Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
100 miejsc w sieci, gdzie może zainspirować się marketer
Powrót do listy wpisówKażdy z nas czasem tak ma. Dziesiątki projektów, kilka tekstów do napisania, ustalenie planu promocji na najbliższe tygodnie, deadline goni deadline, a Ty masz się zdobyć na kreatywność. Stop. Zamiast zamartwiać się, że będziesz gonić w piętkę, weź głęboki oddech i sprawdź:
Marketing inspiracje - zobacz te 100 miejsc koniecznie!
Dla ułatwienia Twojej pracy zebrałam 100 miejsc w sieci: blogów, portali, przydatnych narzędzi i ciekawych grup. Pozwolą Ci one znaleźć potrzebną wiedzę, a może i zagubioną wenę :) Strony podzieliłam na kategorie, aby łatwiej Ci było znaleźć te, które najlepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby.
Zacznij dzień od: czyli poranny przegląd prasy
Blogi
Social Media
Content
Email Marketing
Grafiki, video, prezentacje
Wideo
Misz Masz
Wciąż brakuje Ci pomysłu?
Jeśli widzisz, że nie dodałam miejsc, które są warte uwagi, koniecznie napisz o nich w komentarzach.
Zacznij dzień od: czyli poranny przegląd prasy
Każdy z nas ma swój poranny rytuał. Sprawdzenie maila, przygotowanie kawy, przeglądnięcie Facebooka.. Do tych zwyczajów warto dodać poranny przegląd stron branżowych. Poniżej zbiór polskich i zagranicznych miejsc, od których warto zacząć dzień.
Pamiętaj, że bycie na bieżąco z tym, co w branży piszczy, jest pierwszym krokiem, by pomysły kiełkowały w Twojej głowie, jak rzeżucha na wiosnę ;)
- Nowy Marketing - aktualne podsumowania, teksty liderów z branży, wartościowe opinie - tym charakteryzuje się Nowy Marketing
- Marketer Plus - elektroniczne wydanie magazynu o tej samej nazwie. Zbiór wiedzy od wideo marketingu, przez email marketing po social media i wiele innych.
- HubSpot - zagraniczna kopalnia wiedzy o marketingu i sprzedaży. Jeśli szukasz aktualnych treści i inspiracji, to jest to miejsce, które warto zapamiętać.
- Sprawny Marketing - jeden z ważniejszych serwisów na polskiej scenie, tworzy go grupa świetnych specjalistów od marketingu.
- MarketingLand specjalistyczna wiedza o SEM, SEO, konretne analizy, statystyki - to jest to, co wyróżnia ten magazyn.
- Brief - tym razem nie tylko o marketingu. Mnóstwo informacji ze świata start-upów, dawka wiedzy o zachowaniach konsumentów, nowych technologiach.
- Social Press - czyli moc informacji o marketingu, biznesie, przepisach prawnych, które dotyczą branży.
- Online Marketing - internetowe wydanie drukowanej wersji magazynu o tej samej nazwie, któremu zaufało już 5,000 tys. marketerów prenumerujących to czasopismo.
- Venture Beat jeden z bardziej poczytnych magazynów zagranicznych, zaraz po HubSpot. Codzienna dawka informacji m.in. o posunięciach biznesowych największych gigantów takich jak: Apple, Snapchat, Google, LinkedIn.
- Marketing przy Kawie - mnóstwo praktycznych wskazówek, konkretnych i ciekawych zarazem artykułów.
- Marketing i Biznes - magazyn internetowy o trendach w marketingu. Dla zabieganych polecam cotygodniowy skrót z wydarzeń e-commerce.
- Interaktywnie - portal o marketingu internetowym znany ze swoich comiesięcznych raportów, które dotyczą niemal każdej działki e-marketingu.
Blogi
Każdego dnia na świecie publikowanych jest ok. 2.7 mln postów. Blogerzy często dzielą się bardziej pogłębioną wiedzą i mają swój niepowtarzalny styl tworzenia. Dlatego warto śledzić ich działania i znaleźć takiego, który będzie odpowiadał naszym zainteresowaniom.
- Smart Blogger - angielski blog, świetne miejsce do poczytania o contencie, prowadzeniu bloga, działań w social mediach.
