Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
3 proste sposoby, jak zwiększyć Open Rate kampanii świątecznych
Powrót do listy wpisówDzisiaj przygotowaliśmy kilka konkretnych wskazówek, które pomogą Ci zadbać o wysyłki w grudniu. Nieważne czy ślesz swoim klientom życzenia w wirtualnej kartce świątecznej, czy może szykujesz kampanię promocyjną i chcesz zachęcić do zakupu towaru - te porady sprawdzą się w każdym przypadku!
1. Dobierz odpowiedni temat wiadomości
Po pierwsze temat! Niby oczywista sprawa, ale łatwo w szale wysyłek zapomnieć o tym, że powinno się poświęcić jeszcze trochę czasu na idealne dopracowanie tematu. W końcu jest tyle do zrobienia - przygotowanie kreacji, dobranie grupy docelowej, czy segmentacja.
I choć nie istnieje złoty przepis, jak taki temat stworzyć, to za to podzielimy się kilkoma przydatnymi wskazówkami.
Przygotuj nawet kilkanaście wersji tematu
Im więcej musisz stworzyć propozycji, tym jest Ci trudniej. A ta trudność wyzwoli w Tobie kreatywność i koniec końców wpadniesz na temat, który będzie brzmiał tysiąc razy lepiej niż ten, który przyszedł Ci do głowy jako pierwszy.
Stosuj testy A/B
Masz napisanych kilkanaście wersji ale nie wiesz, którą teraz wybrać. Zawsze możesz zrobić test A/B i na małej grupie sprawdzić, w co chętniej klikają odbiorcy. Jest kilka ważnych aspektów, o które warto zadbać podczas tworzenia takiego testu. Zobacz ten wpis, by dowiedzieć się więcej.
Zastosuj emoji
Dzięki nim wyróżnisz się na skrzynce pocztowej wśród wielu, wielu innych wiadomości, które są wysyłane w okresie świątecznym i podkreślisz to, co chcesz przekazać. Na przykład dodając emoji ? w tytule, podkreślisz świąteczny charakter wiadomości, albo używając emoji ? zasugerujesz, że Twoja promocja jest naprawdę gorąca. Pamiętaj jednak, że ważny jest tu również umiar. 10 różnych emojis w temacie może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. W systemie FreshMail emojis dodasz w pierwszym kroku kampanii.
2. Zadbaj o dostarczalność
Gorący okres świąteczny zaczyna się zaraz po pierwszym listopada. W tym czasie liczba wysyłanych wiadomości stanowi prawie 20% wszystkich maili nadawanych w ciągu roku. To oznacza duży ruch na skrzynkach pocztowych i jeszcze bardziej wyczulone filtry antyspamowe. Na szczęście możesz dużo zrobić, by uniknąć wpadnięcia do spamu.
Jak najlżej, czyli o wadze wiadomości
Im większa waga Twojej wiadomości, tym większe ryzyko skategoryzowania jej przez filtry antyspamowe jako Spam. W przypadku Gmaila po przekroczeniu 104 KB kodu wiadomości mogą wystąpić problemy z jej poprawnym wyświetlaniem, czyli może zostać ona ucięta.
Podobnie ma się z wielkością samej grafiki. Jeden duży obrazek może spowodować, że wiadomość zostanie z automatu uznana za spam, dlatego warto również pociąć ją na mniejsze elementy, by waga jednego fragmentu nie była tak duża.
Pamiętaj o linku wypisu i dodaniu prawidłowej stopki
Nie zapominaj o dodaniu linku wypisu i stopki, gdzie powinieneś umieścić informacje o firmie. W przypadku spółek handlowych prawo wymaga umieszczenia następujących danych:
Wysyłaj do bazy, z którą utrzymujesz stały kontakt
Wiemy, że pokusa jest spora. Przestrzegamy Cię jednak przed wysyłką newsletterów i mailingów do osób, które od dawna nie otrzymały od Ciebie żadnej wiadomości. Baza, do której możesz bezpiecznie wysłać kampanię, powinna zawierać adresy, które otrzymały od Ciebie jakąś wiadomość maksymalnie pół roku wcześniej. Jeśli dawno nie kontaktowałeś się z odbiorcami, niechętnie otworzą oni Twoją wiadomość, albo, co gorsze, oznaczą Cię jako Spam i problem na rok 2022 - gotowy.
3. Przetestuj kampanię zanim wyślesz ją odbiorcom
We FreshMailu masz możliwość wysłania kampanii testowej, dzięki której wyłapiesz wszystkie błędy, takie jak niepoprawnie wyświetlająca się grafika na smartfonach, źle kierujący link, rozsypujący się szablon i wiele innych drobnych, niewidocznych na pierwszy rzut oka błędów. Pamiętaj, by taką kampanię wysłać osobie, która wcześniej nie widziała szablonu wiadomości.
Poza tym możesz przeprowadzić wiele innych testów, które nie zajmą Ci dużo czasu, a mają niebagatelny wpływ na skuteczność kampanii. Przeczytaj dlaczego należy testować każdy mailing przed wysyłką.
Więcej konkretnej wiedzy? Proszę bardzo!
Właśnie pokazaliśmy Ci, jak możesz podnieść skuteczność swoich kampanii światecznych. Jeśli chcesz więcej porad sięgnij po naszego ebooka: Skuteczny email marketing na święta.
Dzięki niemu sprawdzisz, czy nie popełniasz kluczowych błędów przy wysyłce kampanii świątecznych.
Znajdziesz w nim ponad 30 stron wskazówek od ekspertów od email marketingu.
Co więcej - tę wiedzę wykorzystasz przez cały rok! Nie tylko od święta :)
Zapisz się do newslettera
pobierz e-book: "Wyróżnij się albo zgiń! Skuteczny email marketing na święta."
Czego się dowiesz z e-booka?
- Dlaczego Twoje maile mogą teraz częściej wpadać do SPAM-u oraz jak tego uniknąć.
- Jak wyróżnić się na tle konkurencji i sprawić, by odbiorcy nie mogli się oprzeć Twojej wiadomości?
- Co wpływa na konwersję z kampanii mailingowej i jak ją zwiększyć?
- Jak wykorzystać wiedzę z raportów FreshMaila w optymalizacji kampanii.
PS. W e-booku zdradzamy wiele cennych wskazówek, z których korzystamy na co dzień, doradzając naszym klientom.