FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Sukces w e-commerce – poznaj wskazówki praktyków z branży
Powrót do listy wpisówProwadzisz swój biznes online już od dłuższego czasu? A może dopiero zaczynasz lub pandemia popchnęła Cię do przeniesienia sklepu stacjonarnego do internetu? Nieważne do której grupy należysz, istotne jest to, że każda z nich ma ten sam cel - zwiększenie sprzedaży i wybicie się ponad konkurencję.
Pandemia zmieniła zachowania zakupowe Polaków
Z powodu pandemii Polacy ograniczyli kontakty i wychodzenie z domu do minimum (raport Izby gospodarki elektronicznej, dane za 19-23.03 2020) Taką postawę zadeklarowała ponad połowa badanych.
Ponadto liczba osób deklarujących kupno produktów online, wzrosła z 57% z czerwca 2019, do 72% w maju 2020 (wg raportu Izba gospodarki elektronicznej “Omni-commerce Kupuję wygodnie 2020” - dane z dn. 20-29.05 2020).
Aż 45% badanych zadeklarowało, że w związku z zagrożeniem epidemiologicznym ograniczyli zakupy w sklepach stacjonarnych, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania. Dla 37% kupno produktów przez internet jest bezpieczniejsze.
W jaki sposób zwiększyć swoją sprzedaż?
O to nie musisz się martwić, bo z pomocą przychodzi Ci naprawdę konkretny poradnik. Ebook "Sukces w e-commerce. Jak krok po kroku zbudować swoje imperium?" to dawka praktycznej wiedzy od znanych ekspertów, którzy na co dzień pracują w branży e-commerce.
Dowiesz się z niego, jak z powodu pandemii zmienił się e-handel i jak wpłynęła ona na decyzje zakupowe konsumentów. Dodatkowo będziesz mieć okazję poznać rady i wskazówki w różnych obszarach, takich jak prowadzenie sklepu internetowego, social media, SEO, SEM, influencer marketing czy email marketing.
Jeśli chcesz wznieść swój e-biznes na wyższy poziom i wybić się ponad konkurencję, to gwarantuję, że ten poradnik Ci w tym pomoże.
Dlaczego warto pobrać nasz ebook? Zobacz kilka wypowiedzi:
Jak zmienił się rynek e-commerce w dobie pandemii na przykładzie działalności LPP?
Trudną sytuację potraktowaliśmy jako impuls proinnowacyjny, przyspieszając część zaplanowanych wcześniej projektów. Nowoczesne rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego czy narzędzi fashion-tech, wykorzystywanych w naszych salonach i magazynach pozwoliły nam skutecznie dostosować politykę cenową i promocyjną, a także bardziej efektywnie zarządzać towarem oraz usprawnić cały proces logistyczny.
Jacek Kujawa Wiceprezes LPP Sp. zo.o.
Jak działania na platformie sklepowej pomagają zwiększać efektywność sprzedaży?
Właściciel sklepu powinien także pamiętać o sile społecznego dowodu słuszności i pozyskiwać opinie na możliwie najwcześniejszym etapie rozwoju. W tym celu może wykorzystać wbudowaną integrację Google Customer Reviews czy Opineo lub darmowe aplikacje łączące sklepy z systemami typu Getreview, czy TrustMate.
Dominik Cisoń Learning Coordinator, Shoper
O skuteczności społecznego dowodu słuszności, czyli social proof nie trzeba nikogo przekonywać. Specjalna zakładka na karcie produktu, pozwala klientom podzielić się wrażeniami z transakcji. Istnieje też możliwość połączenia sklepu z porównywarkami cen i opinii – to również świetne źródło dotarcia do zupełnie nowej grupy odbiorców!
Aleksandra Batko Specjalista ds. marketingu i PR, Sky-Shop.pl
Jakie są sprawdzone metody na podniesienie wartości koszyka?
W pierwszym kroku sprawdź średnią wartość zamówień w swoim sklepie lub dla danej branży - jeśli w sklepie nie posiadasz odpowiednio dużo danych. Darmową dostawę warto udzielać klientom od kwoty nieco wyższej niż średnia wartość zamówień. Nie zapomnij o odpowiedniej komunikacji oferty na stronie sklepu: w banerze na stronie głównej, ikonach prezentujących wyróżniki marki, czy grafice w mailach transakcyjnych.
Piotr Paciorek Team Leader, Shoper
Jak email marketing wspomaga sprzedaż produktów w ANSWEAR?
Bazując na danych i tworząc na ich podstawie dopasowaną komunikację email, aktywnie kreujemy proces sprzedażowy. Dzięki temu oferujemy we właściwym momencie wsparcie zakupowe w formie rabatu lub dodatkowego produktu z naszej oferty czy inną formę asysty.
Marcin Nawrocki CRM Manager, Answear.
Czy działania SEO/SEM się opłacają?
Jeżeli przyjmiemy, że – uwaga, odkryjemy teraz Amerykę! – klienta należy szukać tam, gdzie on rzeczywiście jest, to prowadzenie działań SEO/SEM jest obowiązkiem. Według danych z maja 2020 r., z wyszukiwarki Google korzystało 93,04% internautów w Polsce. W pierwszej kolejności plany zakupowe weryfikujemy właśnie przez pryzmat wyników wyszukiwania.
Piotr Werner Ecommerce Manager, 4szpaki.pl
Jak sprzedawać produkty e-commerce za pomocą social mediów? Dobre praktyki, które warto stosować
Niezależnie od medium, w którym działasz, pamiętaj, aby mówić do użytkowników językiem potrzeb, a nie produktu i sprzedaży. Na podstawie testów A/B wiemy, że takie komunikaty sprawdzają się dużo lepiej.
Anna Ledwoń-Blacha Creative Owner, More Bananas
Podsumowanie
Jak widzisz z powyższych wypowiedzi, na sukces w biznesie online składa się wiele czynników i działań, które niezależnie od etapu rozwoju sklepu należą do must have. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o trikach na zwiększenie sprzedaży w branży e-commerce, pobierz naszego ebooka i wprowadź je w życie ;)
Zapisz się na nasz newsletter
i odbierz bezpłatny e-book z poradami dla e-commerce!