Marcin Kociuba
wpis utworzony
wpis edytowany
Zrewolucjonizuj swój email marketing autoresponderem „po otwarciu”
Powrót do listy wpisówKalendarz
Marketera 2021
Zaplanuj najlepsze
kampanie tego roku!

We FreshMailu znajdziesz funkcjonalność autoresponderów wysyłanych po otwarciu określonej kampanii. Jeśli jeszcze z nich nie korzystasz, zobacz, jakie dają one możliwości.
Nowa funkcjonalność we FreshMailu
W listopadzie 2014 roku wprowadziliśmy do systemu autorespondery wysyłane po X godzinach/dniach/tygodniach/miesiącach od zapisu do newslettera. Z kolei na początku 2015 roku we FreshMailu pojawiły się kolejne typy autoresponderów:
- po kliknięciu linku (przeczytasz o nich tutaj),
- po wysyłce innego autorespondera (więcej na ten temat - tutaj)
- po otwarciu kampanii.
W tym artykule przybliżę Ci ten ostatni.
Autoresponder "po otwarciu", co to takiego?
Autoresponder, o którym mowa, może być wysyłany po tym, gdy którykolwiek z odbiorców otworzy określony przez nas mailing. Nie musi on być wyzwalany od razu. Jego wysyłkę możesz ustawić na X godzin/dni/tygodni/miesięcy po otwarciu wyznaczonej kampanii, a ponadto możesz ustalić, w jakie dni tygodnia może być wysyłany (np. we wszystkie poza weekendem).
W ten sposób komunikacja z klientem może być kontynuowana automatycznie, bez Twojego udziału.
W jaki sposób? Przejdźmy do przykładu...
Sprzedajesz usługi dla biznesu i do osób, które zapisały się do Twojego newslettera, wysyłasz cykl wiadomości edukacyjnych (odsyłam do artykułu o tego rodzaju autoresponderach). W pierwszej opisujesz usługę A, w drugim usługę B etc. Osoby, które otworzą poszczególne wiadomości, możesz śmiało potraktować jako zainteresowane danymi tematami (nikt nie otwiera wiadomości mówiącej - dajmy na to - o pozycjonowaniu, jeśli pozycjonowanie go nie interesuje).
I teraz dla każdej z powyższych grup (osoby, które otworzyły wiadomość o usłudze A; osoby, które otworzyły wiadomość o usłudze B) możesz ustawić autorespondery, w których wejdziesz nieco głębiej w szczegóły dotyczące poszczególnych tematów. Napiszesz, dlaczego usługa A jest taka wartościowa, dlaczego akurat Twoja firma realizuje ją tak dobrze, jakie firmy z tej usługi w Twoim wykonaniu już korzystają itd. Generalnie - wszystko, co może przekonać osoby/firmy do tego, że powinny zainteresować się współpracą z Tobą.
A Ty jak wykorzystasz autoresponder w swojej firmie?
To oczywiście tylko jeden przykład, ale myślę, że doskonale obrazuje, w jaki sposób można wykorzystać autorespondery wysyłane w wyniku otwarcia kampanii. Jeśli autoresponder ma spełniać swoją funkcję (to znaczy być nie tylko skuteczny, ale też zautomatyzowany i niewymagający od Ciebie regularnej pracy), pamiętaj, że powinien być ponadczasowy. Zawarte w nim treści nie mogą zdezaktualizować się po kilku dniach.
Dlatego też ten typ autoresponderów sprawdza się świetnie przede wszystkim w przypadku firm oferujących usługi, a nie produkty, w przypadku których zmienia się dostępność, cena, forma itd.
Zapraszam Cię także do lektury innych artykułów o autoresponderach:
- autorespondery po kliknięciu,
- autorespondery po wysyłce autorespondera,
- autorespondery po zapisie do newslettera.