Katarzyna Zając wpis utworzony wpis edytowany
Nie oceniaj książki po okładce”! A maila? Wykorzystaj potencjał tych 3 elementów
Powrót do listy wpisówJeśli kampania mailingowa byłaby książką, preheader, nazwa nadawcy oraz temat wiadomości stanowiłyby jej okładkę. Dlaczego? Te 3 składowe są widoczne w skrzynce odbiorczej zanim jeszcze odbiorca otworzy wiadomość. Zrób więc co w Twojej mocy, by na tym etapie wzbudzić zainteresowanie.
Nazwa nadawcy
Z pewnością, tak jak ja, chętnie sięgasz po książki autora, którego znasz i lubisz. Podobnie jest z kampaniami mailingowymi. Odbiorcy chętniej otwierają wiadomości od nadawcy, którego znają, szczególnie jeśli ten przedstawia się swoim prawdziwym imieniem.
Moje porady:
- zwróć uwagę, że nazwa nadawcy jest pierwszym elementem, który widzi odbiorca. Daj się rozpoznać już na pierwszy rzut oka;
- w polu nadawcy umieść prawdziwe imię osoby z Twojej organizacji i/lub nazwę firmy;
- dopiero zaczynasz przygodę z email marketingiem i nie masz pewności jaka nazwa wzbudzi największe zainteresowanie? Wypróbuj testy A/B;
- prowadzisz działania email marketingowe od dłuższego czasu? Staraj się nie wprowadzać znacznych zmian w obszarze pola nadawcy. Najprawdopodobniej Twoi odbiorcy już teraz kojarzą wiadomości z nazwą, z której korzystasz. Drastyczna zmiana może sprawić, że wiadomość pozostanie niezauważona.
Temat wiadomości
Ten element jest równie ważny co nazwa nadawcy. Wymyślenie atrakcyjnego i jednocześnie krótkie tematu stanowi nie lada wyzwanie, ale wierz mi – warto poświęcić na tym etapie trochę czasu i uwagi. Zastanów się, co takiego masz do zakomunikowania swojemu odbiorcy. Na co powinno się zwrócić uwagę?
- Podkreśl korzyść odczytania mailingu, zaakcentuj ograniczenie czasowe lub ilościowe oferty.
- Słowa kluczowe umieść na początku, mając na uwadze, że jeśli Twój odbiorca korzysta z programu pocztowego w telefonie, zobaczy tylko pierwsze 3-4 słowa.
- Znasz imię swojego odbiorcy? Zastosuj personalizację.
- Wyróżnij się, używając emotikon.
- Pamiętaj, że temat wiadomości również możesz przetestować używając testów A/B.
- Zmieść się w 60 znakach! Potrzebujesz więcej pola do manewru? Wykorzystaj...
Preheader
Czy przed zakupem książki zerkasz na pierwszą stronę, by upewnić się, że dobrze będzie się ją czytało? Podobnie działa preheader. Jest to pierwsze zdanie zawarte w treści mailingu. Wyświetla się w większości skrzynek pocztowych tuż za tematem wiadomości. Temat wiadomości wraz z preheaderem powinny stworzyć spójną całość.
Wiesz jaki jest najczęściej zauważany przeze mnie błąd dotyczący preheadera? Jego brak. Spójrz na poniższe przykłady. Którą wersję odbiorca wolałby zobaczyć w swojej skrzynce?\
Sprawdź jak dodać preheader w FreshDesignerze.
Gdzie jeszcze powinieneś ustawić nazwę nadawcy i temat wiadomości?
Pamiętaj, aby ustawić nazwę nadawcy i temat również dla wiadomości potwierdzającej zapis na listę. Jak to zrobić?
- Wejdź w zakładkę Odbiorcy.
- Wybierz listę odbiorców.
- W menu po lewej wybierz “Zapis na newsletter”, a następnie “Wiadomości potwierdzające”.
- Ustaw temat i nazwę nadawcy, a następnie zapisz zmiany.
Podsumowanie
- Pamiętaj, że elementy widoczne w skrzynce odbiorczej (nazwa nadawcy, temat wiadomości, preheader) mają kolosalny wpływ na Open Rate.
- Korzystaj z testów A/B, aby Twoja komunikacja na każdym kroku była dopracowana i jak najlepiej dopasowana do oczekiwań Twoich odbiorców.
- Nie zapominaj o preheaderze.