- Jacek Kotarbiński blog o marketingu- tego Pana chyba nie trzeba przedstawiać. Skarbnica wiedza o marketingu, strategii i autor bestsellerowych książek. Jego blog potrafi otworzyć na wiele kwestii.
. - Łukasz Żelezny - moc informacji o SEO, social mediach i digital marketingu.
- SoTrender - moc informacji o skutecznym prowadzeniu social mediów, wiadomości o trendach i raporty, czyli coś co Tygryski lubią najbardziej :)
- Kissmetrics - blog pełen analiz, danych i statystyk o marketingu.
- Creative Boom - nieco z innej beczki, ale warto na niego zwrócić uwagę, szczególnie jeśli pracujesz nad materiałem wymagającym kreatywności.
- Artur Jabłoński - blog o e-marketingu podzielony na kilka przejrzystych kategorii: content marketing, PPC, psychologia i badania, copywriting, social media, poradniki, freelance - czyli dla każdego coś miłego :)
- Paweł Tkaczyk - autor dwóch bestsellerowych książek, założyciel firmy Midea. Nie bez kozery znany niemal każdemu marketerowi.
- Bufferapp - anglojęzyczny blog, świetne źródło informacji m.in. o social mediach.
- Rysuje Fejsbuki - blog Tomasza Brusika. To nietypowy blog rysunkowy o tematyce głównie związanej z social mediami. Warty przejrzenia, nawet dla samych grafik.
- Mediafeed - blog Adama Przeździęka o reklamie, trendach, nowych technologiach. Znajdziesz tu ciekawe i inspirujące artykuły, które nie są robione na “jedno kopyto”. Uwaga - blog pochłania :)
- Bloomboard - ekipa Bloomboard dostarcza wiele ciekawych artykułów, z których zdobędziesz konkretną wiedzę ale także się zainspirujesz.
- Natalia Hatalska - blog autorki TrendBook’a, książki “Cząstki przyciągania”. Kategorie podzielone są m.in. na technologie, handel, lifestyle, design - warto zaglądać!
- Prowly - angielski blog m.in. o tym na co zwracać uwagę przy różnych kanałach marketingu.
- Blog Google - na ten blog na pewno warto zaglądać, by znać najświeższe aktualizacje produktowe Google.
Social Media
Social media to temat, który marketerom nigdy się nie znudzi. Nie dzieje się to bez przyczyny. Samych tylko użytkowników Facebooka jest na świecie już 2 miliardy, a średni czas spędzony w social mediach wynosi ok. 142 minuty. Stąd też należy się osobne miejsce, specjalnie dla social mediów i stron im poświęconych.
- Social Media Examiner - znajdziesz tu porady zarówno dla zaawansowanych i początkujących. Szczególnie polecam raport dotyczący marketingu w social mediach.
- AdWeek - informacje są zawężone do Facebooka i Twittera, więc jeśli chcesz szkolić się głównie w tych kanałach, to ta strona jest dla Ciebie.
- Buferapp - na tej stronie, oprócz kapitalnej treści, znajdziesz bonus w postaci 10 dniowego kursu z social mediów.
- Social Tigers - coraz mocniejszy gracz wśród agencji w Polsce. Ich baza wiedzy o social mediach jest warta przeglądnięcia.
- Why So Social - szczery (i trafny) do bólu Artur Roguski na swoim blogu często opisuje, to co inni marketerzy woleliby przemilczeć. Warto!
- Jeff Bullas - Forbes, Huffington Post, NY Times to tylko kilka tytułów gdzie publkuje Jeff. Jeden z największych guru od social mediów. Koniecznie dodaj do “ulubionych” jeśli chcesz, by świat SM nie miał przed Tobą tajemnic.
- Razor Social - piękny i przejrzysty blog, można się w nim zaczytać i wyjść… po paru godzinach.
- Monika Czaplicka - blog specjalistki od social mediów. Autorka prowadzi również profil na Facebooku “Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy”.
Content
Koszt tworzenie content marketingu jest o 62% mniejszy niż marketing zewnętrzny. Przy czym generuje aż trzy razy więcej leadów. Co więcej, aż 88% marketerów przyznaje, że używa tego kanału promocji w B2B. Jeśli jesteś jednym z nich, zobacz skąd czerpać wartościową i aktualną wiedzę.
