Eliza Gniadek wpis utworzony wpis edytowany
Jak marki obchodzą Dzień Babci i Dziadka
Powrót do listy wpisówDzień Babci i Dziadka to, mimo styczniowych mrozów, jedne z najcieplejszych dni w roku. Otaczamy wtedy pamięcią najbliższych i najukochańszych, doceniając ich poświęcenie i troskę. Również marki zadbały o to, aby w tym dniu Babcie i Dziadkowie poczuli się wyjątkowo, dodatkowo wykorzystując to święto jako dodatkową okazję sprzedażową.
Wykorzystanie Real Time Marketing służy najczęściej do wzmacniania wizerunku i zwiększania zasięgu marki. Jednak w przypadku niektórych świąt może stać się dobrą okazją na zwiększenie sprzedaży. Szczególnie jeśli wykorzystasz do tego email marketing.
Wysłane kampanie z okazji święta Babci i Dziadka mogą stanowić więc świetną inspirację na przyszłość.
Zobacz na przykładach, jak marki obchodzą Dzień Babci i Dziadka.
Co najczęściej kupuje się dziadkom na prezent? Tradycyjnie - czekoladki. Ale żeby dodać im nieco bardziej osobistego charakteru, warto postarać się o małą personalizację. Czekoladki ze zdjęciem, zestaw dla Babci i Dziadka, a może słodycze w formie zabawnych figurek? Taką ofertę zaproponowała marka Chocolissimo. Na swojej stronie utworzyła nawet dedykowaną zakładkę, zbierając w jednym miejscu wszelkie kreatywne pomysły na słodki prezent.
O zadowolenie, szczególnie Babci, zadbała też marka Bioderma. Wiedząc, że kobieta dba o cerę w każdym wieku, proponuje rabat na specjalistyczny kosmetyk.
Allegro w swoim newsletterze podeszło bardzo praktycznie do kwestii prezentu dla Babci i Dziadka, dzieląc produkty na kategorie i pokazując przykładowe upominki. Zauważ, że ceny są tu bardzo zróżnicowane, od 35 zł do blisko 3 000 zł. Dzięki temu oferta może trafić w różne grupy docelowe.
Również eMag poszedł w tych dniach w ofertę mocno sprzedażową, proponując wysokie rabaty na wybrane produkty. Co ciekawe - oferta jest mocno rozbudowana, przez co nie tylko sprzedaje, ale też inspiruje, co można kupić na prezent.
Z kolei marka Top Secret postanowiła zachęcić do zakupów z okazji Dnia Babci - darmową dostawą. Jest to dobre rozwiązanie szczególnie wtedy, gdy nie chcesz bądź nie możesz “grać” ceną produktu. Oferując w zamian coś innego, zwiększasz szansę na to, że ktoś kupi, niekoniecznie nawet prezent dla Babci ;)
Pamiętaj, że przygotowując ofertę nie trzeba działać stereotypowo i oferować dla Babci i Dziadka ciepły koc czy biovital na zdrowie. Z tego schematu wyłamała się firma Neckermann oferując w specjalnym Klubie Seniora dedykowane zniżki na wyjazdy dla Babci i Dziadka.
Można jeszcze pójść w zabawne, kreatywne prezenty dla dziadków być może dla bardziej nowoczesnych. T-Shirt z napisem dla Dziadka czy płócienna torba dla najlepszej Babci ever to propozycje, jakie prezentuje Koszulkowo.
Kreatywnie do Dnia Babci i Dziadka podszedł Pyszne.pl. Przywołując klasyczny babciny cytat, w zabawny sposób zachęca do nietypowego rewanżu. :)
Możesz też pójść w content marketing (czyli w tym kontekście - treści przydatne i wartościowe) i zaproponować swoim subskrybentom zrobienie prezentu własnoręcznie. Tak w zeszłym roku zrobił OBI, przekazując prosty przepis na skrzynkę na babcine skarby, przy okazji edukując odbiorcę, jak powinien się do tego zabrać.
Tworząc ofertę na Dzień Babci i Dziadka, nie można zapomnieć oczywiście o kampaniach płatnych. Szukając inspiracji, klienci często korzystają z… Google. Może warto, aby Twoja oferta znalazła się w topie wyników wyszukiwania?
Jak widać, Dzień Babci i Dziadka na dobre wpisały się do kalendarza marketera, tworząc nową tradycję sprzedażową.
Zobacz też:
PS. A na miłe zakończenie… Coś dla przyszłych wnuków obecnego pokolenia :)