Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
Jak ulepszyć swój newsletter? 12 przydatnych wskazówek
Powrót do listy wpisówNowe miasto, trzecie w tym tygodniu. Na liczniku bije sześćsetny kilometr. Kolejny dzień, to kolejny występ przed publicznością. Po rozmowach z ludźmi pakujemy mikrofony, materiały, odpalamy wóz i jedziemy dalej.
Choć brzmi to jak trasa koncertowa zespołu, to… Jest to wycinek z dnia osoby, która jest prelegentem na Porankach z email marketingiem- cyklicznym szkoleniu FreshMaila. Właśnie jesteśmy po szóstej edycji tego wydarzenia. Odwiedziliśmy łącznie pięć miast: Kraków, Warszawę, Gdańsk, Poznań i Wrocław. Mieliśmy okazję łącznie wystąpić przed ponad 440 osobami, porozmawiać z częścią z nich i wymienić się doświadczeniami.
W tym tekście nie spodziewaj się typowej relacji z wydarzenia, bo umówmy się - kto lubi takie czytać?
Zamiast tego wymienię trzy wskazówki z każdej prezentacji, którą omawiała czwórka naszych prelegentów, oraz wskażę, gdzie możesz zaczerpnąć więcej wiedzy w danym temacie
Na porankowej scenie, jako pierwsza wystąpiła Anna Łowczowska z prezentacją:
Magia liczb, wykorzystaj ją, żeby efekty Twoich kampanii były jak z bajki
Ania opowiedziała o tym, jak wykorzystać dane, którymi dzielimy się m.in. w raporcie: Email Marketing w Liczbach, tak aby przekuć je w działanie, a następnie w sukces.
Poniżej kilka wskazówek, które śmiało możesz wykorzystać, by Twoje newslettery były jeszcze bardziej doskonałe.
- Jeśli duża część Twojej bazy otwiera kampanie na Outlooku (może to być nawet 40% odbiorców), stwórz do tej grupy wiadomość tekstową. Program Outlook blokuje wyświetlanie obrazków, nie wspiera animacji takich, jak gify, nie wspominając już o wideo, więc Twoja wiadomość może wyświetlić się tak:
- Jeśli Twoi odbiorcy otwierają wiadomości na smartfonach, wówczas nie stosuj układu wielokolumnowego, gdyż szablon może nie składać się w przejrzysty sposób.
- Testuj termin wysyłki. Część odbiorców woli otrzymywać kampanie po południu, mają wtedy więcej czasu na zapoznanie się z nią i częściej klikają w linki zawarte w kampanii. Skorzystaj z Optymalizatora czasu wysyłki, który pomoże Ci dobrać odpowiednią porę.
Kolejną prelegentką na scenie była Ewa Kuik, która opowiedziała o kreacji i analityce w email marketingu, czyli:
Jak połączyć kwestie wizualne z uzyskanymi danymi
Wyjaśniła słuchaczom, jak wygląd newslettera wpływa na jego wyniki, a także jak analiza wyników może wspomóc wybór odpowiedniego szablonu.
Ewa zwróciła uwagę na kilka cennych szczegółów, które umykają w kampaniach, a mają niebagatelny wpływ na konwersję. Poznaj kilka z nich.
- CTA powinno być w formie guzika, a nie linku. Jak ognia unikaj stosowania skracaczy linków, typu bitly, gdyż Twoja wiadomość może zostać zakwalifikowana przez filtry antyspamowe jako SPAM.
Dowiedz się więcej: Skuteczna CTA - 13 inspirujących przykładów. - Korzystaj z funkcji FreshMaila, jaką jest mapa kliknięć, która wskaże Ci, jakie elementy są najlepiej klikalne, a które najmniej i lepiej z nich zrezygnować.
- Taguj kampanie i linki. Takie działanie daje możliwość m.in. sprawdzenia lokalizacji odbiorcy. Określa ono także czym jest subskrybent zainteresowany, oraz pozwala na dodatkową wysyłkę do osób, które kliknęły w konkretny produkt.
Po mocnej dawce wiedzy od Ewy na uczestników czekała przerwa, pyszna kawa i jeszcze lepsze ciastko.
Następnie na scenę weszła Ela Krupa, która wskazała..
Jak segmentować i personalizować kampanie
Według badań aż 36% marketerów zauważyło, że po zastosowaniu personalizacji ich kampanie osiągnęły wyższy Open Rate, a u 24% polepszyły się wyniki sprzedażowe. Samo to powinno Cię przekonać do stosowania wyżej wymienionych. :)
Poniżej kilka rad, jak wykorzystać personalizację i segmentację w swoich wysyłkach.
- Choć najczęściej personalizowanym elementem jest temat wiadomości, to można także spersonalizować email i nazwę nadawcy, preheader i szablon wiadomości. Dowiedz się, jak to zrobić: Personalizacja w email marketingu.
- Aby dopasować produkty do zainteresowań odbiorcy, warto wykorzystać content dynamiczny, który na podstawie wyrażeń warunkowych, pozwala skutecznie personalizować treść newslettera.
- Warto połączyć CRM z systemem FreshMail przez dostępne wtyczki, dzięki temu możesz dobierać treści zgodnie z tym, ile Twój odbiorca wydał na zakupy, kiedy to zrobił i co kupił. Dowiedz się więcej, jak to zrobić czytając wpis: Analiza RFM.
Poranek z email marketingiem zamykał Marcin Kociuba, z prezentacją;
Budowanie strategii email marketingowej na podstawie case studies
Były to trzy przykłady case studies, które dotyczyły: budowania listy odbiorców dla Winiary, wykorzystywania danych o subskrybentach dla firmy Olmark, a także informacji jak zwiększyć sprzedaż poprzez email dla Dr Tusza, e-sklepu oferującego tonery i tusze do drukarek.
Poznaj kilka rad, które możesz wykorzystać w swojej strategii email marketingowej.
- Pop-up to bardzo efektywne narzędzie do zbierania adresów, jednak trzeba pamiętać o kilku zasadach. Wyświetlaj go z odpowiednim opóźnieniem, nie uruchamiaj na mobile, podaruj prezent za zapis.
- Przygotowanie ścieżki autoresponderów do nowo zapisanych subskrybentów pozwoli Ci lepiej zbadać ich potrzeby. Dzięki temu dostosujesz komunikację do wybranych odbiorców i łatwiej będzie Ci przekonać ich do zakupu. Dowiedz się więcej o tym case study.
- Drobne zmiany w szablonie potrafią istotnie wpłynąć na konwersję z zakupu. W przypadku Dr Tusza zmieniliśmy kolor tła dla najważniejszego komunikatu na górze mailingu na bardziej wyrazisty, przez co wzrosła konwersja.