Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Kolejna odsłona raportu IAB AdEx
Powrót do listy wpisówIAB Polska na podstawie kwartalnych wyników badań IAB AdEx dostarczonych przezPwC Polska opublikowało raport analizujący wydatki polskich firm na reklamę internetową. Polska plasuje się w pierwszej dziesiątce państw o największym udziale wydatków na reklamę online w całkowitych budżetach reklamowych.
Największe wzrosty zaobserwowano w sektorach: handel, odzież i farmaceutyki. Wysoki wzrost wydatków zanotowano także w reklamie chemii gospodarczej.
Jest to efekt przenoszenia się tego typu firm do internetu. E-sklepy już nikogo dziś nie dziwią a nawet bywa, że chętniej kupujemy w sieci, kierując się oszczędnością czasu. Co za tym idzie, rosną dotacje na promocję w internecie.
“Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych w roku 2011, najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna z 41% udziałem w torcie. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: marketing w wyszukiwarkach (SEM – 33%), ogłoszenia (17%) oraz e-mail (7%).“ Według raportu “Wydatki ogółem na reklamę w polskim internecie w 2011 roku wyniosły 1,948 miliarda złotych (w porównaniu z rokiem wcześniejszym jest to wzrost o ponad jedną piątą). Wzrastają wydatki na reklamę online w mniej aktywnych sektorach gospodarczych. Widać wyraźny wzrost nakładów finansowych na reklamę wideo oraz w urządzeniach mobile.”
E-mail marketing jak widać z badań ciągle się rozwija i rozwijać będzie. Minąć może jeszcze kilka miesięcy zanim marketerzy docenią to nie przez wszystkich doceniane narzędzie, jednak e-mail marketing bez wątpienia jest branżą przyszłościową. Raport pokazuje także wyraźnie, że na tle wydatków w innych mediach, internet jest obecnie motorem napędowym całej branży reklamowej w Polsce, która bez internetu, zamiast niewielkiego wzrostu zanotowałaby spadek.