Paweł Sala
wpis utworzony
wpis edytowany
Nowe funkcjonalności we FreshMailu. Część I – tagowanie linków [AKTUALIZACJA]
Powrót do listy wpisówKalendarz
Marketera 2021
Zaplanuj najlepsze
kampanie tego roku!

System przyspieszył, my również nie zwalniamy. Dodajemy m.in tagowanie linków, które już macie możliwość testować na swoich kampaniach.
Przede wszystkim, w drugim kroku realizacji kampanii opcje zaawansowane zostały zwinięte. Jedno kliknięcie w słowo „rozwiń” sprawi, że pojawi się długa lista zaawansowanych funkcjonalności. Założyliśmy, że nie lubicie przewijać ekranu aby przejść dalej, a czasem właśnie szybkość tworzenia kampanii jest najważniejsza.
Tagowanie linków
Ta sprytna funkcjonalność pozwala na grupowanie odnośników, co pozwoli ci np. na stworzenie grup na podstawie kliknięć w oznaczone linki. Aby to wykonać, musisz przejść do pierwszego kroku i skorzystać z edytora lub wprowadzić zmiany bezpośrednio w kodzie mailingu. Załóżmy tę ostatnią sytuację.
Żeby dodać tagi w kodzie mailingu należy dodać atrybut tags do znacznika <a>. Dokładnie, powinno to wyglądać w następujący sposób:
<a tags=”Pierwszy Tag” href=”http://freshmail.pl”>FreshMail</a>
Można także dodać więcej niż jeden tag po przecinku np:
<a tags=”Pierwszy Tag,Drugi Tag” href=”http://freshmail.pl”>FreshMail</a>
Drugi tryb dodawania i edycji tagów jest wizualny. Żeby zarządzać tagami w linkach należy zaznaczyć odnośnik oraz kliknąć w edycje linków w edytorze HTML:
Następnie w zakładce „Tagi”, która pojawi się po kliknięciu w edycję linków, można dodawać i usuwać tagi. Po kliknięciu w przycisk „OK” tagi przypisane do danego linku zostaną przeniesione do kodu HTML:
W tagach można używać wszystkich znaków oprócz przecinka, który służy jako ich separator.
Tak wprowadzone tagi można również przeglądać. Po przejściu do drugiego kroku realizacji kampanii, można przeglądać linki zawarte w mailingu wraz z przypisanymi do nich tagami. Żeby przeglądać tagi trzeba rozwinąć „Opcje Zaawansowane” i kliknąć przycisk „Edycja” w ramce „Tagi (opcja dla zaawansowanych)”:
Jak utworzyć grupę na podstawie kliknięć w otagowane linki?
Należy:
- wybrać z listy rozwijanej z grupy „Targetowanie Behawioralne” opcje „Kampania została otwarta, kliknięty został link z tagiem”,
- dodać za pomocą przycisku „Dodaj” regułę dla grupy,
- wybrać kampanie i tag, dla którego chcemy zobaczyć subskrybentów, którzy kliknęli link z tagiem,
- na końcu należy zapisać grupę za pomocą przycisku „Zapisz”.
[AKTUALIZACJA] Jak edytować tagi w drugim kroku kampani?
Po przejściu do drugiego kroku można edytować tagi. Rozpoczynamy rozwijając "opcje zaawansowane", które znajdują się na dole strony w drugim kroku tworzenia kampanii oraz klikając przycisk "edycja".
Nastąpi przekierowanie do panelu z listą linków oraz przypisanymi do nich tagami. Umożliwia on grupowe dodawanie, czyszczenie tagów dla zaznaczonych linków oraz usuwanie konkretnych tagów po kliknięciu w „X”.
Aby dodać tagi do linków należy wpisać jedno słowo lub więcej (oddzielone przecinkami) w pole "edycja tagów". Teraz wystarczy zaznaczyć linki do których chcemy dodać tag i kliknąć „Dodaj do zaznaczonych”. Aby wyczyścić tagi tylko dla wybranych linków należy je zaznaczyć i kliknąć „Wyczyść zaznaczone”. Usunięcie konkretnego tagu z linku jest prostsze - wystarczy kliknąć „X” przy danym tagu.
Chętnie poznamy Wasze doświadczenia w pracy nad tworzeniem idealnego szablonu we FreshMailu. Z wszelkimi uwagami na temat systemu, funkcjonalności zgłaszajcie się na:info@freshmail.pl.