono lojalnych odbiorców.
O sukcesie Twoich działań zadecyduje przede wszystkim wybór najbardziej efektywnego narzędzia w kontekście Twojej grupy docelowej. Według danych od Custora, w ecommerce to email marketing jest odpowiedzialny za ponad 18% sprzedaży. Nie zapomnij więc o ujęciu go w swojej strategii dotarcia do klienta.
W tym artykule znajdziesz najciekawsze mailingi tego sezonu, z których możesz czerpać inspirację.
Kieruj spójny komunikat
Chcesz zakomunikować Letnią Wyprzedaż w swoim sklepie? Możesz to zrobić przez wyraźny i jasny przekaz promocyjny, dostosowany formą do plakatów, które widzisz przechadzając się po sklepie. Tak zrobił np. JD Sports Fashion. Przyznasz, że nie da się go nie zauważyć:
Nie tylko wyprzedaże
Klienci kochają wyprzedaże, ale newsletter to miejsce, w którym oprócz komunikowania o zniżce, możesz dać też wiele więcej. Inspiruj, motywuj i edukuj swoich odbiorców. Tak jak robi to Tchibo, które, ogólnie kojarzone z kawą, w swoich kampaniach skupia się również na pozostałych produktach ze swojej oferty (w dodatku grupuje je tematycznie). Zwróć uwagę na to, że oprócz treści sprzedażowych, znalazły się tam również edukacyjne (4 kroku do perfekcyjnej kawy) oraz optymalizacyjne (Powiedz nam, jaki temat Cię interesuje).
Klienci kupują oczami
Nie da się ukryć, że dobrze zaprezentowany produkt zachęca do jego zakupu. Dlatego dbałość o dobre zdjęcia, inspirujące otoczenie to połowa sukcesu. Zobacz, jak swoje produkty z oferty przedstawia H&M Home – aż chciałoby się poczuć ten wakacyjny klimat...
Mów językiem Twoich klientów
Jego przeciwieństwem, zarówno w doborze kolorów jak i ogólnego charakteru wiadomości jest mailing przygotowany przez DENY Design. Przez minimalistyczny, ale przejrzysty wygląd i użycie potocznego słownictwa (OMG, WHAT?!) komunikuje to, co najważniejsze (SALE) w bardzo przystępnej formie.
Powiedz wyraźnie, co ma zrobić odbiorca
Spójrz na mailing marki Simple. Jasny przekaz, wyróżniony procent przeceny, przykłady produktów i jeden przycisk CTA - to wszystko składa się na komunikat, po którym odbiorca wie doskonale, co czeka go po kliknięciu w przycisk.
Zagraj w skojarzenia
Świetny przykład takiego zabiegu prezentuje marka Soft Surrounding. Kojarzące się z wakacjami tło wypełniają zdjęcia i ułożone między nimi drobne przedmioty - jak w albumie z wymarzonej, dalekiej podróży - idealnie wprowadzają odbiorcę w zrelaksowany, letni nastrój.
Inspiruj i edukuj
Jakie kolory są teraz modne? Co ubrać na pierwszą randkę? Jak łączyć ze sobą dodatki? Klienci często szukają takich informacji. Dobrze jest więc podać im je na tacy! Pozwól swojemu odbiorcy inspirować się Twoimi produktami. Pokaż, jak najlepiej użyć ich w życiu codziennym, pokaż je “na żywo” i zwiąż z nimi pozytywne skojarzenia.
Shopbop uczy, jak odpowiednio dobrane akcesoria mogą ożywić garderobę. Prosta grafika - zdjęcie i dorysowane strzałki oraz opisujące je krótkie teksty nie męczą odbiorcy, a jednocześnie wyjaśniają wszystko, co jest do wyjaśnienia.
Jedyne, czego tu brakuje to wyróżniającego się przycisku CTA, ale być może twórcom bardziej zależało na edukacji odbiorcy niż zachęceniu go do natychmiastowych zakupów.