- Content Marketing Institute - jeden z najwiekszych portali o content marketingu, najwieksi specjalisci, dla mnie - the best from the best.
- Contently - moc artykułów o content marketingu m.in. jeden z moich ulubionych, czyli jak wyglądał content marketing w 1800 roku
- White Press blog - polska odpowiedź na intensywnie rozwijający się content marketing, moc wiedzy o content marketingu i popularnym influencer marketingu.
- Neil Patel - specjalista znany m.in. z $100 000 Challenge. Narzędzia do zwiększania ruchu i dobry content marketing przetestował na samym sobie, dlatego uważam, że warto go odwiedzać.
- ABC copywriting - jedną z dewiz tego bloga jest: “Easy reading is damn hard writing” i chyba każdy marketer tworzący treści się z nimi zgodzi.
- Happy Content- blog Barbary Stawarz, specjalistki od e-marketingu, komunikacji internetowej, content marketingu. Autorka książki “Content marketing po polsku”.
- PR20/20 - angielski blog, który łączy treści contentowe z PR'em. Dostarcza podpowiedzi i rozwiązania na różne problemy marketera.
- Relevance - szukasz twardych danych do swojej pracy? Relevance dostarczy Ci mnóstwo publikacji, white paper, e-booków związanych z tworzeniem contentu i nie tylko.
Email marketing - zobacz piękne mailingi i puść wodze wyobraźni
W świecie internetu wysyłamy ok. 205 miliardów maili dziennie. Jeśli jednym z Twoich zadań jest przygotowanie mailingu i chcesz wzbogacić swoją wiedzę, koniecznie odwiedź poniższe strony:
- Return Path - specjaliści od dostarczalności dostarczą Ci, nomen omen, mnóstwo dogłębnej wiedzy o email marketingu.
- Email Monday - blog o email marketingu, pisany przez Jordie’go Van Rijn. Teksty ściśle dotyczą tego kanału marketingu i są źródłem naprawdę wielu świetnych porad.
- FreshMail Blog - cóż tu można powiedzieć, po prostu, polecamy zaglądać!
- Really Good Emails - 95 kategorii do wyboru i niezliczona ilość świetnie zrobionych emaili, czyli słowem - naprawdę dobre emaile.
- Holistice Mail Marketing - blog Kath Pay o niemal wszystkich aspektach związanych z email marketingiem.
Grafiki, video, prezentacje
- Pinterest - to miejsce może Cię skutecznie zainspirować do tworzenia pięknych grafik.
- Blog Piktochart - na blogu znajdziesz wiele inspiracji, szczególnie polecamy cykl: “education” gdzie zgłębisz swoją wiedzę o tworzeniu infografik.
- Blog Venngage - kolejne miejsce do zainspirowania się m.in. o tym jak tworzyć infografiki, jak ważny jest visual content w dzisiejszych czasach i jak to wykorzystać w swoich działaniach.
- Blog PicMonkey -na blogu znajdziesz wiele praktycznych porad, jak wykorzystać funkcje dostępne w edytorze graficznym.
- Pexels - znajdziesz tu darmowe zdjęcia stockowe, prosta wyszukiwarka zdjęć tematycznych dodatkowo ułatwi Ci poszukiwania.
- Gratisography - ponownie zbiór darmowych zdjęć w bardzo dobrej jakości.
- Video Blocks - tym razem zbiór przydatnych wideo, które możesz wykorzystać m.in. na swojej stronie.
- Pixabay - zbiór wielu bezpłatnych zdjęć o bardzo dobrej jakosci.
- Blog Prezi - jeśli chcesz, by Twoja prezentacja wyróżniała się na tle innych zrobionych w PowerPoincie, w tym miejscu dowiesz się jak to zrobić.
- Design School Canva - świetne miejsce dla początkujących jak i tych bardziej zaawansowanych. Z tego bloga dowiesz się m.in. jak tworzyć przyciągające uwagę grafiki, plakaty, jakie są nowe trendy w designie i wiele innych.
