Paweł Sala
wpis utworzony
wpis edytowany
Zakończyły się Targi Turystyczne ITM Warsaw
Powrót do listy wpisówKalendarz
Marketera 2021
Zaplanuj najlepsze
kampanie tego roku!

Właśnie zakończyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITM Warsaw w których FreshMail wziął aktywny udział. Odbyły się one w dniach 27-29 stycznia 2012 w Centrum Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.
Reprezentant FreshMaila, Filip Kłodawski, wystąpił z prelekcją pt. "Skuteczne formy komunikacji - e-mail marketing w branży turystycznej".
Targi odwiedziło 2135 gości biznesowych oraz 4304 klientów indywidualnych, czyli łącznie 6439 gości. Liczba gości targów wzrosła o 31% w stosunku do zeszłorocznej edycji.
Na targach wystawiło się ponad 160 wystawców z ponad 20 krajów, takich jak: Turcja, Egipt, Tunezja, Maroko, Etiopia, Kenia, Algieria, Indonezja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Indie, Nepal, Armenia, Grecja, Włochy, Andora, kraje skandynawskie (w tym Norwegia), Niemcy, Ukraina, Macedonia (BRJM), Kanada oraz Polska. Swoje stoiska miały kraje, regiony i miasta, biura podróży i touroperatorzy, agencje incentive, hotele, centra konferencyjne, linie lotnicze i wielu innych podmiotów. Wystawcy przedstawili ofertę dla klientów indywidualnych i biznesowych.
W ramach części ITM Business Tourism zaprezentowało się 26 wystawców, odbyła się też wizyta hosted buyer z Niemiec, Francji, Szwajcarii, Belgii, Rosji, Macedonii (BRJM), Łotwy, Czech, Słowacji, Kanady i Polski.
W ramach ponad 30 wydarzeń towarzyszących targom znalazło się m.in. podsumowanie roku 2011 w turystyce i omówienie trendów na nadchodzący rok.
Dr Krzysztof Łopaciński z Instytutu Turystyki podczas swojej prezentacji dotyczącej turystyki przyjazdowej ocenił, że w 2011 roku do Polski przyjechało o 4,4% turystów zagranicznych więcej niż w 2010 roku – łącznie około 13,2 milionów osób. Największy wzrost, o 15,4%, dotyczył przyjazdów turystów z Białorusi, Rosji i Ukrainy. Jeśli chodzi o kraje Unii Europejskiej, spadła jedynie ilość turystów z Wielkiej Brytanii – o 3,1%.
Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, analizując sytuację na rynku turystyki wyjazdowej podał, iż Polacy mniej chętnie decydowali się w zeszłym roku wyjazdy do Afryki Północnej, wybierając raczej wakacje w Europie. Trend ten utrzyma się w 2012 roku – już dokonane rezerwacje pokazują, iż najpopularniejszymi destynacjami Polaków będą w bieżącym roku: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt i Bułgaria. Rośnie też liczba rodaków decydujących się na spędzenie wakacji w egzotycznych krajach, w Azji czy Ameryce Południowej.
Jedno jest pewne – polska turystyka nie musi bać się kryzysu.