Inny przykład tej samej marki pokazuje trendy noszenia “od stóp do głów” jednego z podstawowych kolorów. Trzy przykłady, które obrazują użycie tego trendu na żywo oraz proste CTA. Nic więcej nie potrzeba:
Jeszcze jeden przykład zaprezentowany przez Shopbop inspiruje, a jednocześnie wzbudza pozytywne emocje. Piękne zdjęcia, romantyczny klimat - aż chce się tam być! Atutem tego mailingu jest ustawienie pod każdym zdjęciem CTA: “Shop this look”, które po kliknięciu pokazuje zestaw użyty do stylizacji wraz z informacją o cenie produktów i ich dostępności w sklepie. Piękne i zarazem praktyczne rozwiązanie.
Kobiety korzystają z wyprzedaży najchętniej
Kobiety wydają więcej w Internecie, kupują częściej i są bardziej lojalne wobec marek, z którymi postanowiły się związać. Mając tą wiedzę, warto kierować do nich dedykowany mailing. Zobacz, jaką komunikację do kobiet kieruje marka Kate Spade New York.
Użycie pastelowych barw, lekko słodkiego designu i tekstu przemawiającego bezpośrednio do głębi kobiecości doskonale wpasowuje się w charakter odbiorcy. Dodatkowo główna grafika świetnie obrazuje treść mailingu (don’t be shy), dodając mu jeszcze więcej uroku.
Postaw na minimalizm
Mniej znaczy więcej, szczególnie wśród marek premium. Doskonale wie o tym Dolce & Gabbana. Elegancki i minimalistyczny styl mailingu skupia uwagę odbiorcy na meritum - czyli treści wiadomości i jednym, wyraźnym CTA. Nie ma tu nic niepotrzebnego, a połączenie klasycznej czerni z białym napisem daje poczucie ekskluzywności.
Podobny styl zastosowała marka Chanel, prezentując odbiorcom ciekawie zedytowaną grafikę i prosty przekaz o wiosenno-letniej wyprzedaży.
Opowiedz historię
Jak już pozostajemy przy eleganckich, klasycznych formach, warto zwrócić uwagę na mailing Kate Spade New York. Zachowany w stylu starej kroniki, opowiada historię sensacji, która rozpoczęła modę na noszenie czerni podczas letnich miesięcy. Odbiorca nie tylko przekonuje się do zakupu czarnego obuwia, ale odkrywa początki panującego do dziś trendu.
Przykuj uwagę... gifem
Czy nie jest tak, że odruchowo zwracamy uwagę na wszystko to, co się porusza?
Yes jednym dużym obrazkiem wprowadza nas w wakacyjne klimaty, jednocześnie przedstawiając swoje produkty.
DeeZee wykorzystało ten odruch i stworzyło mailing informujący o weekendowej promocji... z gifem w treści. Oprócz migającego tekstu, twórcy wpadli na świetny pomysł wykorzystania kalendarza. Często zakreślamy ważne dla nas daty, aby o nich nie zapomnieć. Zastosowany ten mechanizm w mailingu utrwali dodatkowo u odbiorcy czas trwania promocji.
Podobnie gif wykorzystała marka GAP, ożywiając swoją wysyłkę przez zabawne, animowane elementy.
Dodaj do swojego maila treści video
Tak, jak zrobiła to marka Super-Pharm. Letnie kolory i wesoły charakter wysyłki kojarzą się z wakacyjną sielanką. Dołączony do treści film video uzupełnia przekaz o dodatkowe informacje, a jednocześnie podnosi atrakcyjność wiadomości.
Sam stwórz szablon mailingu
Jak już zainspirowałeś się mailingami znanych marek, czas, abyś sam stworzył własny, profesjonalny szablon, który przyciągnie uwagę i zainspiruje Twoich subskrybentów. W FreshMail Designerze zrobisz to za pomocą kilku kliknięć. Wybieraj z wielu doskonałych szablonów, dowolnie je edytuj i dodawaj swoje elementy. Przekonaj się, jakie to proste!
Tworząc profesjonalny szablon mailingu warto czerpać inspiracje od znanych brandów. Zobacz, jak za pomocą FreshMail Designera, krok po kroku stworzyć takie szablony, jak znane światowe marki. W artykule znajdziesz praktyczne wskazówki i ciekawe triki. Poznasz też elementy, które zawsze powinny znaleźć się w mailingu.