Paweł Sala
wpis utworzony
wpis edytowany
Geotargetowanie we FreshMailu
Powrót do listy wpisówKalendarz
Marketera 2021
Zaplanuj najlepsze
kampanie tego roku!

Wprowadziliśmy właśnie nową funkcjonalność, która pozwoli Wam jeszcze dokładniej targetować Wasze wysyłki. A wszystko to dzięki geotargetowaniu.
Jak to wyglądało dotychczas ?
Jeżeli zbierałeś dane, mogłeś zawsze poprosić odbiorcę o podanie miasta, w który mieszka lub województwa. Następnie, poprzez odpowiednie stworzenie grup we FreshMailu, możesz odpowiednio targetować wiadomości, które będą kierowane do osób mieszkających w Małopolsce. Oczywiście metoda ta jest bardzo dobra, przy czym ma jedną zasadniczą wadę - zmusza zapisujących się do newslettera do wypełniania "większego" formularza.
Geotargetowanie we FreshMailu ?
Obecnie wprowadziliśmy możliwość automatycznego rozpoznania, gdzie dany właściciel adresu e-mail sprawdzał ostatnio swojego maila. Dzięki temu, możesz w łatwy sposób stworzyć grupę osób, sprawdzającą maila w województwie np. mazowieckim.
Jak to zrobić ?
Klikamy w danej liście subskrypcyjnej na stwórz grupę. Następnie ustalasz reguły dla tej grupy, a tam w zakładce możesz znaleźć opcje Geotargetowanie/województwo. Wybierasz jakie województwo Cię interesuje, a następnie klikasz „zapisz”.
W kolejnym, po przeliczeniu grupy (naciskamy przycisk ze strzałkami), kroku widzimy, ile osób sprawdziło ostatnio maila w danym województwie. Informacja ta, może znacząco wpłynąć na poprawę efektywności Twoich wysyłek.
Kilka ważnych informacji
Tak jak pisałem, funkcjonalność ta działa jedynie na tę grupę odbiorców, która otworzyła jedną z twoich kampanii. Przy średnim wskaźniku otwarć na poziomie 20% pamiętaj, że tylko dla tej grupy geotargetowanie będzie działać.
Po drugie, użytkownicy korzystający z mobilnych dostępów do internetu, takich jak np. Blueconnect, niezależnie od miejsca sprawdzenia maila, zawsze będą wyglądali dla FreshMaila jakby sprawdzali maila w Warszawie.
Mamy nadzieje, że nowa funkcjonalność przypadnie Ci do gustu. Obecnie pracujemy nad jej rozwojem. W efekcie, już niedługo, będzie można targetować wysyłki w oparciu o miasta, w których sprawdzają wiadomości Twoi odbiorcy.