WIDEO
Ponad 3 miliardy - tyle filmików DZIENNIE internauci oglądają na YouTube. Jak wskazują badania do 2020 roku wideo będzie stanowić ponad 80% ruchu w sieci.
Popularność tego kanału świetnie wykorzystał Facebook wprowadzając możliwość nagrywania live.
Dlatego przedstawię Wam m.in. kanały na Youtube, które warto odwiedzać:
- Ted Marketing 18 minut - tyle maksymalnie mogą trwać wystąpienia na konferencjach TED. Dlatego prelegenci ściśle trzymają się tematu i wystąpienia zawierają w sobie samą istotę omawianego problemu.
- MOZ’o - twórcy tego kanały na YouTube dodali wiele ciekawych materiałów dotyczących marketingu.
- Backlinko - autor popularnego bloga Brian Dean stworzył krótkie filmiki do 10 min. maksymalnie, w 90% związane z SEO.
- Behind the Brand - kanał Behind the Brand tworzy Bryan Elliot. Na jego kanale goszczą takie nazwiska jak Seth Godin, Jamie Oliver, Jessica Biel, twórcy HubSpot’a.
- Artur Jabłoński - na tym kanale YT pojawiło się na nim dopiero kilka filmików, ale już zapowiada się bardzo ciekawie i warto śledzić jego rozwój.
- HubSpot - ponownie specjaliści od marketingu przez duże S. Treści na YouTube nie odstają od tego, co znajdziesz na wcześniej omawianym blogu.
- Guerilla Marketing - znajdziesz tutaj obszerną playlistę pt.: Guerilla Marketing Example, gdzie pokazane są ciekawe akcje agencji dla tak dużych marek jak: Coca Cola, UNICEF, Volvo itd.
- FreshMail - świeży kanał z jeszcze świeższą wiedzą o email marketingu i nie tylko.
- Smart Passive Income - Pat Flynn dostarcza konkretne porady marketingowe, case study.
- Vimeo - wykorzystaj potencjał vimeo i zobacz co możesz odkryć nowego.
- B2B marketing - jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu w B2B to ten profil jest dla Ciebie. Treści są aktualizowane na bieżąco i naprawdę jest co oglądać.
Misz Masz
Bycie kreatywnym = bycie ciekawym. Sprawdź kilka miejsc, które nie są stricte związane z marketingiem, a pozwolą Ci spojrzeć na swoją pracę z nieco innej perspektywy.
- Behance - jest to serwis, na którym artyści prezentują swoje projekty, jednocześnie promując swoją działalność. Możesz przejrzeć ogrom prac z przeróżnych dziedzin: od architektury, po grafikę animowaną, modę i wzornictwo przemysłowe.
- Creative Bloq - miejsce, gdzie możesz znaleźć mnóstwo designerskich inspiracji, pięknych grafik, porad dla grafików i nie tylko.
- Calm - dla stworzenia świetnej treści czasami potrzeba chwili odprężenia. Do takiej przerwy w pracy świetnie służy ta strona. Głowa pełna pomysłów po mini sesji medytacji - gwarantowana!
- Brainy Quote - brakuje Ci czasem złotej myśli do podsumowania tego co stworzyłeś? Jeśli tak, to ta strona jest dla Ciebie. Mnóstwo świetnych cytatów od znanych osób, które z pewnością Cię zainspirują.
- Lumosity - kolejne świetne miejsce dla ćwiczenia swojego mózgu. Na początku robi test sprawdzający Twoją szybkość, dokładność, i pamięć, a następnie aplikacja dopasowuje gry umysłowe specjalnie dla Ciebie.
- Weave Silk - czyli interaktywna strona, gdzie przeciągając myszką tworzymy różnego rodzaju wzory, kształty. Jeśli potrzebujesz, by Twój mózg na chwilę się wyłączył, jest to strona dla Ciebie.
- How Stuff Works - ciekawe wiadomości odbiegajace od tego, czym karmimy się na co dzień, czytając i oglądając popularne serwisy - warto odwiedzać i inspirować się.
- Life Hack - do poszerzania swoich horyzontów i wiedzy. Świetne miejsce do szukania inspiracji odnośnie rozwoju osobistego.
- Nozbe - narzędzie do porządkowania swojego czasu i zarządzania projektami.
