Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
FreshMail w Raporcie Strategicznym IAB Polska Internet 2011
Powrót do listy wpisówTo był dobry rok dla branży internetowej. Tak jednym zdaniem można podsumować Raport strategiczny IAB Polska INTERNET 2011.
W publikacji znaleźć można dane o konsumentach online, witrynach internetowych, internecie mobilnym czy rynku e-commerce. W raporcie znalazł się także tekst dotyczący e-mail marketingu autorstwa Pawła Sali - dyrektora zarządzajacego FreshMail.
Raport to przede wszystkim ogromna ilość danych dotyczących branży internetowej i kompendium wiedzy o obecnej sytuacji na rynku.
Z e-mail marketingowego punktu widzenia, wszystko idzie w dobrą stronę. Wzrost wydatków na e-mail marketing na poziomie 26 procent w stosunku do 2010 roku, czego efektem jest fakt, że udział e-mail marketingu w całości wydatków na reklamę interaktywną osiągnął 7% w roku 2011. Pomimo tego, że e-mail marketing to jedna z najstarszych form komunikacji marketingowej w internecie to wciąż prężnie się rozwija. Dane mówią same za siebie, bowiem zwrot z każdej złotówki zainwestowanej w e-mail marketing wynosi prawie 41 zł.
Trend w jakim zmierza e-mail marketing to przede wszystkim coraz większa personalizacja mailingów. Pozostaje wiec tylko korzystać z dobrych programów do e-mail marketingu i czekać na efekty kampanii.
Raport jak na razie dostępny jest tylko w wersji papierowej, jako dodatek specjalny do Magazynu Media & Marketing Polska. Niedługo jednak ma być także do pobrania on-line.