Barbara Prus wpis utworzony wpis edytowany
5 skutecznych pomysłów na świąteczny e-mail marketing
Powrót do listy wpisówE-mail marketing jest skutecznym sposobem na komunikację z klientami podczas gorących okresów sprzedażowych w ciągu roku. Wśród natłoku pomysłów marketingowych zdecyduj się na te, które są efektywne i ocieplą wizerunek Twojej firmy. Poznaj elementy newslettera, które angażują odbiorcę.
Zwiększ ilość otwartych kampanii
Temat wiadomości to pierwszy krok do sukcesu Twojego newslettera. Nie zapominaj jednak o tym, że większość skrzynek pocztowych wyświetli również pierwsze zdanie (preheader) widoczne w kreacji. Zazwyczaj jest to sformułowanie zachęcające do otwarcia wiadomości w przeglądarce: “Mail nieczytelny? Zobacz w przeglądarce”. Wykorzystaj tę przestrzeń, która jest widoczna jeszcze przed otwarciem newslettera. Wstaw w to miejsce własną angażującą treść, która zachęci odbiorcę do otwarcia newslettera. To właśnie to jedno zdanie, może mieć wpływ na to, że ktoś zdecyduje się zapoznać z Twoją ofertą. Napisz o tym, jak niewiele czasu zostało, aby zakupić prezenty, np. “Zostało już tylko 14 dni do gwiazdki, spiesz się!”. Przykład prezentuję poniżej.
Możesz w ten sposób podkreślić dodatkowe zalety, jakie oferujesz klientom podczas świątecznych zakupów online. Jest to czas, kiedy zdanie: “Darmowa dostawa jeszcze przed świętami” może wyróżnić ofertę na tle konkurencji.
Dowiedz się, jak stworzyć preheader w kilku prostych krokach.
Stwórz content oparty na języku korzyści
Po otwarciu wiadomości, kolejnym zadaniem, marketera jest zaciekawienie odbiorcy. Pomóż konsumentowi w wyborze właściwych prezentów, potraw, czy np. wystroju świątecznego wnętrza. Twórz treści świąteczne w formie poradnika. Podziel newsletter na kategorie dostępnych produktów, takie jak oferta, która przypadnie do gustu kobietom, mężczyznom albo dzieciom. Całość powinna zostać opatrzona wskazówkami działania dla potencjalnego klienta, poszukującego prezentu dla bliskich. Postaraj się wczuć w rolę kupującego, który jest zagubiony, otrzymując wiele ofert jednocześnie. Ważne jest, aby znalezienie pomysłu na prezent, wśród Twoich produktów było dziecinnie proste. Pamiętaj o języku korzyści oraz spełnianiu oczekiwań użytkowników.
Jeśli posiadasz imiona swoich odbiorców w bazie, to koniecznie wykorzystaj to poprzez personalizację treści. Kliknij tutaj, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zwrócić się do odbiorcy na “Ty”. Dodatkowo możesz zachęcić użytkownika do interakcji - wstaw w treść quiz, który np. zasugeruje odpowiedni prezent ze względu na zainteresowania.
Estetyczne i wartościowe grafiki to must-have w świątecznych wiadomościach
Podczas tworzenia świątecznego newslettera kluczowe są grafiki, jakie zamieścisz w kampanii. Powinny one być przede wszystkim radosne i przyciągające uwagę. Pamiętaj jednak, że możesz wykorzystać je również, by w ciekawy sposób przedstawić np. bestsellery w swoim sklepie. W okresie świątecznym szczególnie zwróć uwagę na możliwość zastosowania infografiki jako głównego elementu Twojej wysyłki.
Jeśli nie przekonują cię statyczne grafiki, to przyciągnij uwagę odbiorcy GIFem. GIF może stworzyć świąteczną atmosferę - padający śnieg czy otwierany prezent to może być strzał w dziesiątkę. Skutecznym pomysłem jest także użycie grafiki przedstawiającej kalendarz miesięczny. Na kalendarzu zaznacz np. ostateczną datę zamówienia, które zostanie dostarczone przed świętami. Możesz również podkreślić daty, na które szykujesz specjalne rabaty dla swoich klientów.
Spraw odbiorcy radość i skłoń do działania
Jeśli głównym celem Twojego newslettera jest konwersja, zastosuj bardzo skuteczne rozwiązanie. Osadź w treści kampanii grafikę, przedstawiającą prezent. Następnie nanieś na nią widoczny button CTA (Call To Action) ze słowami: “Rozpakuj prezent”. Odbiorca “rozpakowując” prezent zostanie przeniesiony do sklepu, gdzie będzie na niego czekała specjalna oferta rabatowa. Takie działanie może przyczynić się do ocieplenia wizerunku Twojej firmy. Wpłynie również na to, że nazwa brandu zostanie zapamiętana, a dodatkowo kupujący poczuje się czymś obdarowany.
Oprócz tego skorzystaj z licznika czasu. Zaznacz, że Twoja oferta jest limitowana. Wpłynie to na skuteczność akcji promocyjnych, wyzwalając spontaniczne reakcje zakupowe. We FreshMailu licznik czasu dodasz w prosty sposób. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej na ten temat.
Zasugeruj zakup dodatkowych produktów
Okres świąteczny to doskonały czas na wykorzystanie cross-sellingu. Jest to technika sprzedaży, polegająca na zaproponowaniu klientowi np. produktu, który uzupełni to, co już znajduje się jego koszyku. Dla przykładu, jeśli klient kupuje laptop, to z pewnością przydadzą mu się również myszka czy torba na komputer. Spróbuj zastosować taką technikę w swojej branży właśnie w okresie świątecznych zakupów, ponieważ wielu klientów potrzebuje porady: “co mogę kupić na prezent?”.
Zwróć uwagę na to, że część z odbiorców może robić zakupy świąteczne na ostatnią chwilę. Wykorzystaj to i zasugeruj zakup zestawu produktów w okazyjnej cenie. Połącz ze sobą produkty, które sprawdzą się na prezent np. dla pary.
Podsumowanie
- Dodaj ciekawy preheader widoczny na większości skrzynek po temacie wiadomości.
- Pisz językiem korzyści i wciel się w rolę kupującego.
- Przygotuj estetyczne grafiki świąteczne.
- Wstaw angażujące CTA.
- Wykorzystaj potencjał cross-sellingu.