Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
[Infografika] Ilość kont we FreshMailu
Powrót do listy wpisówJeżeli prowadzisz jeden sklep internetowy lub blog, sprawa jest jasna - wystarczy Ci jedno konto we FreshMailu (choć oczywiście możesz mieć ich więcej), by z łatwością prowadzić skuteczne działania email marketingowe. Co jednak w sytuacji, kiedy masz trzy różne działalności (a na dodatek każdą z innym wspólnikiem) lub jako agencja przeprowadzasz komunikację mailową dla kilku firm? Wtedy sprawa jest już mniej oczywista, dlatego poniżej przedstawiamy, czym kierować się podczas podejmowania decyzji.
Wygoda czy bałagan?
Jeżeli zdecydujesz, że będziesz prowadzić email marketing dla kilku działalności z jednego konta, zyskasz pewnego rodzaju wygodę. Nie będziesz musiał się przelogowywać, a wszystkie dane zastaniesz w tym samym miejscu, wliczając w to faktury, historię płatności czy raporty z kampanii. Te ostatnie łatwiej będzie dzięki temu porównywać. Wykorzystaj to i w kampanii dla np. jednego sklepu wzoruj się na czymś, co dobrze funkcjonowało w mailingach dla drugiego. FreshMail umożliwia też tworzenie folderów w systemie, dzięki którym będzie Ci łatwiej pogrupować raporty czy szkice kampanii, tak, by się nie pomieszały.
W systemie można też oczywiście tworzyć wiele list odbiorców. Należy jednak pamiętać o nadaniu im czytelnych nazw, by przez pomyłkę nie wysłać maili do niewłaściwej grupy adresatów.
Z drugiej jednak strony, to co początkowo może wydawać się wygodne, nieraz może przysporzyć kłopotów. I to niekoniecznie spowodowanych zbyt dużą liczbą list, kampanii czy raportów, które nie powinny się mieszać, jeżeli są grupowane i nazywane w czytelny dla użytkowników konta sposób. Problemy mogą wystąpić na przykład wtedy, gdy właściciel kilku sklepów internetowych postanowi sprzedać jeden z nich. Lub gdy agencja marketingowa straci jednego z klientów, dla którego prowadziła działania z tego samego konta, co dla innych. Wtedy wszystkie płatności, historia transakcji i raporty pozostają na jednym koncie. Dlatego zdecydowanie bezpieczniej mieć więcej kont, a w przypadku agencji najlepiej jedno dla każdego klienta.
Więcej niż jeden użytkownik
Często zdarza się, że właściciel działalności nie prowadzi osobiście działań email marketingowych, a jedynie je nadzoruje. W dodatku zadanie to może powierzyć kilku różnym osobom. Agencje marketingowe tym bardziej mogą do pracy w systemie FreshMail wyznaczyć więcej osób (np. jedna przydzielona do każdej branży lub marki). Praca kilku osób na jednym koncie może być uciążliwa. Jednak w ramach tego konta można stworzyć tzw. konta dostępowe z określonymi przez administratora uprawnieniami. W ten sposób praca wielu osób naraz będzie ułatwiona i każda będzie wykonywać zadania zgodne z nadanymi kompetencjami.
Pamiętaj, że w przypadku kont dostępowych, dokonać płatności możesz tylko poprzez konto główne.
Nie ma jednak możliwości, by w ramach jednego konta nadać dostęp tylko do danych jednego sklepu czy firmy. Czyli jeśli posiadasz np. dwa sklepy internetowe i chcesz, by ktoś widział i mógł wykonywać działania wyłącznie dla jednego z nich, wtedy jedynym rozwiązaniem jest założenie osobnych kont.
Różnice w płatnościach
Pod względem przechowywania danych bezpieczniejsze jest posiadanie kilku kont, ale czy jest również bardziej opłacalne? Tutaj nie da się udzielić prostej odpowiedzi tak lub nie. Na szczęście FreshMail pozwala na dostosowanie planów płatności do potrzeb każdego.
Zobacz dla przykładu dwie sytuacje:
- Jesteś właścicielem dwóch działalności. Dla każdej z nich zebrałeś bazę odbiorców równą 4 500 osób i do każdej wysyłasz newsletter raz w tygodniu. Nie opłaca Ci się więc wybierać planu Płać za wysłane, ponieważ co tydzień należałoby zapłacić 120 zł za każdą z baz, czyli w sumie 240 zł. Pozostaje więc plan Bez limitu zakładający płatność raz na miesiąc za posiadaną liczbę odbiorców. Mając do 5 000 adresatów płacisz 150 zł miesięcznie, zaś do 10 000 - 220 zł. Łatwo więc obliczyć, że bardziej opłaca się płacić za te dwie bazy razem, czyli mieć je na jednym koncie.
- Inaczej jest, gdy masz dwie bazy dla różnych działalności (na każdej z nich 4 500 osób), ale wysyłasz do nich maile z inną częstotliwością. Do jednej raz w tygodniu, a do drugiej jeden mailing na miesiąc lub na dwa. Wtedy bardziej opłaca się mieć dwa konta i za pierwszą bazę płacić 150 zł miesięcznie, zaś dla drugiej wykupić 5 000 kredytów w planie Płać za wysłane i dokupować dopiero po ich wykorzystaniu.
Oczywiście każdy ma inne potrzeby, dlatego najlepiej samemu obliczyć, co Ci się bardziej opłaca oraz która opcja - z jednym czy z kilkoma kontami - bardziej Ci odpowiada. Podsumowanie wad i zalet znajdziesz na poniższej infografice.