Maria Czekańska wpis utworzony wpis edytowany
Kampania SMS we FreshMailu
Powrót do listy wpisówWysyłki SMS są jedną z najskuteczniejszych form marketingu bezpośredniego. Zobacz, jak tworzyć skuteczne kampanie we FreshMailu, również przy połączeniu ich z wysyłką mailingu.
Większość twoich odbiorców najpewniej sporo czynności wykonuje w towarzystwie jednej rzeczy - telefonu. Dlatego jeśli szukasz skutecznego sposobu na komunikację z nimi, pomyśl o komunikacji SMS. Co prawda, dużo ciężej jest zdobyć numer telefonu od adresu e-mail, ale efekty mówią same za siebie - SMSy cieszą się prawie 94% współczynnikiem otwarć.
Korzyści SMS marketingu z FreshMailem
Wysyłki SMS otwierają wiele możliwości w osiąganiu celów, takich jak: zwiększenie konwersji, sprzedaż produktów bądź usług, przekazanie informacji i nawiązywanie relacji z odbiorcą. Dzięki FreshMailowi możesz:
- tworzyć masową wysyłkę SMS i uzyskiwać wysoki współczynnik otwarć,
- łączyć SMS z e-mailem, osiągając przy tym jeszcze lepsze wyniki Twoich kampanii,
- segmentować swoją bazę,
- stworzyć odpowiedni nadpis (nazwa nadawcy),
- personalizować treść SMSa,
- przeglądać i analizować raporty.
A przy tym wszystkim, z FreshMailem wysyłki SMS są intuicyjne i proste.
Jak wysłać kampanię SMS z FreshMailem
Tworzenie kampanii SMS
Aby zacząć tworzyć kampanię SMS, wystarczy, że zalogujesz się do Twojego panelu, a następnie wybierzesz w kreatorze Kampania SMS.
Na tym etapie pojawią Ci się do uzupełnienia dwa pola:
- nazwa kampanii - dzięki niej szybko znajdziesz daną kampanię wśród Twoich raportów, jest ona widoczna tylko dla Ciebie w panelu,
- nadpis, czyli nazwa nadawcy.
Lista odbiorców i dane
Drugi krok tworzenia kampanii SMS to wybranie listy odbiorców, do której ma być wysłana, a którą możesz utworzyć wcześniej. Co więcej, masz również możliwość skorzystać z uprzednio posegmentowanej przez Ciebie bazy. W kolejnym kroku wybierasz pola dodatkowe, zawierające w tym przypadku numery telefonów. Dzięki temu nasz kreator załaduje te kontakty, do których jest przypisany dany numer telefonu.
Treść i ilość znaków
Kolejny etap tworzenia kampanii to uzupełnienie treści. Maksymalna ilość znaków to 160, jednak w przypadku stosowania polskich znaków, ilość ta zmniejsza się do 70. To dlatego wśród otrzymanych SMSów znajdziesz takie bez polskich znaków. Aby zaoszczędzić na miejscu, warto jest również korzystać ze skracaczy linków, takich jak np. Bitly.
Treść możesz również personalizować, np. dodając imię odbiorcy (używasz wtedy w treści parametru $$imie$$, dokładnie tak samo, jak tworząc kampanię e-mail).
Dowiedz się również: Jak personalizować treść?
Testowanie
Następnie możesz wybrać, czy kampanię chcesz wysłać natychmiast, czy w ustalonym czasie. Na samym końcu czeka Cię podsumowanie kampanii, gdzie sprawdzisz m.in. jak wygląda Twój SMS. Na tym etapie możesz również wysłać SMSa testowego (do czego zachęcamy) i sprawdzić, czy wszystko działa wygląda poprawnie.
Jak stworzyć nadpis
Nadpis to po prostu nazwa nadawcy. Jest to niezwykle ważne - dzięki temu Twoi odbiorcy zamiast widzieć nieznany numer, od razu wiedzą, od kogo przyszła dana wiadomość. Co za tym idzie, zwiększasz możliwość tego, że Twoją wiadomość otworzą. Aby dodać nadpis, wchodzisz do kreatora kampanii, dokładnie tak, jakby była tworzona nowa kampania. Wyświetli Ci się tam możliwość dodania nadpisu. Wtedy możesz wpisać preferowaną przez Ciebie nazwę nadawcy. Może mieć ona maksymalnie do 11 znaków, wyłączając znaki polskie, oraz nie może być ona imieniem. Kiedy wpiszesz nadpis, możesz go zapisać, a następnie wybierać go za każdym razem, kiedy tworzysz kampanię SMS.
Kampania mailowa i SMS
Wysyłki SMS świetnie łączą się z e-mail marketingiem - potrafią nie tylko zwiększyć np. współczynnik otwarć e-maila, ale również zwiększyć konwersję, czy sprzedaż. SMSy mogą być idealną zajawką, wstępem do głównej treści, która znajdzie się w e-mailu. Możesz również w ten sposób np. przypomnieć o kończącej się promocji.
Łączenie kampanii e-mail z SMS jest naprawdę proste. Wystarczy, że tworząc mailing, w 6 kroku kampanii klikniesz w jedną z dwóch opcji:
- Stwórz SMS do osób, które nie otworzą kampanii mailingowej,
- Stwórz SMS do osób, które otworzą kampanię mailingową.
Po kliknięciu w odpowiednią opcję, wyświetli Ci się dokładnie ten sam kreator, tworzenia SMSa, który widzisz, kiedy tworzysz SMS wraz z głównego panelu. Wystarczy dodać treść adekwatną do grupy, do której kierujesz wysyłkę i voila! Wiadomość follow up o wysokiej skuteczności czeka by znaleźć się na odpowiednich telefonach.
Chcesz tworzyć kampanię SMS z FreshMailem? Dowiedz się więcej!