Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Kilka trików dla marketerów planujących kampanie na Dzień Kobiet
Powrót do listy wpisówJak subtelnie przypomnieć mężczyznom o Dniu Kobiet, a kobietom złożyć życzenia? Dobrze przemyślany mailing wysłany na 8 marca może sprawić, że mężczyźni będą Ci wdzięczni, a kobiety poczują się docenione.
Kluczem do sukcesu może okazać się odpowiednio dobrane targetowanie. Inny mailing do kobiet, a inny do mężczyzn, personalizacja oraz dynamiczny content będą strzałem w dziesiątkę. Nie są to słowa rzucane na wiatr, gdyż kampania email marketingowa jaką we współpracy z FreshMailem przeprowadziła w 2010 roku Triada, uzyskała ponadprzeciętne rezultaty, które zostały docenione w konkursie Golden Arrow 2010 (wyróżnienie) i na Mixx Awards 2010 (1 nagroda w kategorii "e-mail marketing"). Case study z kampanii znajdziesz tutaj.
Kilka kwestii, o których warto pamiętać tworząc newsletter na Dzień Kobiet::
- Targetowanie - podziel adresatów na różnorodne grupy. W tym wypadku najlepsze będzie targetowanie przez płeć. Podpowiedź jak wygenerować listę subskrypcyjna składająca się tylko z kobiet, znajdziesz tutaj. http://freshmail.pl/blog/praktyczne-rady-i-artykuly/kwiatek-od-pana-cytrynki/1035
- Rozplanuj wysyłkę - dwukrotny mailing będzie najlepszym rozwiązaniem. Pierwszy na ok. 3-4 dni przez świętem do wszystkich osób, które wybrałeś jako grupę docelową. Drugi natomiast na 2-3 dni przed Dniem Kobiet, do osób, o których wiemy, że nie odczytały go za pierwszym razem.
- Personalizuj temat - kobiety lubią być w tym dniu docenione i mieć wrażenie, że to właśnie o nich pomyślałeś w to święto.
- Zaoferuj coś ekstra - nie da się zaprzeczyć, że jest to dzień w którym kobiety doceniają wszelkie prezenty. Kupon upominkowy, bon lub gadżet będą z pewnością dobrze widziane.
- Sugeruj prezenty - jeśli prezent na walentynki okazał się być nie trafiony, mężczyźni z pewnością docenią Twoją dobrą radę. Zasugeruj im, co kobiety chciałyby otrzymać.
- Blokowanie obrazków - najnowsze trendy w e-mail marketingu mogą sprawić, że Twój newsletter zrobi wrażenie nawet bez “wyświetlania obrazków”. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.
- Wykorzystaj social media - zintegruj swój nwesletter z social mediami. Możliwości jakie dają z pewnością pomogą Ci w promocji Twojej firmy/usługi. Ciekawy newsletter z opcją udostępniania go np. na Facebooku może sprawić cuda.
- Wyróżniający się call to action - ciekawe, chwytliwe i oryginalne hasło może sprawić, że bez problemu przeniesiesz klienta z newslettera na swoją stronę www, a o to przecież chodzi.
Jak już wszystkie powyższe elementy wziąłeś pod uwagę, warto jeszcze na chwilę zatrzymać się nad wyglądem newslettera. Zastanawiając się nad grafiką, która zostanie dodana do mailingu, warto poznać wnioski z analizy zdjęć zamieszczanych w newsletterach przeprowadzonych przez The Center of Behavioral Neuroscience. Wbrew temu co uważa się powszechnie:
- kobiety dłużej oglądają zdjęcia niż mężczyźni i to właśnie one zwracają większą uwagę na ciało osoby na zdjęciu, podczas gdy mężczyźni koncentrują wzrok na twarzy,
- mężczyźni preferują ciemne kolory i wyraźne poziome linie w wiadomościach email,
- kobiety nie przepadają za kolorem różowym. Podobają im się natomiast różnokolorowe wzory.
Na pierwszy rzut oka kwestia zdjęć w mailingu może wydawać się mało istotna, odgrywa jednak duże znaczenie i często decyduje o tym, czy klient przejdzie na stronę www i dokona zakupu w Twoim sklepie.
FreshMailowy Pan Cytrynka z okazji Dnia Kobiet, życzy oryginalnych pomysłów, niebanalnych haseł, zachwyconych klientów i owocnych kampanii!