Paweł Sala
wpis utworzony
wpis edytowany
FreshMail w Raporcie Strategicznym IAB Polska Internet 2011
Powrót do listy wpisówKalendarz
Marketera 2021
Zaplanuj najlepsze
kampanie tego roku!

To był dobry rok dla branży internetowej. Tak jednym zdaniem można podsumować Raport strategiczny IAB Polska INTERNET 2011.
W publikacji znaleźć można dane o konsumentach online, witrynach internetowych, internecie mobilnym czy rynku e-commerce. W raporcie znalazł się także tekst dotyczący e-mail marketingu autorstwa Pawła Sali - dyrektora zarządzajacego FreshMail.
Raport to przede wszystkim ogromna ilość danych dotyczących branży internetowej i kompendium wiedzy o obecnej sytuacji na rynku.
Z e-mail marketingowego punktu widzenia, wszystko idzie w dobrą stronę. Wzrost wydatków na e-mail marketing na poziomie 26 procent w stosunku do 2010 roku, czego efektem jest fakt, że udział e-mail marketingu w całości wydatków na reklamę interaktywną osiągnął 7% w roku 2011. Pomimo tego, że e-mail marketing to jedna z najstarszych form komunikacji marketingowej w internecie to wciąż prężnie się rozwija. Dane mówią same za siebie, bowiem zwrot z każdej złotówki zainwestowanej w e-mail marketing wynosi prawie 41 zł.
Trend w jakim zmierza e-mail marketing to przede wszystkim coraz większa personalizacja mailingów. Pozostaje wiec tylko korzystać z dobrych programów do e-mail marketingu i czekać na efekty kampanii.
Raport jak na razie dostępny jest tylko w wersji papierowej, jako dodatek specjalny do Magazynu Media & Marketing Polska. Niedługo jednak ma być także do pobrania on-line.