Aleksandra Kuszewska - DevaGroup wpis utworzony wpis edytowany
Jak pozyskiwać zapisy do newslettera w Google Ads?
Powrót do listy wpisówŁączenie różnych kanałów dotarcia do odbiorcy niejednokrotnie zwiększa skuteczność twojej strategii marketingowej. Zobacz, jak możesz wykorzystać Google Ads, aby podbić twoją listę mailingową.
Dzięki kampaniom w systemie reklamowym Google Ads możemy znacznie zwiększyć liczbę zapisów do newslettera. Istnieją dobre praktyki, dzięki którym twoje kampanie mogą być jeszcze bardziej efektywne. Poniżej przedstawię ci wskazówki, które pomogą ci uzyskać jak największą liczbę konwersji.
Dedykowany landing page pod zapis do newslettera
Pierwszą rzeczą, od której powinniśmy zacząć, jest dedykowany landing page. Jeśli zależy ci na pozyskaniu zapisów do newslettera, na stronie docelowej umieść prosty formularz, który użytkownicy wypełnią, jeżeli zechcą otrzymywać od ciebie informacje marketingowe i sprzedażowe. Aby zwiększyć listę zapisów, przedstaw korzyści, które twój odbiorca otrzyma, kiedy zasubskrybuje twój newsletter.
Zaletą dedykowanego landing page’a jest również możliwość kierowania reklam bezpośrednio na podstronę z zapisem do newslettera. Dzięki temu odbiorca reklamy od razu przechodzi na stronę, gdzie może dokonać konwersji.
Prawidłowe mierzenie konwersji w systemie Google Ads
Prowadząc kampanie w systemie Google Ads nie zapominaj, że aby działania były efektywne, musisz prawidłowo mierzyć konwersję.
W przypadku pozyskiwania zapisów do newslettera jako makrokonwersje możesz ustawić „przesłanie formularza kontaktowego”. Aby to zrobić, należy w panelu Google Ads przejść do zakładki „Narzędzia i ustawienia” – „Pomiar skuteczności” - „Konwersje”.
Następnie jako źródło konwersji wybierasz „Witrynę”, wpisujesz adres url strony i zaznaczasz opcję „Ręcznie dodaj działanie powodujące konwersje”. Potem uzupełniasz dane dotyczące konwersji:
Po wpisaniu informacji, wyświetli ci się instrukcja, jak skonfigurować tag. Najlepiej wykorzystać do tego Google Tag Managera, dzięki któremu można zainstalować tagi na stronie bez pomocy programisty. Po konfiguracji tagu warto przejść ścieżkę testowego zapisu do newslettera, żeby sprawdzić, czy konwersje są poprawnie mierzone.
Typy kampanii, które warto wykorzystać
Przygotowałeś już docelowy landing page, który kieruje odbiorcę na stronę z zapisem do newslettera. Prawidłowo skonfigurowałeś pomiar konwersji. Teraz możesz przejść do stworzenia kampanii.
W Google Ads istnieje wiele typów kampanii, które możemy wykorzystać:
W przypadku celu, jakim jest zapis do newslettera, na początku warto przetestować typy kampanii takie jak: kampania w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, Discovery, wideo oraz Performance Max.
Kampanie w sieci wyszukiwania, czyli kampanie tekstowe
Podczas tworzenia kampanii należy podać słowa kluczowe, na które chcesz wyświetlać twoje reklamy. Czyli np. ustawisz sobie frazę “E-mail marketing - narzędzia”. Po tym, jak użytkownik wpisze to zapytanie do wyszukiwarki Google, pojawi mu się twoja reklama. Ważne, żeby frazy związane były z treściami z newslettera, aby wyświetlać użytkownikom reklamy adekwatne do ich zapytań. W jednej reklamie można dodać aż 15 nagłówków do 30 znaków oraz 4 teksty reklamowe do 90 znaków.
Warto w tekstach reklamowych wykorzystać wezwanie do działania, przykładowo „Zapisz się do newslettera”.
