Paweł Sala
wpis utworzony
wpis edytowany
Raport strategiczny IAB Polska Internet 2010 Polska – Europa – Świat – już dostępny!
Powrót do listy wpisówKalendarz
Marketera 2021
Zaplanuj najlepsze
kampanie tego roku!

Długo oczekiwany Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2010 jest już dostępny na stronie IAB. Zachęcamy do lektury, zwłaszcza rozdziału o e-mail marketingu, którego jesteśmy współautorem :)
Wydatki na e-mail marketing wciąż rosną
Kolejny rok z rzędu rynek e-mail marketingu notuje wyraźny wzrost, zyskując na znaczeniu w opinii i budżecie marketerów. W porównaniu z rokiem ubiegłym wydatki na e-mail marketing wzrosły o 17%. Jest to efekt rosnących kompetencji firm, kompleksowej obsługi, pojawiających się wciąż nowych usług oraz przede wszystkim skuteczności kampanii e-mail marketingowych.
Newslettery
Rok 2010 możemy na pewno zaliczyć do udanych dla komunikacji newsletterowej. Firmy e-mail marketingowe odnotowały wyraźny wzrost wolumenu wysyłanych maili średnio o 82% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Rośnie zainteresowanie profesjonalnymi narzędziami do e-mail marketingu jak FreshMail :), które umożliwiają coraz efektywniejszą wysyłkę kampanii dzięki rozwiązaniaom takim jak np. personalizacja, content dynamiczny, segmencja, geotargetowanie, moduł antyspamowy.
IAB przeprowadziła badania, z których wynika, że 93% respondentów subksrybuje newslettery. Najczęściej subskrybowane są newslettery branżowe 75% badanych oraz reklamowe 37% badanych.
Średnik wskaźnik open rate w roku 2010 wyniósł 15,68% (ze względu na ograniczenia programów pocztowych wskaźnik ten nie odzwierciedla wszystkich otwartych maili). Średni wskaźnik CTR wyniósł natomiast 4,07%.
Trendy w email marketingu 2010
- Kody kreskowe QR
- Zakupy grupowe
- Zaawansowane targetowanie treści
- Integracja z mediami społecznościowymi
- Eyetracking
- Zastosowanie zewnętrznych baz danych.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią całego raportu.