- Stickk - gdy pomysł nagle wpada Ci do głowy a nie masz pod ręką kartki i długopisu, Stick pozwala zapisywać rzeczy na karteczkach - tylko, że wirtualnych.
- Neurogra - polski odpowiednik lumosity. Znajdziesz tam wiele gier na poprawienie kondycji Twojego mózgu.
- Barcinski - potrzebujesz wyłączyć się na kilka minut? Wejdź na link powyżej i poprowadź białą linkę przez ruchy myszki. Poniżej screen z mojego "dzieła"
- Do nothing for 2 minutes - masz już za dużo na głowie? Nie potrafisz uporządkować myśli? Wejdź na ten link. Jak sama nazwa strony wskazuje, przez 2 minuty masz nic-nie-robić. Każdy ruch myszki, klawiatury, touchpada powoduje, że licznik zaczyna na nowo nabijać czas.
Wciąż brakuje Ci pomysłu na świetny content? Zainspiruj się, przeglądając strony poniżej.
Poniżej znajdziesz zbiór miejsc, gdzie możesz sprawdzić, jakie tematy są teraz na topie, jak stworzyć ciekawy tytuł, który przyciągnie czytelników i wiele innych przydatnych narzędzi.
- Reddit - na Reddicie znajdziesz informacje praktycznie z każdej dziedziny. Interesujące wpisy, treści foto i wideo, wywiady, czy zapytania samych użytkowników, poukładane w ranking popularności - to wszystko może posłużyć Ci jako zalążek tematu do kolejnego artykułu.
- Buzzsumo - to aplikacja umożliwiające sprawdzenie, jaki content jest najchętniej udostępniany. Twórz treści, które są teraz na topie.
- HubSpot Topic Generator - używając tej aplikacji, wystarczy wpisać 3 kluczowe słowa, a hubspot sam poda Ci listę tematów, które możesz wykorzystać w swojej pracy. Narzędzie jest dla osób piszących po angielsku, choć sam temat łatwo jest przetłumaczyć na język polski.
- Portent - kolejne narzędzie do tworzenia ciekawych tytułów. Dzięki niemu mam już pomysł na kolejnego posta!
- Content Row - wystarczy wpisać jedno słowo kluczowe, a wyszukiwarka podaje kilkadziesiąt tytułów, które są całkiem… inspirujące. Uwaga - również i w tym przypadku narzędzie podaje tytuły po angielsku.
- Answer the Public - strona, na której możesz sprawdzić, o co najczęściej jest pytany Google w nawiązaniu do np. content marketingu.
- SimilarWeb - świetne narzedzie do porównywania działań konkurencji. Wystarczy wpisać w porównywarkę Twoją stronę www lub konkurencję i czerpać ile się da z tego źródła wiedzy.
- Kłosiński - blog Jacka Kłosińskiego m.in. o tym jak być w pracy kreatywnym
- Brand24 - czyli prosty sposób na śledzenie tego, co mówią w internecie i w social mediach o Twojej firmie, marce wydarzeniu itd
- Mention - angielski odpowiednik polskiego Brand24.
- Forum o Marketingu - można pomyśleć, że czas forów dawno przeminął. Jednak te największe przetrwały i mają się bardzo dobrze. Klikając w link znajdziecie takie tematy jak: PR, copywriting, badania rynku, analiza, sprzedaż i wiele innych.
- Instagram - skąd w inspiracjach Instagram? Po pierwsze, nawet nie mając konta na instagramie, możesz dowiedzieć się, co internautów najbardziej interesuje - wpisując w Google szukaną frazę + instagram np. #mailbox instagram. Teraz już wiesz, że pojawiło się ponad 258 tysięcy postów z hashtagiem mailbox.
Jak widać miejsc, gdzie marketer może szukać inspiracji, jest w sieci mnóstwo, a uwierzcie mi, temat dalej nie został jeszcze wyczerpany. Teraz można z tego tylko i wyłącznie korzystać i szukać kolejnych pomysłów do swoich działań.
Znasz ciekawy artykuł, nieodkryty kanał na Youtube, czy wartościowy blog o e-marketingu, który nie został tu wymieniony? Podziel się z nami w komentarzu!