Kampanie w sieci reklamowej
W tym typie możesz stworzyć reklamy graficzne oraz elastyczne reklamy displayowe, które składają się z grafik oraz tekstów reklamowych. Tę kampanię warto przetestować w przypadku reklam remarketingowych. Przykładowo, możesz stworzyć listę odbiorców, którzy byli na stronie z formularzem, jednak go nie wypełnili. Następnie w ustawieniach kampanii wybierasz tę listę odbiorców, dzięki czemu reklamy będą trafiać do odpowiednich użytkowników.
Kampanie Discovery
Czyli reklamy graficzno-tekstowe. Ten typ kampanii umożliwia wyświetlanie reklam między innymi na YouTube oraz kartach Discover.
W przypadku targetowania tego typu reklam warto przygotować listy niestandardowych odbiorców. W panelu Google Ads możesz stworzyć listy użytkowników, którzy wyszukiwali określone hasła, przeglądali strony z konkretnymi tematami bądź wykazują zainteresowanie danym zagadnieniem.
Dzięki segmentom niestandardowym możesz dotrzeć do odbiorców, którzy są potencjalnie zainteresowani zapisem do newslettera.
Aby utworzyć listy niestandardowych odbiorców, należy przejść do zakładki „Zarządzanie odbiorcami”, a następnie wybrać „Segmenty niestandardowe”. Po stworzeniu list, możesz wykorzystywać je w kampaniach.
Kampania wideo
Kolejny proponowany typ kampanii, jednak jest ona bardziej czasochłonna od poprzednich, ponieważ wymaga przygotowania reklamy wideo.
W celu wzmocnienia komunikatu możesz przykładowo stworzyć bumper reklamowy, czyli reklamę trwającą maksymalnie 6 sekund, której nie da się pominąć. Ważne, żeby w wideo zawrzeć informacje o newsletterze.
Performance Max
Czyli kampania która może wyświetlać się we wszystkich typach sieci reklamowych, które są udostępniane przez Google Ads.
Warto przetestować ten typ kampanii, ponieważ możesz do niej dodać aż 20 grafik, 15 krótkich nagłówków, 5 długich nagłówków, 5 tekstów reklamowych oraz reklamę wideo, dzięki czemu masz możliwość przetestowania wielu komponentów. Performance Max wykorzystuje sygnały, dzięki którym reklamy są wyświetlane odpowiednim użytkownikom. Podobnie jak w pozostałych typach kampanii, warto w tekstach reklamowych, grafikach oraz reklamie wideo zawrzeć informacje o korzyściach wynikających z zapisu do newslettera.
Linki do podstron
Jeżeli nie chcesz tworzyć osobnej reklamy promującej newsletter, możesz wykorzystać dostępne komponenty do reklamy.
W Google Ads istnieje możliwość dodania do kampanii dodatkowych zasobów, dzięki którym reklama dostarcza użytkownikowi cennych informacji, zanim w nią kliknie. Przykładowym zasobem są linki do podstron.
Do standardowych kampanii promujących usługi/produkty możesz również dodać link do podstrony przekierowujący na stronę z newsletterem. Użytkownik, który będzie zainteresowany zapisem, kliknie w link i od razu zostanie przekierowany na właściwą stronę docelową z formularzem.
Mierzenie zapisów do newslettera z innych miejsc
Jeżeli zapis do newslettera jest jednym z twoich głównych celów, warto również na bieżąco mierzyć zapisy użytkowników do newslettera z innych miejsc niż tylko z kampanii Google Ads. Dzięki cyklicznej analizie będzie można sprawdzić, które rozwiązanie przynosi największą liczbę konwersji.
Podsumowanie
Dzięki Google Ads możesz zwiększyć liczbę zapisów do newslettera. Typów kampanii i reklam, które możesz wykorzystać, jest wiele. Dlatego dobrze jest przetestować każdą kampanię i sprawdzić, która osiąga najlepsze wyniki. Oprócz konkretnych typów kampanii warto również wypróbować różne kombinacje grafik oraz tekstów reklamowych w kampaniach, żeby sprawdzić, które uzyskują najwięcej konwersji.